FANDOM

NDgxMzEwMT-abdil-celil-oz-uzungole-cakilacak-her-civi-golu-oldurur

01.06.2016 Valiler kararnamesiyle Trabzon Valisi iken Merkez Valisi yapıldı.

ÖzgeçmişiEdit

1967 Yılında Manavgat’ta doğdu.

EğitimiEdit

Dolbazlar İlkokulu, Antalya Faruk Tugayoğlu Ortaokulu ve Antalya Ticaret Lisesini bitirdi.

1987 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinden mezun oldu. Askerlik hizmeti sonrası 1990 yılında 79.dönem Antalya Kaymakam Adayı olarak mülki idare mesleğine girdi.

Mesleki KariyeriEdit

Isparta İli Gelendost ve Atabey İlçelerinde kaymakam vekili olarak görev yaptıktan sonra,

1994-1995 yıllarında Afyon Hocalar Kaymakamı,

1995-1997 yıllarında Şırnak Uludere Kaymakamı,

1997-2001 yıllarında Burdur Gölhisar Kaymakamı,

2001-2005 yıllarında Sivas Vali Yardımcısı,

2005-2006 yıllarında Mülkiye Müfettişi,

2006-2008 yıllarında Çukurova Kalkınma Ajansı kurucu genel sekreteri ve

2008 yılı şubat ayından 7 Haziran 2010 tarihine kadar Bakanlık Sözcüsü olarak görev yaptı.

2001 yılında İngiltere’de Londra Middlesex ÜniversitesindeAB Genişleme Sürecinin Yapısal Fonlar Üzerinde Etkileri” konulu tez ile yüksek lisans;

2009 yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesinde “Kalkınma Ajanslarının Türk Kamu Yönetimi İçindeki Yeri” konulu tez ile doktora eğitimini tamamladı.

28 Mayıs 2010 tarihinde atandığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü görevine 7 Haziran 2010 tarihinde başladı.

Evli ve iki çocuk babası olup, Almanca ve İngilizce bilmektedir.

Bu sözcünün ağzı var dili yok Edit

Taraf/SONER ARIKANOĞLU/ANKARA - Istanbul - 25.11.2008

Bakan Atalay tarafından İçişleri’ne sözcü olarak atanan Abdil Celil Öz, makama geldiği on ay boyunca tek bir açıklama yapmadı. Öz, “söz söylemeyen sözcü” olarak tarihe geçti.

İçişleri Bakanı Beşir Atalay’ın yaklaşık bir yıl önce vaadettiği sözcülük uygulaması ‘sözde’ kaldı. İçişleri Bakanlığı Sözcüsü olarak atanan Abdil Celil Öz, bu makamda oturduğu on ay boyunca tek söz söylemedi.

ATALAY SÖZ VERMİŞTİ • Beşir Atalay, 18 Kasım 2007 tarihinde İstanbul’da topladığı güvenlik zirvesinin ardından İçişleri Bakanlığı’nın geçen yılbaşından itibaren sözcülük uygulamasına geçeceğini açıklamıştı. Basının demokrasinin olmazsa olmaz kurumlarından biri olduğunu kaydeden Atalay, hükümet olarak en fazla önemsedikleri konunun ‘açıklık ve şeffaflık’ olduğunu vurgulamıştı. Atalay, “Ülkemizin hangi köşesinde gelişme olursa olsun zamanında bilgileri doğru şekilde basına ulaştıracağız. Gelişmelerin doğru yansıtılması, özellikle güvenlik gibi hassas alanda doğru bilgileri vererek gerçeğin daha çok basınımızda yer alması konusunda elimizden gelen gayreti göstereceğiz. Böylece yanlış yorumları ve yanlış haberleri de önlemiş olacağız” demişti. Beşir Atalay, geçen şubat ayında Mülkiye Başmüfettişi Abdil Celil Öz’ü İçişleri Bakanlığı Sözcüsü olarak atamıştı.

SÖZ SÖYLEMEYEN SÖZCÜ • Ne var ki İçişleri’ndeki sözcülük uygulaması, aradan geçen yaklaşık on aya rağmen sözde kaldı. Abdil Celil Öz, sözcülük makamında oturduğu on ay boyunca ne bir basın toplantısı düzenledi, ne de sözlü ya da yazılı bir açıklama yaptı. “Söz söylemeyen sözcü” olarak tarihe geçti.

JANDARMA KIZMIŞTI • İçişleri Bakanlığı bünyesinde ilk sözcülük uygulamasını Emniyet Genel Müdürlüğü başlatmıştı. Emniyet’te yaklaşık dört yıl süren sözcülük uygulaması, Hrant Dink suikastının ardından yaşanan asker-polis çekişmesinin kurbanı olmuştu. Dönemin Emniyet Sözcüsü İsmail Çalışkan, Dink’in katil zanlısı Ogün Samast’ın Samsun Emniyet Müdürlüğü’nde çekilen poster gibi fotoğrafları konusunda jandarma ve emniyetin yaptığı açıklamalar için “şık olmadı” yorumunu yapınca Jandarma Genel Komutanlığı’nın tepkisini çekmişti. Jandarma Genel Komutanlığı, bu tepkisini dönemin İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu’ya aktarmış; Aksu da Emniyet’teki sözcülük uygulamasına son vermişti.

Şablon:Sivas vali yardımcıları Şablon:Mülkiye müfettişleri