FANDOM

AKŞAM - Türkiyenin Haber Sitesi - Son Dakika Haberleri - Güncel Haberler
Adres : Davutpaşa Cd.. No.34 34020 Zeytinburnu İSTANBUL / TÜRKİYE
Telefon : (212) 449 30 00
Faks : (212) 481 95 61
Email : editor@aksam.com.tr
Akşam Gazetesi
180px
180px
23 Kasım 2008 Akşam Gazetesi'nin ilk sayfası
TürGünlük siyasi gazete
FormatBerliner

SahibiTürk Medya
Kuruluş tarihi1918
1996
DilTürkçe
Fiyat50 Kr
Merkez büro
TirajŞablon:Profit 181.944[1]

Web sitesi: http://www.aksam.com.tr/

Kuruluş Edit

1918'de Necmettin Sadak, Kazım Şinasi Dersan, Falih Rıfkı Atay, Ali Naci Karacan'ın 200'er lira sermaye koyarak kurdukları gazetenin yazı işleri müdürleri Muammer Senihi, Enis Tahsin Til idi. İlk sayısı küçük boy ve tek yapraktı. Milli mücadeleyi destekledi.

Uzun yıllar başyazarlığı Necmettin Sadak (Sivas milletvekili, dışişleri bakanı) yaptı. Falih Rıfkı Atay milli mücadeleye karşı çıkanları eleştirdi, 1923'te Hakimiyeti Milliye'ye geçti. 1965'e kadar CHP'yi tuttu.1957 tarihinde Malik Yolaç tarafından satın alındı ve Osman N.Karacanın Yayın Yönetiminde(Çetin Altan)ve (İlhami Soysal)'ın yazılarıyla sola kaydı.

Güncel Akşam, İsmail Küçükkaya yönetiminde, Çukurova Holding tarafından çıkarılmakta olan günlük gazetedir.

Akşam gazetesi 1920 yılında sadece akşam çıkan bir gazete oldu. Gazete 1957 yılında Malik Yolaç tarafından satın alındıktan sonra 1971'den sonra birkaç defa el değiştirdi ve sonra Ilıcak ailesinin yönetimine geçti. 1990 yılında Erol Aksoy tarafından, 1997 yılında Çukurova Holding tarafından satın alındı.

Yazarlar Edit

Kaynakça Edit

Şablon:Çukurova Grubu

de:Akşam