FANDOM

Akdeniz Bölge komutanı Tuğamiral Mustafa Karasabun 1

Akdeniz Bölge ve Garnizon Komutanı Tuğamiral Mustafa Karasabun, Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal'a nezaket ziyaretinde (Bu resimde ışık ayarları picasa ile açılmalı

Akdeniz Bölg. Komut.2

Dyned Türkiye 1. olan okula Sayın Vali Hüseyin Aksoy, Akdeniz Bölge ve Garnizon Komutanı Mustafa Karasabun, Cumhuriyet Baş Savcısı Burhan Çobanoğlu,İl Emniyet Müdürü Arif Öksüz ve Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal ziyaretleri

Akdeniz Bölge Komutanlığı, Mersin ilinde konuşlanmış bir komutanlıktır.

KomutanıEdit

2009 yılından itibaren komutanı Mustafa Karasabun'dur.

Akdeniz Bölge Komutanlığı TarihçesiEdit

Akdeniz Bölge Komutanlığı'nın ilk temelleri, 1941 yılında İskenderun'da liman savunması amacıyla kurulan deniz komutanlığı ile atılmıştır.

Bu teşkilat ve tesislere koşut olarak, İskenderun limanı yükleme ve boşaltma kapasitesi de geliştirilmiş ve büyük gemilerin yanaşabileceği bir iskele inşa edilmiştir. Böylece liman, ikinci dünya harbinde geniş ölçüde askerî maksatlarla gelen malzemenin tahliye edilmesi maksadıyla kullanılmıştır.

Ege denizi geçitlerinin coğrafi ve hidrografik koşullar bakımından kolayca mayınlanmaya uygun olması, muhtemel kriz ve çatışma dönemlerinde ülke için gerekli lojistik desteğin güney limanlarına yönlendirilmesini zorunlu kılmaktadır. ayrıca, doğu akdeniz harekat alanında görev alacak deniz kuvvetleri unsurlarının her türlü lojistik desteğinin sağlanması ihtiyacı, iskenderun’da bir bölge komutanlığının kurulmasını bir harekât ihtiyacı olarak öne çıkarmıştır.

Bu çerçevede, bir üs komutanlığı tesis etmek için 1951 yılından itibaren çeşitli tesisler hayata geçirilmiş ve 20 ekim 1953 günü Akdeniz Üs Komutanlığı fiilen kurulmuştur. üs, kuruluş tarihinden sonra yapılan ilave tesislerle modern bir nitelik kazanmış ve 1961 yılında Akdeniz Bölge Komutanlığı ismini almıştır.

Komutanlık, güney bölgesinin yeniden yapılandırma faaliyetleri çerçevesinde gündeme gelen konuş-kuruluş değişikliği neticesinde, 11 Ağustos 1985 tarihinde İskenderun’dan Mersin’e intikal etmiştir.

Akdeniz Bölge Komutanlığı, Mersin’de konuşlandırıldıktan sonra, daha önce çıkarma filosu komutanlığı tarafından kullanılan karargâh ve tesisleri kullanmaya başlamıştır.

Her geçen gün yeteneklerini geliştiren ve genişleten Akdeniz Bölge Komutanlığı, halihâzırda Mersin Limanı içerisindeki rıhtım, iskele ve tesislerini kullanarak sorumluluklarını yerine getirmektedir. Ayrıca, Antalya ve Magosa Deniz Komutanlıkları da Akdeniz Bölge Komutanlığı emrinde görev yapmaktadır.

Celp Eri /Lojistik NakliyatEdit

Türk Silahlı Kuvvetlerinin KKTC’deki faaliyetlerini desteklemek maksadıyla Türkiye ile KKTC arasındaki lojistik nakliyat ile celp eri sevki Dz.K.K.lığının sorumluluğunda Akdeniz Bölge Komutanlığı tarafından icra edilmektedir.

Karakol ve Çıkarma Gemileri Komodorluğu Edit

Vizyon Edit

Morali ve eğitim düzeyi yüksek personeli ile deniz hareket görevlerini icra eden ve emrindeki yüzer birlikleri yüksek performansla kullanan en mükemmel komutanlık olmaktır.

MisyonEdit

Doğu Akdeniz'deki sorumluluk sahasında, Türkiye Cumhuriyeti'nin deniz alaka ve menfaatlerinin korunmasına yardımcı olmak maksadıyla;emrindeki yüzer birliklerin harbe hazırlık seviyelerini en üst düzeyde tutmak, etkinlikle sevk ve idare etmektir.

Karakol ve Çıkarma Gemileri Komodorluğu, 11 Ağustos 1985 tarihinden itibaren Akdeniz Bölge Komutanlığı bağlısı olarak görev yapmaktadır. Halihazırda, Komodorluğun emrinde TCG İSKENDERUN nakliye gemisi, TCG TERME, TCG KOZLU ve TCG KUŞADASI karakol gemileri görev yapmaktadır.

Komodorluğun teşkil edilmesinden günümüze kadar geçen sürede Komodorluk emrinde görev yapan TCG Ç-213, TCG Ç-214, TCG KANARYA, TCG ÜLKÜ, TCG TİREBOLU, TCG SANCAKTAR, TCG BAYRAKTAR ve TCG TRABZON hizmet dışına çıkarılmıştır.

Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.'ye ait İskenderun Feribotu, 18 Ocak 2002 tarihinde TCG İSKENDERUN ismi ile Deniz Kuvvetleri Komutanlığı kuruluşuna alınmıştır. TCG İSKENDERUN 25 Temmuz 2002 tarihinde Gölcük Deniz Ana Üs Komutanlığında yapılan törenle Karakol ve Çıkarma Gemileri Komodorluğu emrine girmiştir.

Karakol ve Çıkarma Gemileri Komodorluğu; gelişmelere bağlı olarak yakın dönemde uluslararası nitelik taşıyan çeşitli görevler de icra etmiştir. TCG İSKENDERUN, 22 Temmuz 2006 tarihinde TCG GELİBOLU fırkateyni ve TCG BARTIN korveti ile birlikte Mersin Limanı’ndan Beyrut/LÜBNAN'a intikal ederek 1029 vatandaşımızı emniyetle tahliye etmiş ve Mersin’e intikal ettirmiştir.

Lübnan'da bulunan hastalara gönderilmek üzere Türk Böbrek Vakfı ve DİADER tarafından insani yardım amacıyla bağışlanan ilaç ve tıbbi malzeme Karakol ve Çıkarma Gemileri Komodorunu hamilen TCG BANDIRMA korveti ile 16 Ağustos 2006 tarihinde T.C.Beyrut Büyükelçiliğine intikal ettirilmiştir.

Lübnan Barış Gücü Görev Kuvveti ve Malzemeleri 19-21 Ekim 2006 tarihleri arasında TCG İSKENDERUN ve TCG SERDAR ile Mersin'den Beyrut'a nakledilmiştir.

Diğer taraftan, Doğu Akdeniz'de Ceyhan Terminali çıkışlı petrol ulaştırmasının güvenliğinin sağlanması, bölgedeki muhtemel risk ve tehdit unsurlarına karşı varlık gösterilerek caydırıcılık tesis edilmesi ve NATO'nun bölgedeki deniz güvenliği çabalarının desteklenmesi maksadıyla; Karakol ve Çıkarma Gemileri Komodorunun taktik kontrolünde Akdeniz Kalkanı Harekâtına devam edilmektedir.

Mersin Onarım Destek Komutanlığı Edit

Mersin Onarım Destek Komutanlığı, 6131 m²'si kapalı alan olmak üzere, 21760 m² alanda faaliyet göstermektedir.

Gemi inşa, bakım ve onarım tesisleri açısından kamu ve özel sektörün fazla yatırım yapmadığı Akdeniz Bölgesinde, Mersin Onarım Destek Komutanlığı toplam yerleşim alanı ve endüstriyel kapasitesi ile konumundaki en önemli kuruluştur.

Mersin Onarım Destek Komutanlığının temel politikası; ihtiyacın yerinde, zamanında, etkin, emniyetli ve ekonomik olarak karşılanması prensipleri doğrultusunda, onarım ihtiyaçlarını karşılamaktır.

Mersin Onarım Destek Komutanlığı; 4500 ton kaldırma kapasiteli yüzer havuzu, 150 ton çekme kapasiteli kızak yerini, kamu ve özel sektöre ait gemilerin onarımlarını yapabilen ve destekleyen 13 atölyeyi bünyesinde bulundurmaktadır.

MisyonumuzEdit

Modern teknolojiyi en iyi şekilde kullanarak, moral ve motivasyonu yüksek personeli ile imkanları çerçevesinde, sorumluluk sahasında bulunan yüzer ve kara birliklerinin her türlü onarımını yapmaktır.

VizyonumuzEdit

Sorumluluk sahasında harekat icra eden yüzer unsurlar ile kara birliklerinin onarım ihtiyaçlarını, çağın getirdiği son teknolojiyi etkin kullanan eğitimli personeliyle gideren, gelişmiş, başarılı ve kendini yenileyen örnek bir onarım kademesi olmaktır.

İmkanlarımız Edit

  • Elektrik Atölyesi
  • Kara Aracı Bakım Atölyesi
  • Ordonat Atölyesi
  • Makine Motor Atölyesi
  • Marangoz Atölyesi
  • Boya Atölyesi
  • Elektronik Atölyesi
  • İzolasyon Atölyesi
  • Armador Atölyesi
  • Tekne ve İnce Sac Atölyesi
  • Alüminyum Doğrama Atölyesi
  • Bina Bakım Onarım Atölyesi

Kızaklama KapasitesiEdit

Mersin Onarım Destek Komutanlığında 150 ton deplasmana ve su çekimi 1.70 metreye kadar olan gemiler ve küçük deniz araçları kızaklanmaktadır. Kızak onarımı esnasında gemilerin pervane onarımları ile balans ayarlarının yapımı ve dümen yelpazelerinin bakım/onarımları yapılmaktadır. Yelpaze ve karina üzerinde bulunan tutyaların havuz periyotlarında değişimleri de sağlanmaktadır. Havuz onarımlarında şaft stern tüp, braket yataklarının da kontrolü yapılmaktadır.

Çekek Yeri Teknik Özellikleri : Edit

  • Tekerlekli Kızak Uzunluğu: 35 m.
  • Sabit Kızak Eni: 4,00 m.
  • Sabit Kızak Boyu: 98 m. (Islak 44 m.- Kuru 54 m.)
  • Çekme Kapasitesi: 150 Ton
  • Su Çekimi: 1,70 m.

Havuzlama Kapasitesi Edit

Onarım Destek Komutanlığı, 4500 tonluk yüzer havuzla Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ve diğer sektörlere hizmet sunmaktadır. Havuzlama esnasında gemilerin pervane onarımları ile balans ayarlarının yapımı ve dümen yelpazelerinin bakım/onarımları yapılmaktadır. Yelpaze ve karina üzerinde bulunan tutyaların havuz periyotlarında değişimleri de sağlanmaktadır. Havuz onarımlarında şaft stern tüp, braket yataklarının da kontrolü yapılmaktadır. Ayrıca, havuzlama esnasında 750 PSI sujeti ile karina ve müteakip boyama faaliyetleri uzman personel tarafından yapılmaktadır.

Mersin Onarım Destek Komutanlığına ait seyyar mobil kreyn 3 ton kaldırma kapasitesine sahiptir. Ayrıca, yüzer havuz üzerinde 2 adet 15 ton kaldırma kapasiteli raylı kreynler mevcuttur. Bu kreynler onarım faaliyetlerinde kullanılmaktadır.

Rıhtım ve atölyeler; içme suyu, basınçlı hava ve yangın söndürme sistemleri gibi gerekli donanımlarla teçhiz edilmiştir. 380 Volt 50 Hz/220 Volt elektrik dağıtım sistemi ile hem havuzun hem de havuzlanan gemilerin elektrik ihtiyacı karşılanmaktadır.

Teknik Özellikleri :Edit

  • Kapasitesi: 4500 Ton
  • Boy: 6 m.
  • Dıştan Genişlik: 38 m.
  • İçten Genişlik: 31 m.
  • Yükseklik: 14 m.
  • Su Çekimi: 6 m.

Mersin Orduevleri MüdürlüğüEdit

Mersin Orduevleri Müdürlüğü; 1977 yılında 23 dönümlük bir alan üzerinde hizmete açılmıştır. Başlangıçta bünyesinde subay ve astsubay otel kısımları, lokantalar, pasta-dinlenme salonları bulunduran Orduevi, ileriki dönemlerde tadilatlarla sauna ve kondisyon merkezi, tenis kortları, kışlık düğün salonu, çardak bar, basketbol sahası, çocuk parkı ve gezinti parkuru imkânlarına da kavuşmuştur.

Subay Orduevinde bulunan Ege, Karadeniz ve Akdeniz salonları yenilenmiştir. 1985 yılında Mezitli Eğitim Tesislerinin de orduevlerine bağlanmasıyla; günübirlik plaj, lokanta, çay salonu, büfe, bar ve deniz işletmeleriyle hizmet alanını genişletmiştir.

Mersin Orduevleri İle İlgili Genel BilgilerEdit

Subay OteliEdit

27 adet oda mevcuttur. Bunların 5 adedi süit, 1 adedi balayı odası, 21 adedi standart tiptedir. Süit odalarda elektrikli termosifon, diğer odalarda 24 saat sıcak su bulunmaktadır. Tüm odalarda telefon, buzdolabı, televizyon ve klima vardır.

Astsubay OteliEdit

31 adet oda mevcuttur. Bunların 1 adedi süit, 2 adedi balayı odası, 28 adedi standart tiptedir. Tüm odalarda telefon, buzdolabı, televizyon ve klima bulunmaktadır; 24 saat sıcak su imkânı vardır.

Diğer Bilgiler :Edit

Orduevlerimizin otel kısmında 24 saat resepsiyon ve kat hizmetleri verilmektedir.

  • Süit Oda : Subay otelimizde 5, astsubay otelimizde 1 adet süit oda bulunmaktadır.
  • Standart Oda : Subay otelimizde 21, astsubay otelimizde 28 adet standart oda bulunmaktadır.
  • Balayı Odası  : Subay otelimizde 1, astsubay otelimizde 2 adet balayı odası bulunmaktadır.

LokantalarEdit

Orduevlerinde subay ve astsubay olmak üzere 2 yazlık, 2 kışlık toplam 4 adet lokanta bulunmaktadır.

Büfe HizmetleriEdit

Orduevlerimizde subay ve astsubay olmak üzere 2 adet dinlenme salonunda büfe hizmetleri (çay, kahve, içecek, tost, pizza, vb.) mevcuttur.

BarEdit

Yıl içinde Nisan sonu itibariyle açılan barımız Ekim sonuna kadar hizmet vermektedir.Yerli/yabancı alkollü ve alkolsüz içeceklerin satış ve servisi yapılmaktadır.

İç linklerEdit

Dış linklerEdit