FANDOM

أَنتُمْ وَآبَاؤُكُمُ الْأَقْدَمُونَ

Entum ve âbâukumul akdemûn(akdemûne).

1. entum : siz
2. ve âbâu-kum : ve sizin babalarınız, atalarınız
3. el akdemûne : kadim, eski, geçmiş

Elmalılı Hamdi Yazır : (76-77) Hep onlar benim düşmanım ancak o rabbül'âlemîn başka
Diyanet İşleri : (75-76) İbrahim, şöyle dedi: “Sizin ve geçmiş atalarınızın taptığı şeyleri gördünüz mü?”
Abdulbaki Gölpınarlı : Siz ve çok daha önce gelip geçen atalarınız.
Adem Uğur : İster siz, ister eski atalarınız
Ahmed Hulusi : "Siz ve geçmişteki atalarınız!"
Ahmet Tekin : 'Siz ve geçmiş atalarınız düşündünüz mü?'
Ahmet Varol : Siz ve geçmiş atalarınız.
Ali Bulaç : "Hem siz, hem de eski atalarınız?"
Ali Fikri Yavuz : (75-76) İbrahim şöyle dedi: “- Şimdi gördünüz mü, o sizin ve geçen atalarınızın taptıklarını?
Bekir Sadak : (75-83) Ibrahim: «Eski atalarinizin ve sizin nelere taptiklarinizi goruyor musunuz? Dogrusu onlar benim dusmanimdir. Dostum ancak alemlerin Rabbidir. Beni yaratan da, dogru yola eristiren de O'dur. Beni yediren de, iciren de O'dur. Hasta oldugumda bana O sifa verir. Beni ldurecek, sonra da diriltecek O'dur. Ahiret gununde yanilmalarimi bana bagislamasini umdugum O'dur. Rabbim! Bana hikmet ver ve beni iyiler arasina kat.
Celal Yıldırım : (75-76) İbrâhim : «Sizin ve önceki atalarınızın nelere taptıklarını (üzerinde düşünüp onların neler olduklarını iyice) görüp anladınız mı ?
Diyanet İşleri (eski) : (75-83) İbrahim: 'Eski atalarınızın ve sizin nelere taptıklarınızı görüyor musunuz? Doğrusu onlar benim düşmanımdır. Dostum ancak Alemlerin Rabbidir. Beni yaratan da, doğru yola eriştiren de O'dur. Beni yediren de, içiren de O'dur. Hasta olduğumda bana O şifa verir. Beni öldürecek, sonra da diriltecek O'dur. Ahiret gününde yanılmalarımı bana bağışlamasını umduğum O'dur. Rabbim! Bana hikmet ver ve beni iyiler arasına kat.
Diyanet Vakfi : (75-76) İbrahim dedi ki: İyi ama, ister sizin, ister önceki atalarınızın; neye taptığınızı (biraz olsun) düşündünüz mü?
Edip Yüksel : 'Siz ve geçmiş atalarınız?'

Kur'an Yolu Türçe Meal ve

Tefsir Diyanet İşleri

: 75-76. İbrahim dedi ki: "İyi de sizin, kendiniz ve önceki atalarınızın neye taptığınızı hiç düşündünüz mü?

Elmalılı (sadeleştirilmiş) : (75-76) (İbrahim) dedi ki: «Siz ve sizden önceki atalarınızın neye taptıklarını şimdi gördünüz?
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) : (75-76) İbrahim dedi ki: «İyi ama, ister sizin, ister önceki atalarınızın olsun, neye taptığınızı (biraz olsun) düşündünüz mü?»
Fizilal-il Kuran : Gerek sizin ve gerekse eski atalarınızın.
Gültekin Onan : "Hem siz, hem de eski atalarınız?"
Hasan Basri Çantay : (75-76) (İbrâhîm): «Şimdi gördünüz mü, dedi, gerek sizin, gerek daha evvelki atalarınızın neye tapmakda olduğunuzu»?
Hayrat Neşriyat : (75-76) (İbrâhîm) dedi ki: 'Siz ve önceki atalarınız, artık nelere tapmakta olduğunuzu gördünüz mü?'
İbni Kesir : Siz ve geçmiş atalarınız?
Muhammed Esed : Sizler ve sizden önceki atalarınız,
Ömer Nasuhi Bilmen : «Sizin ve eski atalarınızın?»
Ömer Öngüt : “Hem siz hem de önceki atalarınız. ”
Şaban Piriş : Sizin ve önceki atalarınızın..
Suat Yıldırım : (75-76) İbrahim dedi ki: "Peki, gerek sizin taptığınız, gerek gelip geçmiş babalarınızın taptığı şeyler hakkında biraz olsun düşünmediniz mi?
Süleyman Ateş : "Siz ve eski atalarınız?"
Tefhim-ul Kuran : «Hem siz, hem de eski atalarınız?»
Ümit Şimşek : 'Sizin de, geçmiş atalarınızın da taptığınız şeyleri?