FANDOM

=eşimsözlük entrileriEdit

eski sivas valisi, sivas katliamı sirasinda da valilik yapiyordu.

can dundar'in hazirlamis oldugu o gun adli belgeselde bu katliamla ilgili goruslerini acik acik belirtmistir.

buyrunuz, goruslerinden bir kaci: askere : gec geldiler, seyrettiler polise : sirtlarini sivazladilar itfaiyeye : isteksizdiler icisleri bakanina* : isine daldi belediye baskanina* : bakani yaniltti.

http://www.psakd.org/…_valisi_ahmet_karabilgin.html

buyrunuz, belgeselin linki. http://video.google.com/…jlclcq&q=can dundar o gun# 13.01.2010 11:44 ~ 11:53 mathillda

sivas katliamı sırasında sivas valisi olarak görev yapan bürokrat.

shp tavsiyesiyle sivas valiliği'ne atanmış, atatürkçü eğilimiyle bilinen bir kimseydi. olaylar sırasında eli kolu bağlanmış ve etkisiz hale getirilmiş, eylemciler tarafından canı istenmiş kimsedir. 25.11.2011 17:26 ~ 20.09.2019 14:18 muzakerat

dönemin tugay komutanı ahmet yücetürk madımak katliamı ile ilgili kendisini işaret etmiştir. 15.03.2012 09:27

24 saat uyuyan adam sivas katliamının iktidar provası olduğunu söyleyen, dönemin sivas valisi.

(bkz: http://www.ntvmsnbc.com/id/25330968)

bir de "gerek güvenlik güçleri, gerekse yargı, bu faillerin/sanıkların yakalanması konusunda tam duyarlılık gösteremedi" demiş. sen valiyken olayın ortaya çıkmaması için ne önlem aldın, ne gibi yöntemlere başvurdun, nasıl talimatlar verdin ki; faillerin yakalanması konusunda duyarsızlık olduğunu söyleyebiliyorsun? yetki sahibi bir insanın -sanki bulunduğu makam, devleti temsil etmiyormuşcasına- katliamın gerçekleşmemesi için hiçbir şey yapmaması veya pasifize edilmesi çok normal bir şeymiş gibi, faillerin yakalanamaması konusunda ahkam kesmesi son derece anormal!

ben söyleyebilirim, halktan herhangi birisi söyleyebilir, sokaktaki adam eleştirebilir ama dönemin valisi kalkıp da olay gerçekleştikten sonra yaşananları eleştiremez, eleştirememeli! sen gerçekleşmemesi veya kıvılcım çıkar çıkmaz üzerine su dökülmesi, kalabalığın dağıtılması için ne yaptın ki; her şey olup bittikten, aydınlar katledildikten sonraki süreci eleştirebiliyorsun?

başkalarının, sorumluluğunu yerine getirmediğini söylemek için, önce kendi sorumluluğunu yerine getirmek gerekir. hem benim evimde, misafirime zarar verilecek ve ben kılımı bile kıpırdatmıycam; hem de "duyarsız komşular, kapılarını bile aralamadılar" diye veryansın edicem! bu mudur?

biz yargıyı da, kolluk kuvvetlerini de, hükümeti de eleştiririz; çünkü biz masumduk, hiçbir sorumluluğumuz, sorumsuzluğumuz ya da ihmalimiz yoktu. sen ise eleştirmemelisin; çünkü senin sorumluluğundaki bir şehirde insanlar öldürüldü, katliam yaşandı! "niye yakalanamadı, içeri atılamadı veya zamanaşımına uğradı" dersen; "işini düzgün yapsaydın da, yakalamaya, içeri atmaya, zamanaşımı tartışmalarına gerek kalmasaydı" derler!

16.03.2012 09:43 kivikocan

tezgaha 7.5 saat boyunca dokunmayanlardan. amaci neydi ki aceba?

sorgulamak guzel bir sey, sorgulamadan iman etmek guzel bir sey degil. tesekkur ederim. 16.03.2012 09:50

dinleyin ulan develer sivas katliamının en büyük sorumlusu olan kemalist shpnin sivas valisi. erdal inönünün de eski danışmanıdır. erdal inönü alevileri otelden çıkmayıp ölsünler diye "destek gönderdim bekleyin "yalanıyla oyalarken bu kemalist shpnin kontenjanından vali olan şahıs da kolluk kuvvetlerine kesinlikle katliama engel olmamalarını söylemiştir. (alevilerin yaptığı en büyük hata solculara güvenmek olmuştur herhalde)

sıkı bir atatürkçü olmasıyla da iyi tanınır.

ama sivaslılar onu , zaten aziz nesinde katıldığı için güvenlik endişesi olan pir sultan abdal şenliklerini mahsus banaz ilçesinden sivas merkeze getirerek insanları canlı canlı yaktırmasıyla tanır.

edit: cinlere,hayaletlere inanan insanları katillikle suçlamak saçma olduğundan otelin önünde ki güruha ahmet karabilgin kadar suç bulamıyorum.

sivas katliamı sonrası yaptığı açıklamalarda emniyet müdürü ve jandarma alay komutanının kendisini aldattığını söylemiştir.

İki yetkiliden olaya müdahale edilmesini istediğinde , halkla güvenlik güçlerini karşı karşıya getirmenin doğru olmayacağı cevabını almış ve bu cevapla birlikte öylece olayın yatışmasını beklemiştir.

Sonucunda 35 aydın katledilirken halk ve güvenlik güçleri kesinlikle kardeş kalmıştır.

görüldüğü üzere aldatıldık & kandırıldık geleneği eskilere dayanmakta

1993 Sivas olayları ve Tuğay Komutanının açıklamalarıEdit

Madımak olayları Tam ekran yakalama 15.03.2012 234836

Zaman gazetesi nin haberi verişiEdit

Dönemin Tugay Komutanı, 19 yıl sonra Zaman'a konuştu: Madımak olayları nın hesabını vali vermeli

İbrahim Doğan, Hüseyin Keleş İstanbul - 15.03.2012

1993'te Sivas Tugay Komutanı olan emekli Tuğgeneral Ahmet Yücetürk , olaylardan dönemin Valisi Ahmet Karabilgin 'i sorumlu tuttu. Elindeki askerleri olayların yaşandığı bölgeye yığdığını savunan Yücetürk, görevini yerine getirmediğini ileri sürdüğü eski valiye şöyle seslendi: "Madımak'ta vicdanın rahat mı?"

Sivas'taki Madımak Oteli' nde 37 kişinin yakılarak öldürüldüğü olaylara, askerin yeterli müdahalede bulunmadığını ileri süren dönemin Valisi Ahmet Karabilgin'e itiraz geldi. 1993'te Sivas Tugay Komutanı olan emekli Tuğgeneral Ahmet Yücetürk, Karabilgin'in olayları askere fatura etmeye çalıştığını öne sürerek, sorumluluğun tamamen valide olduğunu söyledi. 19 yıl sonra Zaman'a konuşan emekli Tuğgeneral Yücetürk, "Sayın Vali Ahmet Karabilgin acaba vicdanen rahat mı? Elinde polisiniz, jandarmanız, size bağlı alay vardı. Bunları kullandın mı, bunlar neredeydi? Onun vicdanı olayda hayatını kaybeden 37 kişiden dolayı kapkara. Vicdanını aklamaya çalışıyor. Yukarıda Allah var ona hesap verecek. Karabilgin, Sivas gibi yere gelecek en son valiydi." dedi.

Dönemin SHP Sivas Milletvekili Ziya Halis ise gerek emniyet güçlerinin gerekse 6 bin askeri olan Tugay Komutanı'nın olaya seyirci kaldığını söyledi.

"Sivas Valisi Ahmet Karabilgin, görevini yaptı mı yapmadı mı? O masanın altına girdiği zaman ben arabamla toplumsal olayların içindeydim. Neredeydin Karabilgin? O kafasını uzatıp camdan bakmadı." ifadesini kullanan Yücetürk, "Bir Mustafa Muğlalı olmadım." dedi. Yücetürk, vicdanen rahat olduğunu söyleyip o dönemde yapabileceği her şeyi yaptığını dile getiriyor. Ahmet Yücetürk, olayların olduğu gün acemi erlerin yemin töreni olduğunu belirtiyor. "Onlar ne yapması gerekiyorsa yaptı, görevini yaptı. Her türlü adli soruşturmayı geçirdim. Bunlardan dolayı hiç kusurlu bulmadılar. Karabilgin'in ilk valiliği, valiliğin ne olduğunu bilmiyor. Toplumsal olaylardan uzak, İl İdaresi Kanunu'nu bilmiyordu. Kütüphanenin tozları içinden getirip önüne koydum. Kimin yetkisinin ne olduğunu bilmiyordu. Sivas gibi yere gelecek en son valiydi." diyor.

Sivas Tugay Komutanı Ahmet Yücetürk'ün iddialarını sormak için aradığımız Sivas Valisi Ahmet Karabilgin'in rahatsız olduğu ve konuşmayacağı bildirildi. Ancak Karabilgin, geçtiğimiz yıl Madımak olaylarıyla ilgili Aksiyon dergisi ne yaptığı açıklamada şunları söylemişti:

"O kalabalığı erittik, çatışmayı önledik. O topluluk, tekrar bir araya gelip toplantı. Madımak'a hakim olamadık. En yakın askeri birlikten talep ederdik. Onların göndereceği birliğin miktarı, zamanlaması konusunda mülki idarenin fazla inisiyatifi yok. O alandaki komutanın iznine bağlı. Bütün sıkıntı tugaydaki acemi eğitimi bitirmiş askerler. Asayiş ile ilgili çok küçük düzeyde birlik, o da parça parça geldi. 10 tane, 20 tane geldi. Ne yapacaklarını bilmiyorlar. Bu işe yatkın değiller. Toplumsal olaylara nasıl müdahale edilir, bilmeyen şaşkın grup."

Sivas'ta yapılanlar insanlık suçu

Katliamın yaşandığı dönemde Sivas Milletvekili olan SHP'li Ziya Halis ise Tuğgeneral Yücetürk'ün aksine askerin sorumluluğu olduğunda ısrarlı. Halis, Madımak olayının da Maraş, Çorum ve Gazi'de olduğu gibi provokasyon olduğunu belirtiyor. Olaylarda devletin büyük bir ihmali olduğuna dikkat çeken Halis, gerek emniyet güçlerinin gerekse TSK'ya ait 6 bin askeri olan Tugay Komutanı'nın olaya seyirci kaldığını söylüyor. Sivas'ta insanlık suçunun işlendiğini dile getiren Halis, olayların arka planının çözülmesi gerektiğini belirtiyor.

Olaylar sırasında Madımak Oteli'nde ölümle burun buruna gelen 35 kişiyi, pencereden kurtaran dönemin Büyük Birlik Partisi (BBP) Sivas İl Başkanı Ahmet Yıldız ise provokasyona dikkat çekiyor. Sivas'taki olaylarda Sünnilerin Alevileri yakması gibi bir şey olmadığını belirten Yıldız, amacın farklı olduğu vurgusunu yapıyor.

Sanık avukatlarından Yüksel Köse ise olaylarda gerçek suçluların hâlâ bulunamadığına dikkat çekiyor. Olayları provoke etmek için şehir dışından Tunceli ve Malatya plakalı araçlarla insanların üç gün öncesinden şehre geldiğini dile getiren Köse, olayla alakalı olmayan bakkalın, kasabın toplanıp götürüldüğünü belirtiyor. [1]

NTV verişiEdit

http://www.ntvmsnbc.com/id/25330621/

Sivas katliamı davasının zaman aşımından düşmesinin ardından, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, kusurlu kamu görevlileri için soruşturma başlatılabileceğini söylemişti.

1993'te Sivas Tugay Komutanı olan emekli Tuğgeneral Ahmet Yücetürk'ten de, olaylardan dönemin Valisi Ahmet Karabilgin'in sorumlu olduğu açıklaması geldi.

Yücetürk'ün, askerin yeterli müdahalede bulunmadığını ileri süren dönemin Karabilgin'e yanıtı Zaman gazetesinde yer aldı.

Yücetürk, Karabilgin'in olayları askere fatura etmeye çalıştığını öne sürerek, sorumluluğun tamamen valide olduğunu söyledi.

Yücetürk, "Sayın Vali Ahmet Karabilgin acaba vicdanen rahat mı? Elinde polisiniz, jandarmanız, size bağlı alay vardı. Bunları kullandın mı, bunlar neredeydi? Onun vicdanı olayda hayatını kaybeden 37 kişiden dolayı kapkara. Vicdanını aklamaya çalışıyor. Yukarıda Allah var ona hesap verecek. Karabilgin, Sivas gibi yere gelecek en son valiydi." dedi.

"Sivas Valisi Ahmet Karabilgin, görevini yaptı mı yapmadı mı? O masanın altına girdiği zaman ben arabamla toplumsal olayların içindeydim. Neredeydin Karabilgin? O kafasını uzatıp camdan bakmadı" ifadesini kullanan Yücetürk, "Bir Mustafa Muğlalı olmadım." dedi. Yücetürk, vicdanen rahat olduğunu söyleyip o dönemde yapabileceği her şeyi yaptığını dile getiriyor. Ahmet Yücetürk, olayların olduğu gün acemi erlerin yemin töreni olduğunu belirtiyor. "Onlar ne yapması gerekiyorsa yaptı, görevini yaptı. Her türlü adli soruşturmayı geçirdim. Bunlardan dolayı hiç kusurlu bulmadılar. Karabilgin'in ilk valiliği, valiliğin ne olduğunu bilmiyor. Toplumsal olaylardan uzak, İl İdaresi Kanunu'nu bilmiyordu. Kütüphanenin tozları içinden getirip önüne koydum. Kimin yetkisinin ne olduğunu bilmiyordu. Sivas gibi yere gelecek en son valiydi" dedi.

Gazetede, Yücetürk'ün iddialarını üzerine Sivas Valisi Ahmet Karabilgin'in arandığı ancak rahatsızlığı nedeniyle konuşmayacağını bildirildiği bilgisi de yer aldı.

Sivas katliamı Sivas Olayları Sivas valileri