FANDOM

Adana Adliyesi’nde önemli görev değişikliği..

Bakınız

Şablon:ACMbakınız - [ d]

ACM Adana 11.ACM Adana Adliyesi Ağır Ceza Mahkemesi
Soruşturma Kovuşturma Müdafaa Müdafii Müddei
İllere göre ACM Adana 1.ACM Adana 2.ACM Adana 3.ACM Adana 4.ACM Adana 5.ACM Adana 6.ACM Adana 7.ACM Adana 8.ACM Adana 9.ACM Adana 10.ACM Adana 11.ACM Adana 12.ACM
KHK

FETÖ/PDY davalarına bakan 11. Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Hakim Halil İbrahim Kibar 3. Ağır Ceza Mahkemesi Başkanlığına, 3. Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Mehmet Tufan Yücel de 11. Ağır Ceza Mahkemesi Başkanlığına getirildi..

Bazı Yer 1. Bölge Adli Yargı Hâkimlerinin Müstemir Yetkilerinin Belirlenmesine İlişkin Duyuru

HSYKEdit

27 Ekim 2016

HSYK kararı Resmi Gazete’de yayımlandı

Adana 11. ACM, Ankara 14’üncü, Diyarbakır 8’inci, Gaziantep 7’inci, İstanbul 23’üncü, İzmir 13’ücü, Konya 6’ıncı, Mersin 7’inci ve Mardin 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nin daha önce belirlenmiş olan ihtisas mahkemelerine ilaveten ihtisas mahkemeleri olarak belirlenmesine karar verildi.

Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu (HSYK/Birinci Dairesi’nin ağır ceza mahemelerinin görev alanına giren bir kısım suçlara bakma üzere belirlediği ihtisas mahkemelerine ilaveten yeni ihtisas mahkemelerinin belirlenmesine yönelik karar Resmi Gazete’nin bugünkü sayısında yayımlandı.

Karara göre; 3711 Sayılı Terörle Mücadele Kanunu’nun kapsamına giren suçlar dolayısıyla açılacak davalar bakımından Adana 11’inci Ağır Ceza Mahkemesi, Ankara 14’üncü Ağır Ceza Mahkemesi, Diyarbakır 8’inci Ağır Ceza Mahkemesi, Gaziantep 7’inci Ağır Ceza Mahkemesi, İstanbul 23’üncü Ağır Ceza Mahkemesi, İzmir 13’ücü Ağır Ceza Mahkemesi, Konya 6’ıncı Ağır Ceza Mahkemesi ve Mersin 7’inci Ağır Ceza Mahkemesi’yle Mardin 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nin daha önce belirlenmiş olan ihtisas mahkemelerine ilaveten ihtisas mahkemeleri olarak belirlenmesine karar verildi.

Zaman gazetesi dağıtıcısı ByLock kullanıcısı sanığa hapis cezası Edit

17:3314 Mayıs 2018

Adana'da FETÖ/PDY soruşturması kapsamında yargılanan kapatılan Zaman gazetesinin eski dağıtım sorumlusu tutuklu sanığa 7 yıl 6 ay hapis cezası verildi

Adana'da Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması (FETÖ/PDY) soruşturması kapsamında yargılanan ve üzerine kayıtlı telefon hattında ByLock tespiti yapılan Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile kapatılan Zaman gazetesinin eski dağıtım sorumlusu tutuklu sanık Osman Akkan 7 yıl 6 ay hapis cezasına çarptırıldı.

Adana 11. Ağır Ceza Mahkemesinde görülen duruşmaya tutuklu sanık Akkan ve avukatı katıldı.

Mahkemenin karar aşamasına geldiği belirtilerek son savunması alınan sanık Akkan, ByLock programını yüklemediğini ve kullanmadığını iddia etti.

Terör örgütü FETÖ/PDY bağlantısının olmadığını öne süren Akkan, tahliyesini ve beraatini talep etti.

Cumhuriyet savcısı da sanık Akkan'ın ByLock kullanıcısı olduğu nazara alınarak cezalandırılması ve hükmen tutukluluk halinin devamına karar verilmesi yönünde mütalaasını sundu.

Mahkeme heyeti de sanık Akkan'ı 7 yıl 6 ay hapis cezasına çarptırarak, tutukluluk halinin devamına karar verdi.

Memur sorumlusu iddiasıyla 650 sayfalık ByLock mesajı bana ait değil dediEdit

09 Mayıs 2018

Adana'da FETÖ/PDY soruşturması kapsamında örgütün sözde "dar bölge memur ünitesi sorumlusu" olduğu iddiasıyla tutuklanan sanık, hakkındaki 650 sayfalık mesaj dökümünü kabul etmeyerek, ByLock kullanıcısı olmadığını öne sürdü

Adana'da Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması (FETÖ/PDY) soruşturması kapsamında tutuklanan örgütün sözde dar bölge memur ünitesi sorumlusu" olduğu iddia edilen sanık, kendisine ait olduğu belirtilen 650 sayfalık ByLock mesaj dökümünü kabul etmedi.

Adana 11. Ağır Ceza Mahkemesince görülen duruşmaya tutuklu sanık Ersin Urunga ve avukatı katıldı.

Urunga savunmasında, iddianamede yer alan 650 sayfalık ByLock mesaj dökümünün kendisine ait olmadığını, ByLock programını kullanmadığını öne sürerek, hakkındaki tanık beyanlarını kabul etmediğini söyledi.

FETÖ/PDY terör örgütüyle bir ilgisinin bulunmadığını ve örgütün "dar bölge memur ünitesi sorumlusu" olmadığını iddia eden Urunga, "Bu yapıyı hiçbir zaman desteklemedim. Hiçbir terör örgütü faaliyetine katılmadım. Tahliyemi ve beraatimi istiyorum." dedi.

Cumhuriyet savcısı ise eksik hususların giderilmesi ve tutuklu sanığın mevcut halinin devamına karar verilmesini talep etti.

Mahkeme heyeti de sanığın mevcut halinin devamını kararlaştırarak duruşmayı erteledi.

- İddianameden

Adana'da, Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması (FETÖ/PDY) soruşturması kapsamında örgütün "dar bölge memur ünitesi sorumlusu" olduğu öne sürülen tutuklu sanık Ersin Urunga hakkında 15 yıla kadar hapis cezası istemiyle hazırlanan iddianame 11. Ağır Ceza Mahkemesince kabul edilmişti.

İddianamede etkin pişmanlık hükümlerinden yararlanan itirafçılardan B.K, Urunga'nın kendisini sohbetlere götürdüğünü belirtmişti.

Urunga'nın hem kendi üzerine kayıtlı telefon hattı hem de başka dava dosyasında işlem yapılan M.Ü'nün telefon hattı üzerinden ByLock kullandığının tespit edildiği belirtilen iddianamede, sanığın ByLock incelemesinde 650 sayfalık mesaj dökümü çıktığı bildirilmişti.

İddianamede, Urunga'nın örgütün "dar bölge memur ünitesi sorumlusu" olduğu, ByLock listesinde de Adana grubu içinde örgütte yönetici konumundaki kişilerin bulunduğu belirtilmişti.

Adana'da polis memurunun şehit edilmesine ilişkin davaEdit

02 Mayıs 2018

Terör örgütü PKK yandaşlarınca düzenlenen izinsiz gösteriye müdahalede bulunan polis memurunun şehit edilmesiyle ilgili 10'u tutuklu 30 sanığın yargılanmasına devam edildi

Adana'da, terör örgütü PKK yandaşlarınca düzenlenen izinsiz gösteriye müdahale eden polis memurunun şehit olmasıyla ilgili 10'u tutuklu 30 sanığa ikişer kez ağırlaştırılmış müebbet ve 20 yıldan 100 yıla kadar hapis cezası istenen davanın duruşması görüldü.

Adana 11. Ağır Ceza Mahkemesindeki duruşmada, tutuklu yargılanan Kadir Büyükkılıç, Nurettin Koçer, Onur Bahçeci, Osman Işıklı, Ramazan Sapan, Sedat Şimşek ve Zeki Binici, tutuksuz sanıklar ile avukatları hazır bulundu.

Sanıklar Emrah Tarhan, Seyfettin Uluç ve Mehmet Türkmenoğlu da bulundukları cezaevlerinden Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) aracılığıyla duruşmaya katıldı.

Işıklı, savunmasında, suçlamaları kabul etmediğini ve uzun süredir tutuklu olduğunu söyledi.

Adalete güvendiğini ve devlete sığındığını belirten Işıklı, "Çok mağdur oldum. Bu olayın etraflıca araştırılmasını talep ediyorum. PKK terör örgütünün içerisinde yer almadım. Ağır bir ithamla karşı karşıyayım. Suçlamaları kabul etmiyorum." ifadelerini kullandı.

Sanık Sapan da terör örgütü PKK ile bir alakasının olmadığını savunarak tahliyesini talep etti.

Tutuklu sanık Kaçar ise olay günü bölgeye sadece uyuşturucu ve esrar almak için gittiğini ileri sürdü.

İçişleri Bakanlığı ve Adana İl Emniyet Müdürlüğü avukatları ise sanıklardan şikayetçi olduklarını yineledi.

Mahkeme heyeti, tutuklu sanıkların mevcut halinin devamını kararlaştırarak duruşmayı erteledi.

Adana'da 6 Kasım 2016'da terör örgütü PKK yandaşlarınca düzenlenen izinsiz gösteride polis memuru Mustafa Yeli vurularak şehit edilmişti.

18 Mayıs 2018 Eski polislerin yargılandığı davaEdit

Adana'da FETÖ/PDY soruşturması kapsamında haklarında dava açılan aralarında eski İl Emniyet Müdürü M.A'nın da olduğu eski emniyet mensubu rütbeli 3'ü firari 7'si tutuklu 36 sanığın yargılanmasına devam edildi

Adana'da Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması (FETÖ/PDY) soruşturması kapsamında haklarında dava açılan aralarında eski Adana İl Emniyet Müdürü M.A'nın da olduğu eski emniyet mensubu rütbeli 3'ü firari 7'si tutuklu 36 sanığın yargılanmasına devam edildi.

Adana 11. Ağır Ceza Mahkemesince görülen duruşmaya tutuklu sanıklar Ahmet Mithat Dobur, Şeref Şahin, Hasan Şahin, İsmail Bilgin ile tutuksuz sanık eski Adana İl Emniyet Müdürü M.A. ve bazı tutuksuz sanıklarla avukatları katıldı.

Davanın firari sanıklarından H.K. mahkeme salonuna gelerek teslim olunca davanın firari sanık sayısı 4'den 3'e düştü.

Tutuklu sanıklardan Aytaç Akyol, Halil Dağ ve Murat Bayram ise mahkemeye bulundukları cezaevinden Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) aracılığıyla katıldı.

Duruşmada savunma yapan sanıklar suçlamaları reddederek tahliye ya da beraatlerini istedi.

Cumhuriyet savcısı ise mütalaasında eksik hususların giderilmesi, tutuklu sanıkların mevcut hallerinin devamı ve sanık H.K'nin uzun süredir firari oluşu dikkate alınarak tutuklanması yönünde görüş bildirdi.

Mahkeme heyeti, sanık Dobur'un tutuklulukta geçirdiği süreyi, sanık H.K.'nin ise mahkemeye teslim oluşunu dikkate alarak ev hapsi adli kontrol tedbiriyle tahliyelerine, diğer tutuklu sanıkların da mevcut hallerinin devamına karar vererek duruşmayı erteledi.

DAEŞ STÖÜ Davası 21.5.2018 Edit

Adana'da terör örgütü DEAŞ davası

Adana'da terör örgütü DEAŞ soruşturması kapsamında haklarında "silahlı terör örgütüne üye olma" suçundan dava açılan tutuksuz 5 sanığın yargılanmasına devam edildi.

Adana 11. Ağır Ceza Mahkemesince görülen duruşmaya, sanıklar A.T. ve Ü.A. ile avukatları katıldı.

Diğer tutuksuz sanıklar N.T, K.D, M.S. ise duruşmaya katılmadı.

Mahkeme başkanı sanık A.T'ye dijital veri inceleme raporunu okuyarak cep telefonunda terör örgütünün üst düzey yöneticisi olduğu iddia edilen "Ebu Hanzala" kod adlı Halis Bayancuk'a ait ses kayıtlarının bulunduğu bilgisini okudu.

Telefonundaki ses kayıtlarından haberinin olmadığını ileri süren sanık A.T, "Ebu Hanzala'ya ait hiçbir dokümanı, ses kaydını telefonuma yüklemedim. Suçlamaları kabul etmiyorum. Beraatimi istiyorum." dedi.

Sanık Ü.A. da terör örgütüyle ilgisinin olmadığını belirterek beraatini talep etti.

Cumhuriyet savcısı ise eksik hususların giderilmesi ve duruşmaya gelmeyen sanıklar hakkında yakalama kararının çıkarılması yönünde mütalaasını sundu.

Mahkeme heyeti de sanıklar N.T, K.D, M.S, hakkında yakalama emri çıkarılmasını kararlaştırarak eksik hususların giderilmesi için duruşmayı erteledi.

Adana’da FETÖ’nün finans ayağına dava Edit

03 Aralık 2016

Adana Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması’nın (FETÖ/PDY) finans ayağına yönelik soruşturma kapsamında, 35’i tutuklu 103 iş adamı hakkında 25 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılmaları talebiyle Adana 11. Ağır Ceza Mahkemesi’ne dava açıldı.

Adana Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen FETÖ/PDY soruşturmaları kapsamında, örgüte finans sağladıkları iddia edilen 145 iş adamı ile ilgili soruşturma sonucunda 42 şüpheli hakkında takipsizlik kararı verilirken, 35’i tutuklu 103 iş adamı hakkında dava açıldı. Cumhuriyet Savcısı, şüpheli 103 iş adamı hakkında ’Terör örgütüne üye olmaktan 15 yıl, ’Terör örgütüne finans sağlamak’ suçundan da 10 yıl olmak üzere toplam 25 yıl hapis cezası ile cezalandırılmaları istemiyle hazırladığı iddianameyi, terör davalarına bakan Adana 11. Ağır Ceza Mahkemesi’ne gönderdi.

Dosyayı inceleyen 11. Ağır Ceza Mahkemesi, iddianameyi kabul ederek 103 sanık hakkında dava açıldı. Mahkeme, tutuklu bulunan iş adamları M.Ö., O.N.O., R.K. ve Y.U.’nun tahliyesine karar verip, haklarında ev hapsi ve yurt dışına çıkış yasağı getirdi. Mahkeme ayrıca firari sanıklar K.A., C.G. ve M.B.’nin de atılı suçları işlediklerine dair mevcut delil durumu ve Bylock kullanıcısı olmaları nedeniyle tutuklamaya yönelik yakalama kararı çıkartılmasına hükmetti.

İddianamede, sanık iş adamlarının sohbet toplantıları yaparak himmet adı altında para topladıkları, FETÖ/PDY ile bağlantılı derneklere üye oldukları kaydedilirken bir iş adamının oğlunun darbe girişimi gecesi camideki imama müdahale edip sala okumasını engellediği belirtildi. Darbe girişimi gecesi bazı iş adamlarının terör örgütü ile bağlantılarının olduğunun ve örgüte finans sağladıklarının anlaşılmaması için ellerine Türk bayraklarını alıp sokaklara çıktığı, bazılarının ise Ankara’ya gidip Cumhurbaşkanlığı Külliyesi önünde demokrasi nöbeti tuttuğu iddianameye yansıdı. İddianamede, bazı iş adamlarının örgüt yardımıyla kısa sürede anormal bir şekilde büyüdüklerine de dikkat çekildi.

FETÖ/PDY’nin finans ayağına yönelik açılan davada, sanıklar 6 Şubat 2017’de ilk kez terör davalarına bakan Adana 11. Ağır Ceza Mahkemesi’nde hakim karşısına çıkacak

Adana'daki FETÖ davasında 6 tahliye Edit

29.06.2017 Perşembe 17:27

Adana'daki FETÖ davasında 6 tahliye

Adana'da aralarında meslekten ihraç edilen polislerin de yer aldığı 64'ü tutuklu 145 sanığın yargılandığı davada, 6 sanık sağlık problemleri nedeniyle tahliye edildi.

Adana'da Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması'na (FETÖ/PDY) yönelik soruşturma kapsamında haklarında 15 yıldan 25 yıla kadar hapis cezası istemiyle dava açılan, aralarında meslekten ihraç edilen ve açığa alınan polislerin de yer aldığı 64'ü tutuklu 145 sanığın yargılandığı davanın duruşması görüldü.

Adana 11. Ağır Ceza Mahkemesince, Bölge Adliye Mahkemesinin 375 kişi kapasiteli salonunda görülen duruşmada, "silahlı terör örgütüne üye olma" ve "Terörizmin Finansmanının Önlenmesi Hakkındaki Kanun'a muhalefet" suçundan yargılanan bazı tutuklu ve tutuksuz sanıklar ile avukatları hazır bulundu. Hatay, Şanlıurfa ve Kahramanmaraş'ta tutuklu bulunan sanıklar ise Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi ile (SEGBİS) duruşmaya katıldı.

Sanıklar savunmalarında, haklarındaki suçlamaları kabul etmediklerini yineleyerek tahliye ya da beraatlerini talep etti.

Mahkeme heyeti, sanıklardan A.E, M.P, A.A, S.Ö, A.Ö. ve B.Ü'nün sağlık problemleri nedeniyle tahliyesine karar vererek duruşmayı erteledi

FETÖ sanığı eski polislere hapis cezası Edit

22 Mayıs 2018

Adana'da FETÖ/PDY soruşturması kapsamında yargılanan 13 eski polisten 12'sine 4 yıl 2 ay ila 7 yıl 6 ay arasında değişen hapis cezası verildi

Adana'da Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması'na (FETÖ/PDY) yönelik soruşturma kapsamında yargılanan

13 eski polisten 12'si 4 yıl 2 ay ila 7 yıl 6 ay arasında değişen hapis cezasına çarptırıldı.

Adana 11. Ağır Ceza Mahkemesinde görülen duruşmaya tutuklu sanık Ramazan Soysal ile bazı tutuksuz sanıklar ve avukatları katıldı.

Sanık Soysal savunmasında, ByLock programını yüklemediğini ve kullanmadığını iddia ederek beraatini istedi.

Diğer sanıklar ise suçlamaları kabul etmedi.

Cumhuriyet savcısı ise mütalaasında tutuksuz sanık Recep T'nin delil yetersizliğinden beraati, diğer sanıkların ise cezalandırılması yönünde görüş bildirdi.

Mahkeme heyeti de 12 sanığa "silahlı terör örgütüne üye olma" suçundan 4 yıl 2 ay ila 7 yıl 6 ay arasında değişen hapis cezası verdi, Recep T'nin ise beraatine hükmetti.

16:33