FANDOM

ÖmerEru

ÖzgeçmişiEdit

  • 1952 Yılında Uşak ta doğdu.
  • Müzeyyen Eru ile evlidir. Oya, Ece adlarında iki kızı ve Yunus Emre adında bir oğlu vardır.

EğitimiEdit

  • Babasının işi nedeniyle İzmir şehrine yerleşmesiyle İlk orta lise eğitim ve öğretimini İzmir de gördü.
  • 1977–1978 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Ekonomi ve Maliye bölümünden mezun oldu.

Mesleki KariyeriEdit

  • Kasım 2005’te Kütahya Vali Yardımcılığına atandı ve halen Bolu Vali yardımcısı görevini sürdürmektedir. Çalıştığı yerlerdeki mahalli gazetelerde, sanat dergilerinde araştırma, öykü ve şiirleri yayınlandı. Meslek dergisi olan İdarecinin Sesi dergisinde de zaman zaman araştırma öykü ve şiirleri yayınlandı. Görev yaptığı ilçelerin folklor araştırmalarını yaptı. Dinar Kaymakamı iken ilçenin folklorunu araştırdı. Yörenin gelenek göreneklerini, türkülerini, manilerini, kerem havaları denilen ve yörenin yaşantısını manilerle anlatan dizeleri derledi. Önce Sevgi ve Yüreğimden Gelen Bir Ses Diyor ki... adıyla şiirlerinden bir kısmını iki kitapta topladı. Atatürkçü Aydınlanma adında bir de deneme kitabı yayınladı.