FANDOM

Veysel2
DSC02667
Veysel 4
Veysel 3

Yüreğiyle Gören Ozan Aşık VeyselEdit

Sivas'ın Şarkışla ilçesi Sivrialan Köyü 'nde 1884 Yılında doğan Aşık Veysel,çocukluğunda geçirdiği suçiçeği ile bir gözünü kaybedip ardından geçirdiği kaza sonucu diğer gözünüde kaybetti.

Veysel,yılmadan dünyayı ve içindekileri gönlüyle, yüreğiyle görüp severek; türküleri,şiirleri ile insanların gönlünde taht kurmuştur. Ozanımız 21 Mart 1973 yılında aramızdan ayrılmış o günden bugüne her yıl düzenlenen etkinliklerle anılmaktadır.

Bu etkinlikler kapsamında Suphi Öner Öğretmenevi ' nde Nevit Kodallı Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi tarafından düzenlenen etkinliğe, Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal,İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül,İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Sarı,Şube Müdürleri,Aşık Veysel 'in oğlu Bahri Şatıroğlu,torunu Filiz Şatıroğlu,küçük torunu Beste Dilan Arıkan ve öğrenciler katıldı.

Aşık Veysel'i anma töreninde ,oğlu Bahri Şatıroğlu, babasının hayatını anlattığı slayt gösterisi sırasında,bestelemiş olduğu Aşık Veysel'in son şiirini de söyledi.

Torunları Filiz Şatıroğlu Arıkan da ünlü bestesi "Uzun İnce Bir Yoldayım" Türküsü ile salondaki dinleyicilere duygulu anlar yaşattı.

Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal; Aşık Veysel'in kara kalem çelışması ile yapılan resmini oğluna verdi.

Tören Nevit Kodallı Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi öğrencilerinin sunduğu türkülerle sona erdi.

İç linklerEdit

Dış linklerEdit