FANDOM

36/48 Yasîn Suresi
Kuran-ı Kerim
36/50

Arapça harfli ayet metni Edit

مَا يَنظُرُونَ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً تَأْخُذُهُمْ وَهُمْ يَخِصِّمُونَ

Latin harflerine transcriptli metin Edit

Ma yenzurune illa sayhatev vahideten te'huzühüm vehüm yehissimun

Kelime anlamlı meal Edit

1-Ma yenzurune: bekliyorlar 2-illa: yalnızca 3-sayhatev vahideten: tek bir ses 4-te'huzühüm: kendilerini yakalayıp yok edecek 5-vehüm yehissimun: çekişip dururlarken

Abdülbaki Gölpınarlı Edit

Bir tek bağrıştan başka bir şey beklemiyor onlar, ansızın helâk ediverir onları birbirleriyle düşmanlık edip dururlarken.

Ali Bulaç Meali Edit

Onlar, yalnızca tek bir çığlıktan başkasını gözetmezler, onlar birbirleriyle çekişip-dururken o kendilerini yakalayıverir.

Ahmet Varol Meali Edit

Onlar tek bir çığlıktan başka bir şey beklemiyorlar. Onlar birbirleriyle çekişip dururlarken o kendilerini yakalar.

Diyanet İşleri Meali(Eski) Edit

Diyanet İşleri Meali(Yeni) Edit

Onlar ancak, çekişip dururlarken kendilerini yakalayacak korkunç bir ses bekliyorlar.

Diyanet Vakfı Meali Edit

Onlar, birbirleriyle çekişip dururken kendilerini ansızın yakalayacak korkunç bir sesi bekliyorlar.

Edip Yüksel Meali Edit

Çekişip dururlarken kendilerini yakalayacak bir tek patlamayı beklemektedirler. 

Elmalılı Hamdi Yazır (sadeleştirilmiş metin) Edit

(Ondan) sadece bir tek sayhaya bakıyorlar, bir sayha ki, onlar çekişip dururlarken kendilerini yakalayıverir.

Elmalılı Meali (Orjinal) Edit

Başka değil, tek bir sayhaya bakıyorlar, bir sayha ki onlar çekişip dururlarken kendilerini yakalayıverir

Ömer Nasuhi Bilmen Edit

Onlar, birbirleriyle çekişip dururlarken kendilerini yakalaya- cak olan bir sayhadan başkasını gözetmezler.

Muhammed Esed Edit

(Ve bilmezler ki) (yeniden dirilmeye) itiraz edip dururlarken, (ceza olarak) kendilerini sarsıp yok edecek bir tek patlama sesi onlara yeter!

Suat Yıldırım Edit

Onların beklediği: Sadece bir ses!..Çekişip dururlarken kendilerini çarpacak bir ses...

Süleyman Ateş Meali Edit

Onların işi sadece korkunç bir sese bakar. Çekişip dururlarken ansızın o, kendilerini yakalar.

Şaban Piriş Meali Edit

Onlar, tek bir çığlıktan başka bir şey beklemiyorlar. Birbirleriyle çekişip dururlarken onları yakalayacak.

Ümit Şimşek Meali Edit

Yaşar Nuri Öztürk Edit

Sadece korkunç titreşimli bir sesi bekliyorlar. Onlar çekişip dururlarken, o ses kendilerini enseleyecektir.

Yusuf Ali (English) Edit

They will not (have to) wait for aught but a single Blast: It will seize them while they are yet disputing among themselves.

M. Pickthall (English) Edit

They await but one Shout, which will surprise them while they are disputing.

Elmalı tefsiri (sadeleştirilmiş) Edit

Fakat başka değil, bir tek çığlığa bakıyorlar. Ki ilk üfürülüşü, yani sûrun birinci üfürülüşü. Bir çığlık ki un idgamıdır. Yani bir çığlık ki, onlar birbirlerine geçmiş çekişip dururlarken kendilerini alıverir.

Muhammed Esed Tefsiri Edit

Lafzen, "onları tek bir çığlıktan başka bir şey beklemez", vb.

Ömer Nasuhi Bilmen Tefsiri Edit

Allah Teâlâ da o alaycıları red etmek ve onların bu alçak durumlarını ilân etmek için buyuruyor ki: (Onlar, birbirleriyle çekişip dururlarken) Onlar dünyevî muamelelerinde, geçimliklerine ait işlerde birbiriyle çekişmede, düşmanlıkta bulunurlarken (kendilerini yakalayacak korkunç bir sesten başkasını görmezler) onlar nefhai ula ile yani İsrafil Aleyhisselâm'ın Sûra ilk üfürmesiyle hemen hayattan mahrum kalırlar, kırk sene sonra da ikinci sûr vuku bularak hepsi de yeniden hayat bulup mahşere sevkedilirler, lâyık oldukları cezalara kavuşurlar.