FANDOM

İSTİHZA

Sözlükte "alay etmek" anlamına gelir. Kur'ân'da "inananların kardeş olduğu" bildirilmiş ve İslâm kardeşliğine ters düşecek her türlü davranıştan uzak durulması ısrarla istenmiştir. Bir âyette, "Ey îmân edenler! Bir topluluk diğer bir toplulukla alay etmesin; olur ki, alay edilenler alay edenlerden daha hayırlı olabilirler. Kadınlar da kadınları alaya almasınlar; olur ki, alay edilen kadınlar alay edenlerden daha hayırlı olabilirler. Birbirinizi ayıplamayın ve birbirinize kötü lakaplar takmayın. Îmândan sonra fâsıklıkla adlanmak ne kötü isimdir. Kim tevbe etmezse, işte onlar zâlimlerin ta kendileridir" (Hucurât, 49/11) buyrulmak suretiyle mü'minlerin birbirleriyle alay etmeleri yasaklanmıştır. Bir başka âyette ise "(İnsanları) diliyle çekiştiren, kaş ve gözüyle işaretler yapıp alay edenlerin vay haline!" (Hümeze, 104/1.) buyrulmuştur. İnsan onurunu rencide eden her türlü söz ve davranış İslâm'da yasaklanmıştır. Ayrıca Kur'ân'da inançlarla ve mukaddes değerlerle alay edenler de yerilmiştir (Bakara, 2/206; Münâfikûn, 63/5-6; Tevbe, 9/79,124-125-127; Muhammed, 47/16). (M.C.)

İstihza Alay etmek, birisi ile eğlenmek.

Birisini gülünç duruma düşürmek, maskara etmek.

İstihza' (İstihdâ') Alçak gönüllülük göstermek, kendisini aşağı tutmak.

Edit

Edit

Ico libri Anlamlar

[1] (eskimiş) gizli alay

Nuvola Turkish flag Türk Dilleri

|} | width=1% | |bgcolor="#FFFFE0" valign=top width=48%|

|} |}</div></div>

fr:istihza ky:istihza