FANDOM

IMG 20180807 110732
Bakınız

Şablon:Tutuklubakınız - d

Tutuklu Mevkuf Tutukluluk Mevkufiyet Tutukluluk hali Tutma hali Tutuklama tutkusu ESK/Tutukluluk hali AYM/BBY/Hakim Fatih Genç Başvurusu AYM/BBY/KHK BBY 15 Temmuz
Soruşturma Kovusturma
Şüpheli Makul şüpheli Kuvvetli şüpheli Kesin şüpheli Meşkuk Cürm-ü meşhud Suçüstü Suç üstü Suçüstü hali
Sanık Maznun İddianame
Gözaltı Gözlemaltı Arama kararı Arama ve gözaltı kararı Arama ve gözaltı ve elatma kararı Arama ve gözaltı ve müsadere ve tutuklama kararı --- Tutuklu Mevkuf Soruşturma aşamasında tutukluk Kovuşturma aşamasında tutukluluk
Tutukevi Tevkifevi Ceza ve Tevkif Evi Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü
Hükümlü Hükümözlü Mahkum

Örgüt üyesi olmasan da "pişmanım de" baskısı Edit

Sosyal medya paylaşımları nedeniyle ceza alan Özgür Bektaşoğlu, denetimli serbestlik isteyen mahkûmlardan örgüt üyesi olmadıkları halde ‘örgüt üyeliğinden pişman olduğuna dair’ dilekçe istendiğini belirtti

19 Temmuz 2018 Perşembe, 22:09

Sosyal medya paylaşımları nedeniyle gözaltına alınan ve çıkarıldığı mahkemede “terör örgütüne sosyal medyadan destek verici nitelikte sloganvari paylaşımlar yaptığı” gerekçesiyle 4 yıl 6 ay hapis cezasına çarptırılan Özgür Bektaşoğlu, 5 aydır Söke T Tipi Kapalı Cezaevi’nde hükümlü. Bektaşoğlu, cezaevindeki hak ihlallerine ilişkin gazetemize mektup gönderdi. Mektubunda, “Buradan denetimli serbestlik talebinde bulunanlardan, ‘Örgüt, yani örgüt üyeliğinden ayrıldığına ve pişman olduğuna’ dair dilekçe istiyorlar” iddiasında bulundu. Bektaşoğlu, mektubunda cezaevinde yaşanan hak ihlallerini anlattı. Cezaevine girdiği ilk zamanlar hiçbir şekilde kitap alamadıklarını belirterek, “Bu ve benzeri birçok yasağa karşı dava açtım. Davayı kazandığımda, mahkeme bana ait 6 kitabın yine bana verilmesine karar verdi. Yasağı kaldırmak zorunda kaldılar” dedi. Bektaşoğlu, başka bir tutukluya gelen 17 kitaptan yalnızca 5 tanesini verdiklerini, sonra da yeni bir karar alıp kişi başına 3 kitap sınırlaması koyduklarını kaydederek, “Bu şekilde hem mahkeme kararını boşa çıkardılar, hem de gelen bazı kitaplarda ‘müstehcen, muzır, güvenlik’ gibi gerekçelerle yasak koymaya başladılar. Bazı eşyalar verilmiyor, spor vb. faaliyetlere çıkarılmıyoruz” ifadelerine yer verdi. Gazetelere ulaşamadıklarını anlatan Bektaşoğlu “Cumhuriyet ve BirGün gazetesine aboneyiz. Cumhuriyet yaklaşık 8 aydır geliyormuş, BirGün de son 2 aydır geliyor. Ancak Evrensel gazetesine tüm çabalarımıza rağmen ulaşamıyoruz. Söke’de yok deniliyor. Oysa görüşe gelen aileler, var diyor. Biz bu sorunu halledelim derken, Cumhuriyet ve BirGün’den de olduk. Her ay gazete aboneliğini yenilememiz için dilekçe vermemiz gerekiyor. Bizim koğuş (siyasi) dışındaki koğuşlar (adliler) gazete alabiliyor” dedi.

‘Örgüt üyesi değiliz'

Cezaevi idaresi tarafından yeni gelen siyasi tutuklu ve hükümlüye cezaevine girerken “bağımsız koğuşa giderseniz erken çıkarsınız” denildiğini ancak kendilerine böyle bir hakkın tanınmadığını ifade eden Bektaşoğlu, özetle şunları kaydetti: “Koğuşumuz dışında, siyasilerin olduğu bağımsız diye anılan bir koğuş daha var. Bizi örgüt koğuşu olarak tanımlıyorlar. Buradan denetimli serbestlik talebinde bulunanlardan, ‘Örgüt, yani örgüt üyeliğinden ayrıldığına ve pişman olduğuna’ dair dilekçe istiyorlar. Bu dilekçeleri verenler bırakılmış ama asıl mesele şu: Ben de dahil buradaki arkadaşların biri dışındaki kimse ‘örgüt üyeliği’nden hükümlü değil. Hemen hepsi sosyal medya mağduru ve propagandadan ceza almışlar. Yani haklarından üyelik hüküm bulunmayan insanlardan örgüt üyesi olduğunu söylemesini ve üyesi olmadığı bir örgüt üyeliğinden dolayı pişman olmasını istiyorlar.”