Eğitim sistemimizin tarihinde 1923 - 1946 dönemi son derece başarılı özel bir dönemdir. 1946'dan sonra başlayan eğitim alanındaki karşı devrim (gerici) uygulamalara, 1960 - 1971 kısmi demokratikleşme ortamının yarattığı olumlu ortamın da etkisiyle 1946 öncesinin eğitim başarılarının özlemini çeken idealist öğretmenler eğitimde yeni atılımlar gerçekleştirmeye çalıştılar bütün yurtta.

         1964 Yılında kurulan Toros Koleji bu anlayışın son derece özgün bir örneğidir. O zamanki adıyla Mersin Lisesi (Tevfik Sırrı Gür Lisesi)'nin Müdürü Sabri EKMEKÇİOĞLU, Müdür Yardımcısı Osman ÇAĞLAYAN, Biyoloji Öğretmeni Hüseyin TEKİN (Toros Koleji'nin İlk Müdürü) Türkçe Öğretmeni Erdoğan SOKULLU, Coğrafya Öğretmeni Orhan UĞUROĞLU, Matematik Öğretmeni Nedim CENGİZ, Fizik Öğretmeni İzzet Sulhi SOYMAN, Felsefe Öğretmeni Zeki SİLAN, Müzik Öğretmeni Hikmet KARAA ve Av. Doğan ER bir araya gelerek kurmuşlar Toros Koleji'ni.
        O günün koşullarında Türkiye'nin en başarılı okullarından birisi olan Mersin Lisesi'nin bu idealist kadrosu, bu başarılarını daha da geliştirmek ve hayallerindeki ideal eğitimi gerçekleştirmek için böyle bir girişimde bulunmuşlardır. Onları böyle bir girişimde bulunmaya sevk eden faktörlerden birisi de Tarsus Amerikan Koleji'nin varlığı olmuştur.
        Yabancı dil eğitiminin önemi ve yeni nesillerin bu konudaki gereksinimleri hususunda iyi bir örnek olan Tarsus Amerikan Koleji'ndeki sistemin, ulusal eğitim sistemimize uyarlanmasıyla daha başarılı sonuç alınacağı varsayılmış ve gerçekten de sistem başarılı olmuştur. Toros Koleji'nin eğitimin her alanında olduğu gibi yabancı dil öğretimi konusundaki başarısı kuruluşundaki temel misyonunun sonucudur.
        Toros Koleji'nin kuruluş misyonu üst düzeyde eğitim hizmeti vermektedir. Yetenekli öğrencilerin yeteneklerine uygun eğitim aktarımları yaratmak ve her birinin yeteneğine göre mümkün olan en üst düzeye gelmesini sağlamak.
        TÜBİTAK başarılarından yılın bilim adamına, Türkiye ÖSS İkinciliğinden Türkiye Basketbol Birinciliğine, Resim'de Dünya Birinciliklerine kadar bilimde, sanatta, sporda sayısız ödüller kazanmış olan, yabancı dil başarıları tüm üniversiteler tarafından takdir edilen, sağlam karakterli, öz güveni tam, ulusal değerlere bağlı, evrensen değerlere ve çevreye saygılı öğrenciler yetiştirmek bu kurumun misyonunun gereğidir ve bunu tam olarak başarmış olması mutluluk vericidir.
        Okulumuzun böyle bir misyonla kurulmasını ve gelişmesini sağlayan herkese içten teşekkürlerimizi sunar 2006 - 2007 Öğretim yılının sağlık, başarı ve mutluluklar getirmesini dileriz.