FANDOM

17.01.2014 TARİH VE 242097 SAYILI YAZI DORULTUSUNDA OLUŞTURULAN VE 21.01.2014 SALI GÜNÜ SAAT 14.00 TE VALİLİK BİNASI 2.KAT TOPLANTI SALONUNDA TOPLANAN

İL YÜRÜTME KURULU KARARLARI

1- İl programı, Yıldırım Merkez İmam Hatip Lisesi koordinatörlüğünde, Nilüfer Zeki Müren Güzel Sanatlar Lisesi, Osmangazi Sosyal Bilimler Lisesi ve Yıldırım Faik Çelik Kız Meslek Lisesi tarafından gerçekleştirilecektir.  

2- Yıldırım İmam Hatip Lisesi tarafından Garnizon Komutanlığı’nın desteğini alarak Osmanlı Devletinin 1915’te Osmanlı maarif nezaretinin bastırdığı en son harita ve Harita Genel Komutanlığının Osmanlının dağıma süreci öncesindeki en büyük haritası alınarak dağılma süreci izmihlal kavramı çerçevesinde ele alınacak ve oratoryoda kullanılacaktır. Ayrıca sancak kavramının iyi algılanabilmesi için Osmanlı ve Cumhuriyet dönemine ait sancak resimleri bulunacak dergide yer alacaktır.

3-Sosyal Bilimler Lisesi tarafından Mehmet Akif Ersoy  dergi özel sayısı çıkarılacaktır.

4- Faik Çelik Kız Meslek Lisesi tarafından Safahat’ın, 100x130 cm ebatlı (değişken)  tasarımı dekota üzerine basımı yapılacaktır.Ayrıca 20 adet Mehmet Akif Ersoy  Şiiri  70x100 cm ebatlı tasarımlar halinde basılacaktır. Maliyet, Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından karşılanacaktır. Bilinmeyen kelime ve terkiplerin dipnot olarak hazırlanması Merkez İmam Hatip Lisesi tarafından yapılacaktır.

5- Güzel Sanatlar Lisesi tarafından İstiklal Marşının muhtelif bestelerinin icrası yapılacaktır ve en güzel icraların tanıtımı yapılacaktır.

6-İstiklal Marşı’nın ilk baskılarının reprodüksiyon çalışması Güzel Sanatlar Lisesi tarafından yapılacak ve orijinal baskılarının yüksek çözünürlükteki halleri il kültür Müdürlüğü tarafından kültür bakanlığından veya TBMM den temin edilecektir.

7- Her okulda okul müdürünün başkanlığında “İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Ersoy’u Anma Okul Yürütme Kurulu” kurulacaktır. Bu kurul  okul çapında yapılacak faaliyetleri yürütecektir. İlçe yürütme kurulları koordinesinde çalışmalarını sürdürecektir.

8-İl Anma Günü Programında;

  Program başlamadan önce ve program sonrasında Mehmet Akif’ten Audio-video olarak S.B.lisesi  tarafından şiirler hazırlanıp sunulacaktır.

- Bursa Z. M Güzel Sanatlar Lisesinin İstiklal Marşı icrası ile başlayacaktır.

-Yıldırım Merkez İmam Hatip Lisesi’nin koordinesinde İstiklal Marşı oratoryosu icra edilecektir.

-Sayın Valimizin tensip buyururlarsa teşekkür konuşması

3- Anma programı planlaması

A-İstiklal Marşını anmak için ;

    a)   İstiklal Marşı Oratoryosu her okul tarafından icra edilecektir. İlçe Yürütme Kurullarınca okullar arası oratoryo yarışması düzenlenecek ve ödüllendirilecektir.

    b) Okullarda, İstiklal Marşının okuma yarışmaları (10 kıta), sınıf içi ve sınıflar arası yapılacaktır. 

    c)  Anadolu statülü liselerde (Fen, Anadolu, Anadolu Öğretmen ve Anadolu Meslek Liseleri gibi) İstiklal Marşının İngilizce çevirileri okullara asılacaktır. Anadolu İmam Hatip Liselerinde ise Arapça  tercümesi hazırlanıp sunulacaktır.

    d) Zeki Müren Güzel Sanatlar Lisesi, İstiklal Marşının muhtelif icralarını ve muhtelif bestelerini sergileyeceklerdir.

    e)Güzel Sanatlar Lisesi, eski resimleri Osmanlıca ilk basılan istiklal marşı reprodükte edecektir.

B-Mehmet Akif Ersoy'u anmak için: 

    a) Her okulda, resim sergisi ve Nilüfer Güzel Sanatlar Lisesi’nde ise il/ilçe sergisi yapılacaktır.

    b) Okullarda, Mehmet Akif Ersoy’un şiirlerini içeren “Şiir Okuma Yarışmaları”, sınıflar düzeyinde, sınıflar arası ve İlçe Yürütme Kurullarınca ilçe çapında yapılacaktır.

    c) Anadolu statülü liselerde (Fen, Anadolu, Anadolu Öğretmen ve Anadolu Meslek Liseleri gibi) Mehmet Akif Ersoy’un şiirlerinin her okul bir şiir olmak üzere İngilizce çevirileri yapılarak uygun görüldüğü şekliyle okullara Türkçe versiyonları ile birlikte asılacaktır. Anadolu İmam Hatip Liselerinde ise Arapça tercümeleri için aynı işlemler yapılacaktır.

    d) Milli şairimizin şiirlerinin kaligrafik olarak yazdırılarak sergilenmesi her okul tarafından imkanlar ölçüsünde yapılacaktır.

    e)  Ödüllendirme İlçe Yürütme Kurullarınca yapılacaktır.

4- Büyükşehir Belediyesi tarafından öğrencilere Safahat Kitabı dağıtılacaktır.  21.01.2014

         Başkan                                  Üye                                    Üye                                       Üye

Eyüp Sabri KARTAL                  Ramazan KURT                   Nazife Nur ÇAKIR          Servet YEĞİT

 Vali Yardımcısı                      J.Per.Alb.                 Büyükşehir Belediyesi       J.Binbaşı (Hrk.Eğt.Ş.Md)

                                                                                    Kültür Şube Müdür V.               

             Üye                                                           Üye                                                       Üye

Himmet ÖZCAN                                            Mustafa BİLİCİ                                      Mukaddes KILIÇLAR

İl Emniyet Müdür Yard.                           İl Milli Eğitim Müdür Yard.                  İl Kültür ve Turizm Müdür Yard.