FANDOM

Koordinatlar: 39°35′00″N, 27°29′04″E

Flag of Turkey Balıkesir, Türkiye
Bilgiler
Şehir nüfusu 5,800(2000)
İlçe nüfusu 37,900(2000)
Yüzölçümü 751 km²
Rakım 190 metre
Koordinatlar 39°35′00″N, 27°29′04″E
Alan kodu 0 266
İl plaka kodu 10
Yönetim
Ülke Türkiye
Coğrafi Bölge Marmara Bölgesi
İl Balıkesir
Belediye başkanı Recai Baytar
Website http://www.ivrindi.bel.tr/
İlçe kaymakamlık site http://www.ivirndi.gov.tr/

İvrindi, Balıkesir ilinin bir ilçesidir. Kelle peyniri ve loru ile ünlüdür.

Doğuda Savaştepe ilçesi, güneydoğuda Manisa, güneyde İzmir illeri, güneybatıda Burhaniye, batıda Havran, kuzeyde Balya ilçeleri, kuzeydoğuda da Merkez ilçe ile çevrilidir.

UlaşımEdit

Konumu Edit

Coğrafi Yapı Edit

İlçe toprakları genellikle dağlıktır. Batısında Kaz Dağı, güneybatısında Madra Dağı bulunmaktadır. Dağlardan kaynaklanan suları, Madra Çayı toplar. Kocaçay, Madra Dağının alçak kesimlerinde vadisi genişleyerek verimli İvrindi Ovasını meydana getirir. Yeşilköyde Baraj gölü bulunmakta olup Yeşilköy ,sarıca, Kocaeli, Soğanbükü topraklarında sulu tarım yapılmaktadır. Genellikle Domates,Biber v.b. sebze üretilmektedir. Ayrıca Kınık göleti, Karaçepiş göleti, Çarkaca göleti, Korucu belde göleti bulunmakta olup sulu tarım yapılmaktadır. Ardıç Tepe baraj gölü projesi yapıldığı halde ödeneği bakanlıktan çıkmamıştır.

Tarihi Edit

İvrindi'nin yerleşme tarihi M.Ö. 3000 - 4000 yıllarına kadar uzanmaktadır.Mysia bölgesi olarak bilinen bölge uzun süre Bergama Krallığı yönetiminde kalmıştır. Daha sonra Roma ve Bizans hakimiyetinde yaşayan bölge 1071 Malazgirt Zaferi'nden sonra büyük gruplar halinde Türk göçlerine sahne olmuştur.1076 tarihinde Balıkesir ve çevresinin Kutalmışoğlu Süleyman Şah tarafından fethinden sonra Türk egemenliği başlamıştır.Uç Beyi olarak Karesi Beyliğinin ömrü çok kısa sürdü ve 1345' te Osmanlı Beyliği 'ne katıldı.1923 yılında Osmanlı İmparatorluğunun yıkılmasından sonra Türkiye Cumhuriyetinin bir ilçesi haline geldi.

Adının nereden geldiği kesin olarak bilinmemekle beraber İvrindi kelimesinin " Aya Rindi " kelimesinden ya da rumca pınar anlamına gelen " Avrandi " kelimesinden geldiği sanılmaktadır.İsminin Yunan dilinde çevrede sıklıkla görülen bodur bitkilerden geldiği düşünülmektedir.

Yunan ordusunun 26 Ağustos 1922' de başlayıp 30 Ağustos 1922 'de meydana gelen genel bozgunu sonucu İvrindi'deki Yunan işgal kuvvetleri 7 Eylül 1922 tarihinde İvrindi'yi boşaltarak Akçay iskelesi yoluyla Anadolu'yu terk etmiştir.

Cumhuriyetin ilk yıllarında belde olan İvrindi 2 Ağustos 1944 tarihinde 4642 sayılı kanunla ilçe haline gelmiştir . Yunan ordusunun çekilmesiyle birlikte bölgede bulunan Rumlar gelecek endişesiyle Kurtuluş güçlerinden kaçmaya başladılar.Yerel halka tarla ve mallarını satıp anadolu topraklarını terk ettiler.

NüfusEdit

İlçenin nüfusu 2000 genel nüfus sayımına göre 37891'dir. Bunun 5772'si ilçe merkezinde, 32119'i ise kasaba ve köylerde yaşamaktadır.

İlçe bağlısı olarak merkez hariç olmak üzere ilçe merkezine bağlı; 4 belde, 66 köy ve 3 mahalleden oluşmaktadır.

Yıllara göre ilçe nüfus verileri
Yıllar Merkez Köyler Toplam
2007 6400 35145 43165
2000 5772 32119 37891
1997
1990 5019 32162 37181
1985
1980
1975
1970
1965
1960

Ekonomi Edit

Ekonomisi tarıma dayanır. Başlıca tarım ürünleri buğday , arpa , mısır , ve baklagillerdir.Ayrıca az miktarda üzüm , elma susam ve ayçiçeği yetiştirilir.Hayvancılık ekonomide önemli bir yer tutar En çok koyun ve sığır beslenir. Son yıllarda tavuk besiciliği de gelişmiştir. Arıcılık gelişmiştir. Köylerde el dokumacılığı yapılır . İlçe topraklarında bakır , taşkömürü , linyit , antimon, kaolin ve mermer yatakları bulunmaktadır.İlçemize bağlı Büyükyenice Beldesinde önemli miktarda kireç üretimi yapılmaktadır. Yörede yıllardan beri tütüncülük önemli gelir kaynaklarından birini oluşturmaktadır.Mevsimlik olarak pamuk ve zeytin toplama işlerine giden çok sayıda insan vardır. Süt ve süt ürünlerine ağırlık verilerek sanayileşmeye gidilmelidir.İlçemizde üretilen kelle koyun peyniri oldukça meşhurdur.İlçemiz sınırlarında bulunan madra dağında yetişen kestane, ceviz ve kekik üretilen diğer önemli tarım ürünlerimiz arasında sayılabilir.

Eğitim Edit

İvrindi ilçesine bağlı 4 belde ( Korucu , Kayapa , Büyükyenice ve Gökçeyazı) 66 köy yerleşim merkezi vardır. Bu yerleşim birimlerinde toplam 40 İlköğretim okulu ve 4 lise ve dengi okul vardır. 30 yerleşim birimindeki ilköğretim okulu öğrenci,leri taşıma kapsamına alınmıştır. Okullarındaki öğrencilerden MOGAY öne çıkmaktadır. İlçemiz genelinde 5294 ilköğretim öğrencisi ve 600 ortaöğretim okul öğrencisi vardır. İlköğretim okulu öğrencilerinin 2229 'u taşınmak tadır. Ve İlçemizde 1düz lise,1 Sağlık Meslek Lisesi ve 1 İmam-Hatip Lisesi bulunmaktadır.Korucu beldesinde 1 Düz Lise,Gökçeyazı Beldesinde 1 Düz Lise,İlçe Merkezinde 1 Sağlık Meslek Yüksek Okulu bulunmaktadır.Ayrıca 8 Sınıflı bağımsız 12 İlköğretim Okulu vardır.

Kültür Edit

İlçede her sene "Panayır" adı verilen etkinlik düzenlenir.Bu etkinlik genelde 19-22 ağustos dönemindeki bir hafta sonuna denk gelir.büyük şehirlerde gördüğümüz luna park karakterinde olan bu etkinlikte ayrıca kıyafet ve yemek üzerine de standlar bulunur.Ayrıca çeşitli kuruluşlarda bu alanda fuar gibi standlarla hizmet vermektedir.Yer olarak İvrindi nin 3 km kuzeyindeki "çetmi alan" adı verilen bir yayla da yapılmaktadır.3 ya da 4 gün süren etkinlik fuar-lunapark-pazar havasındadır.Büyükşehirde her gün görebileceğiniz birçok unsur burada oldukça ilgi görmektedir.Çevre ilçe ve köylerden birçok ziyaretçi buraya gelmektedir. Ayrıca Büyük Yenice,Korucu ve Kayapa beldelerinde de Eylül ayı içerisinde panayırlar kurulmaktadır. Şablon:Balıkesir ilçeler Şablon:İvrindi belde ve köyleri

Şablon:Balıkesir-taslak