FANDOM

İhsan Orgun
1898-1980
Doğum Yeri: İstanbul
Ölüm Yeri: İstanbul
Bağlılığı: Türkiye Cumhuriyeti
Hizmet yılları: 1916-1960
Rütbesi: T.C Orgeneral

Korgeneral İhsan Orgun, (d. 1898, İstanbul, Türkiye) - (ö. 10 Kasım 1980), Türk asker.

Maltepe talimgahından 1916 yılında piyade asteğmen olarak mezun olmuş, 1917 yılında Yeşilköy Hava Okulu'nda öğrenci subay olarak tayyare rasıt kursu görmüştür. 1917 yılında tayyare sınıfına nakledilmiş ve İstanbul hava müdafaa komutanlığı emrine atanmıştır.

Kurtuluş Savaşı'nda 1919-1923 yıllarında garp cephesi emrinde, rasıtlık görevlerinde bulunmuştur. 22 Haziran 1922 tarihinde bir keşif görevinde Seyitgazi civarında uçağının arıza yapması nedeniyle zorunlu iniş yapmış ve yunanlılara esir düşmüştür. 4 Mart 1923 tarihinde esaretten dönerek 1.tayyare Bölüğü'ne atanmıştır. 1925 yılında Şeyh Said İsyanı karşı yapılan harekata katılmıştır. 1925 yılında tayyarecilik öğrenimini yapmak üzere Fransa'ya gitmiştir. 1926'da yurda dönerek Eskişehir’deki 7.Bölük uçuş heyeti'nde göreve devam etmiştir.

1930 yılında girdiği harp akademisini, 1933 yılında bitirerek kurmay subay olmuştur. Çeşitli hava birlik ve kurumlarında görev yapmıştır. 2.Tayyare alay komutanlığı yaptığı sırada 30 Ağustos 1946 tarihinde tuğgeneral olmuş ve hava okulu komutanlığına atanmıştır. 30 Ağustos 1953 tarihinde korgeneralliğe yükselmiştir. Askeri temyiz mahkemesi reisliği görevini yaparken, 27 Mayıs Darbesi'nden hava kuvvetleri komutanlığını vekaleten yürütmüştür. 4 Ağustos 1960 tarihinde emekliye ayrılmıştır. Tuğ General İrfan Baştuğ'un araba kazasında ölmesi üzerine Ankara valiliği ve belediye başkanlıklarını yürütmüştür.

Önce gelen:
Tekin Arıburun
Türk Hava Kuvvetleri Komutanı</br>27 Mayıs 1960 - 4 Ağustos 1960 Sonra gelen:
İrfan Tansel