FANDOM

Şablon:Ömer Hayyam

Ömer Hayyamdan seçmeler

Eyvah ki; aşksız gönül dinden sayılmaz! Yanmazsa aşkla o, gönülden sayılmaz! Sevmeden geçirdiğin bir günün varsa; O gün boşa geçmiştir, günden sayılmaz!

Dünyayı süslediler, bir şey kalmadan. Bu süslere inanma, akıl olmadan. Giden de çok dünyadan, gelen de ama; Sen payını al ondan, seni almadan!

Olamıyorsan Mecnun Leyla'dan ırak Seni sende, dünyayı dünyada bırak. Aşk yolunda yürüme izni çıkarsa, Yürümeli gözsüz ve dilsiz bir çırak!

İçin temiz olmadıktan sonra Hacı hoca olmuşsun, kaç para! Hırka,tespih,post,seccade güzel; Ama Tanrı kanar mı bunlara?

Tenden çıkagörsün hele bir kez canımız , Tuğlayla kapar üstümüzü, dostlarımız . Bir başkasının kabrini örtsün diyerek Bir günde bizim, tuğla olur toprağımız .

Bir bilim kalmadı evrende, benim bilmediğim. Sana değin nice bin sırrı çözüp silkeledim. Yaşadım yetmişi aşkın yılı, en sonra gelip, Daha hiç birşeyi öğrenmemişim; öğrendim.

Niceleri geldi, neler istediler, Sonunda dünyayı bırakıp gittiler. Sen hiç gitmeyecek gibisin değil mi? O gidenler de hep senin gibiydiler !

Ben, gönlü temiz insana kurban olayım Gezsin başım üstünde benim, hoş tutayım Ham insanı al karşına, söylet azıcık, Dön, sonra cehennem ne imiş, gel sorayım

Dünyada ne var, kendine dert eyleyecek Bir gün gelecek ki can bedenden gidecek Zümrüt çayır üstünde, sefa sür iki gün ... Zira senin üstünde de otlar bitecek .

Gönül, aşk ve sevgiyle yoğrulmaz ise, Ne cami paklar onu, ne de kilise. Ama aşk kitabında adı olanlar, Cennet ve cehennemden hürdür isterse!