FANDOM

Bakınız

Şablon:İHLbakınız d

İHL İHL/Burs İHL/Spor lisesi İHL/Fen Lisesi (Kaymakam Eyup Sabri Kartal'ın proje önerisidir) İHL/Sosyal Bilimler Lisesi İHL/Anadolu Lisesi Anadolu İHL İHL/Süper Lise Super İHL Uluslararası İmam Hatip Lisesi Uluslararası İmam Hatip Lisesi Projesi Uluslararası Software İmam Hatip Lisesi Uluslararası Software Din Eğitimi Lisesi Projesi
İmam Hatip Lisesi İmam Hatip Okulu İmam Hatip Lisesi İmam Hatip Ortaokulu
Proje İmam Hatip Lisesi Sosyal Bilimler Lisesi İmam Hatip Liseleri İlahiyat Fakülteleri İslam Enstitüleri
Din eğitimi Din Eğitimi Genel Müdürlüğü
ABD de İHL'ler Din Eğitimi Genel Müdürlüğü 2 adet açtı. 2008 de
BİHMED Bursa İHL Mezunları Derneği http://www.bihmed.org.tr Başkan: Halil Eldemir Necmetin Şenocak Bursa BŞB GS yardımcısı Bursa milletvekilleri 7/11 İHL'leli Din Eğitimi Çalıştayı Bursa Din Eğitimi Çalıştayı
Numan Kurtulmuş
İmam Hatip Kadroları Dağıtımında Sıralama Kurulu
İmam Hatip
İmam Hatip
Belçika Uluslararası İHL
1.İHL Çalıştayı (E.S. Kartal'ın ev sahipliğinde ilk fen ve sosyal bilimler hatta spor lisesi proğramı uygulayan ihl ler olmalı önerisi, çalıştaya damga vurmuş ve sonrada bu öneri tahakkuk etmiştir. Şablon:İHL

ABD basınından IHL'lere övgü

ABDULLAH BOZKURT

14 Mayıs 1997, Çarşamba

ABD'de Batı yakasının en önemli gazetesi Los Angeles Times önceki gün yayınladığı geniş bir haberde imam–hatip okullarını haber konusu yaptı.

'Ortadoğu'nun en katı laik Müslüman toplumlarında bu okulların gittikçe artan dinî eğitim ve serbestiyet talebini karşılamak için yayıldığını' kaydeden gazete, yarım milyona yakın öğrencisi olan İHL okullarının daha ziyade aileler ve halk tarafından finanse edildiğini vurguladı. İHL'lerin diğer okullardan daha iyi teçhizat ve eğitim kadrosuna sahip olduğunu belirten gazete, okulları övücü şu sözlere yer verdi: "Dinî disiplin sayesinde, bu okullar uyuşturucu, çete kavgaları ve diğer rahatsız edici sosyal problemlerden uzak bulunuyorlar. Mezunları üniversite giriş sınavlarında yüksek puan alıyorlar. Bazı okullar sınıf yetersizliği yüzünden başvuranların yüzde 80'ini geri çevirmek zorunda kalıyorlar. Diğer bazı okullar ise anne ve babaların çocuklarını kaydettirmek için yaptığı gösteriler ertesinde yerel yönetim fonları ile genişletildiler." İHL müfredatının diğer normal liseninkinden çok farklı olmadığını belirten gazete, Atatürk heykellerinin ve Atatürk'e ait sözlerin okullarda bulunduğuna dikkat çekti. Öğrencilerin ve yöneticilerin dini az yaşayan insanların haklarına tolerans göstermeyi vurguladıklarını yazan gazete, birçok bayan öğretmenin başı açık olarak bu okullarda derslere girdiğini yazdı.

'BAŞÖRTÜSÜ ÖNEMLİ'

Eğitimin sekiz yıla çıkarılmak suretiyle İHL'lerin orta kısmının kapatılacağına dikkat çeken LA Times gazetesi, orta kısımların özellikle 'dinini yaşamak isteyen Müslüman kızlar' için önemli olduğunu; çünkü bu okullarda 'başlarını rahatlıkla kapatabildiklerini' belirtti. Gazete, kızların İHL'leri seçmesinde bunun önemli olduğunu vurguladı.

Okulların son zamanlarda ordunun hedefi haline geldiğini vurgulayan gazete önceki gün Sultanahmet Meydanı'nda yapılan imam–hatip mitingini, 'çoğu kadınlardan oluşan militan laiklerin daha önce Ankara'da yaptığı yürüyüşe' karşı olduğu görüşüne yer verdi. 'Türkiye'nin yıllardır ılımlı liderleri ile model oluşturduğu İslam dünyasında çatışmanın son derece yakından izlendiğini' kaydeden Times, 'generaller için laikliğin demokrasiden daha önemli olduğunu' yazdı.