FANDOM

Çukurova Kalkınma Ajansı Çalışma Programları için 25 Milyon Tl Kaynak AyırdıEdit

Çukurova Kalkınma Ajansı'nın (Çka) 2009 Çalışma Programları İçin 25 Milyon Tl Kaynak Ayrıldığı Belirtildi.

Haber Yayın Tarihi: 30.12.2009 13:16 Haber: Çukurova Kalkınma Ajansı Çalışma Programları için 25 Milyon Tl Kaynak Ayırdı Resmi büyütmek için tıklayın

Çukurova Kalkınma Ajansı'nın (ÇKA) 2009 çalışma programları için 25 milyon TL kaynak ayrıldığı belirtildi.

Yerel potansiyeli harekete geçirme ve yerel kalkınmayı gerçekleştirme rolünü üstlenen ÇKA'nın bir önceki proje kabulünde daha çok kamu kurumlarının ve büyük bütçelere sahip odaların projelerini kabul etmesi tepkilere neden olmuştu.

ÇKA 2009 yılı mali destek programlarının tanıtımı ve açılışı Hilton Oteli'nde geçekleştirilen toplantıyla yapıldı.

Toplantıda konuşan ÇKA Genel Sekreteri Veysel Parlak, ajansın kuruluş amacının bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına destek olmak, rekabet gücünü yükseltmek ve bölge içi gelişmişlik farklarını azaltmak olduğunu kaydetti. Parlak, bu bağlamda ajansın görevinin bölgesel gelişme planının hazırlayarak mali destek programlarını yürütmek, bölgenin imkanlarını iç ve dış yatırımcılara tanıtarak yatırımcıların izin ve ruhsat gibi işlemlerini tek elden takip etmek olduğunu ifade etti

2009 çalışma programı kapsamında 3 farklı mali destek programı yürüteceklerini dile getiren Parlak, bunların 15 milyon TL bütçeli iktisadi kalkınma, 5 milyon TL bütçeli sosyal kalkınma, 5 milyon TL bütçeli küçük ölçekli altyapı projeleri mali destek programları olduğunu açıkladı. Bu programlar için ajansın 25 milyon TL kaynak tahsis ettiğini dile getiren Parlak, bu programların uygulanması neticesinde bölge içinde harekete geçirilerek toplam kaynak miktarının 52 milyon TL olmasını öngördüklerini aktardı.

Çalışmalar kapsamında Adana ve Mersin'de potansiyel başvuru sahiplerine yönelik bilgilendirme toplantıları düzenleyeceklerini duyuran Parlak, eğitim boyunca Çukurovalılara yürütülecek programların içerikleri, kimlerin hangi başlıklar altında proje sunabilecekleri, uygunluk kriterleri, destek miktarları ve örnek proje konularının ayrıntılarıyla anlatılacağını ifade etti.

Proje müracaatlarının 17 Mart 2010'a kadarEdit

Proje müracaatlarının 17 Mart 2010 gününe kadar yapılması gerektiğini vurgulayan Parlak, destek programlarına ilişkin teklif çağrısı döneminin tamamlanmasının ardından bağımsız uzmanlar tarafından yapılacak değerlendirmeler neticesinde başarılı bulunan projelerin sahipleri ile sözleşme imzalanarak mayıs ayı sonuna kadar projelerin hayata geçirileceğine kaydetti.

Toplantıya katılan Mersin Valisi ve Ajans Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Aksoy ise Çukurova Kalkınma Ajansı'nın Adana ve Mersin'de yatırım potansiyelini üst noktalara taşımak, bölgenin tanıtımını yapmak gibi önemli misyonlar yüklendiğini söyledi. Adana ve Mersin'in birbirini tamamlayan, ülkenin gelişmesine katkıda bulunan iki önemli şehir olduğunu dile getiren Aksoy, ÇKA tarafından başlatılan çağrıya tüm kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve girişimcilerden çok sayıda projeyle başvuruda bulunmalarını beklediklerini dile getirdi. Ne kadar çok hazırlanırsa o kadar başarılı projeler gerçekleştirileceğine dikkat çeken Aksoy, "Çağrılar kapsamında verilecek olan 25 milyon TL'lik desteğin 15 milyon TL gibi önemli bir bölümü KOBİ'lere aktarılacak olup, istihdam, ekonomik iyileşme ve işsizlikle mücadelede önemli rol oynayacağını düşünüyoruz." diye konuştu.

Toplantıya Adana Valisi İlhan Atış, Mersin Valisi ve Çukurova Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Aksoy, Adana Milletvekili Prof. Dr. Vahit Kirişçi, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Aytaç Durak'ın yanı sıra Çukurova Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu ve Kalkınma Kurulu üyeleri, Adana ve Mersin'den çok sayıda kurum ve kuruluş temsilcisi katıldı.

(CİHAN)