FANDOM

Bakınız

Şablon:TVbakınız -d {{TVbakınız}},

TV ler -TV'ler - TV haber müdürleri,
TRT [1] - TRT1 İzle-
TRT HABER [2] - TRT Haber arşivi -
TRT Müzik kumbarası [3]
ATV [4] - Ana haber [5]-
email: haber@atv.com.tr den
Akdeniz oyunlarını sor, hemşeriye de sor
STV[6] - Küre TV [7] Kanallar - Proğramlar - S Haber arşivi
Kanad D - Kanal 7 -
StarTV[8] Haber arşivi
Medya
Ulusal medya

Ulusal TV'ler
Yerel TV'ler
Şablon:Medya - Şablon:Gazeteciler
Şablon:Gazeteler - Şablon:Ulusal Gazeteler
Şablon:Medyabakınız

Bakınız

Şablon:Medyabakınız d - {{Medyabakınız}} Medya - Medya Takip Merkezi

Mersin medyası/HABERLERİ

Mersin Basın Kuruluşları
Mersin'de Gazeteler
Mersin'de Radyolar
Mersin'de Yerel Televizyonlar
Mersin'de yerel gazeteler
Mersin'de Ajanslar
Mersin Gazeteleri
Mersin Radyoları
Mersin Tv siteleri
Çukurova ve Güney ekleri

Ulusal TV'Ler
Ulusal Gazeteler

Ulusal medya email
Yerel medya email

Şablonlar
Şablon:Mersin medyası

Haber linkleriEdit

Anadolu Ajansı - 3 gün önce

www.mersinistikbal.net/.../12044-ogrencilerden-akdeniz-oyunlarina-...

wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=2396227

tr-tr.facebook.com/pages/2013-Akdeniz-Oyunları.../1941653972698...

Akdeniz Oyunları'nı yabancılar tanıtacakEdit

Mersin'de, 2013 Akdeniz Oyunları'na Bugünden Başlayalım sloganıyla hayata geçirilen proje çerçevesinde tanıtım çalışmaları başladı...

Mersin'de, 2013 Akdeniz Oyunları'na Bugünden Başlayalım sloganıyla hayata geçirilen proje çerçevesinde, Türkiye'nin yanı sıra İspanya, İtalya ve Fransa'dan gelen gençler, tanıtım çalışmalarına başladı.

Avrupa Birliği Gençlik Programları kapsamında, Nevit Kodallı Anadolu Güzel Sanatlar ve Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinden oluşan Akdeniz Gençlik Grubunun hazırladığı ve Yenişehir Kaymakamlığı ile İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü'nün desteklediği projenin tanıtım toplantısı, Suphi Öner Öğretmenevi'nde yapıldı.

Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal, 18-25 yaş arası gençlerin sosyal hayata daha fazla dahil olması amacıyla hazırlanan proje çerçevesinde, 28 gencin, Akdeniz Oyunları'na hazırlanan Mersin'de tanıtım çalışması yapacağını söyledi.

Proje ile kültürlerarası öğrenme çerçevesinde, 2013 Akdeniz Oyunları için afiş ve maskot hazırlayacak olan gençlerin, bunları kentte belirlenecek yerlerde sergileyerek, tanıtıma katkı sağlayacaklarını ifade eden Kartal, Gençlerin hazırlayacağı çalışmalar, bir alışveriş merkezinde sergilenecek. Gençler, temsili olarak 'Mini Akdeniz Olimpiyadı' da düzenleyecek. Ayrıca, 'sporun dünyaya barış ve dostluk getirmesi' temalı sloganlar konusunda örnek çalışmalar da yapılacak dedi.

Proje hazırlama çalışmaları esnasında, İngilizlerin 2012 Londra Olimpiyatları'nın tanıtımına yönelik Uluslararası İlham Projesinden faydalandıklarını anlatan Kaymakam Kartal, şöyle devam etti:

2013 Akdeniz Oyunları ile ilgili yapabileceğimiz en güzel projenin bu olacağına kanaat getirdik. Bu, Akdeniz ülkeleri arasında bir hareketlilik projesi olacaktır. Gençlik için hareket olacaktır. Amacımız, Akdeniz ülkelerindeki tüm insanların Mersin'e gelmesi için bir diyalog havası oluşturmak. Ayrıca projeye katılan gençler, Akdeniz Oyunları'nı kendi ülkelerinde de anlatacaklar.

Projenin yürütülmesinde görevli Bengü Akkaya'nın, proje hakkında bilgi vermesinin ardından gençler, çamurdan maskot yaparak çalışmaların startını da verdi.

İmece - Müjgan Yağmur - [11]Edit

2013 Akdeniz Oyunları'na laleli logo şaşkınlık yarattıEdit

Nevit Kodallı Güzel Sanatlar Lisesi’nin Akdeniz Oyunları için tasarladığı logo şaşkınlık yarattı.

Yenişehir Kaymakamlığı ve Yenişehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesiyle 2013 Akdeniz Oyunları kapsamında bir proje hazırlandı. Bu kapsamda İspanya, Fransa, İtalya ve Türkiye’den 28 öğrenci Mersin’e geldi. Proje 2013 Akdeniz Oyunları’nın tanıtımı için hazırlanmıştı ama konuk öğrencilere hediye edilen tişörtlerde Akdeniz Oyunları’nın resmi logosu yerine lale figürü kullanıldı. 2013 Mersin Akdeniz Oyunları’nın logosu kaplumbağa ise unutuldu. Yetkililer, ‘Neden lale’ sorusuna, “Kültür Bakanlığı’nın logosunda var” yanıtını verdi.

Yenişehir Kaymakamlığı, Mersin’in 2013 Akdeniz Oyunları ev sahipliği sürecine destek vermek amacıyla bir öğrenci değişim projesi geliştirdi. Milli Eğitim Müdürlüğü’nün yürüttüğü proje uyarınca İspanya, Fransa, İtalya ve Türkiye’den 28 öğrenci Mersin’e geldi, yaşıtlarıyla çeşitli etkinliklere katıldı ve Akdeniz Oyunları hakkında bilgi aldı.

Projenin amacının kültürler arası kaynaşmayı sağlamak olduğunu ifade eden Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal, Akdeniz Oyunları’nın bu ülkelerin kaynaşmasında önemli bir yere sahip olacağını söyledi. Proje kapsamında çeşitli etkinlikler düzenleneceğini ifade eden Kartal şu bilgileri verdi: “Nasıl bir proje hazırlayalım diye bir araya geldik ve Akdeniz Oyunları ile ilgili gençlik üzerine bir proje hazırlamaya karar verdik. İspanya, Fransa, İtalya ve Türkiye’den toplam 28 genç Mersin’e geldi. Amaç kültürlerin birbirleriyle kaynaşmasını sağlamak. Bu açıdan projeyi çok önemsiyoruz. Akdeniz Oyunları için yapılan en iyi çalışmalardan birisi olduğunu düşünüyoruz. Bu gençler bir hafta boyunca burada çeşitli etkinliklere katılacaklar. Kendi kültürlerini tanıtan çeşitli aktiviteler gerçekleştirecekler. Pazar günü ise atölye çalışmalarında yaptıkları ürünleri sergileyecekler” dedi.

Yenişehir İlçe Milli Eğitim Müdürü Arif Özbek ise proje ile 2013 Akdeniz Oyunları için afiş ve maskot hazırlamayı planladıklarını söyledi. Proje kapsamında ‘Mini Akdeniz Olimpiyatları’ düzenleyeceklerini ifade eden Özbek şöyle konuştu: “18-25 yaş arası gençlerin sosyal hayata daha fazla dahil olması amacıyla 2013 Akdeniz Olimpiyatlarına hazırlanan Mersin için ‘2013 Akdeniz Oyunlarına Bugünden Başlayalı’ çalışmalarına hız verildi. Sporun yaygınlaşmasını sağlamak ve Mersin’de düzenlenecek Akdeniz Oyunlarına gençlerin daha fazla sorumluluk alması beklenen projenin çalışmaları başladı. Bu kadar önemli bir etkinliğe ev sahipliği yapmak için işbirliği çalışmaların önemi çok büyük.”

Logo, niye lale?

Yenişehir Kaymakamlığı ve Yenişehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün projesinde dikkat çeken bir ayrıntı vardı. Proje kapsamında Mersin’e gelen ve 2013 Akdeniz Oyunları hakkında bilgilendirilen öğrencilere hediye edilen tişörtlerde 2013 Akdeniz Oyunları’nın resmi logosu kaplumbağa yerine lale figürü kullanılmıştı.

Bu ayrıntı gazetecilerin gözünden kaçmadı. Gazetecilerin “Neden resmi logoyu değil de lale figürlü logoyu kullandınız” sorusuna proje yetkililerinin verdiği yanıtsa ilginçti: Kültür Bakanlığı’nın logosunda da lale var, oradan esinlendik!

Mersin istikbalEdit

Öğrencilerden “ ‘Mersin 2013’ Akdeniz Oyunları”na Anlamlı Destek

Mersin’ in Yenişehir ilçesinin iki güzide okulu, Nevit Kodallı Anadolu Güzel Sanat ve Spor Lisesi ile Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileri projeleri ile 2013 Akdeniz Oyunlarının tanıtımına omuz veriyorlar.

04 Ekim-10 Ekim 2011 tarihleri arasında öğrenci inisiyatifi temelinde bir dizi etkinliği içeren ve Yenişehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ nün desteği, Yenişehir Kaymakamlığı Himayelerinde sürdürülen Avrupa Birliği Gençlik Projesi “Akdeniz Oyunlarına Bugünden Başlayalım- Let's Start Today for 2013 Mediterranean Games ” başarıyla sürüyor.

04 Ekimde Tanışma, kaynaşma, ısınma oyunları, şehir turu gibi etkinliklerle başlayan proje, 10 Ekim 2011 Tarihine kadar sürecek.

İtalya, İspanya, Fransa okullarının ortak yapıldığı proje Suphi Öner Öğretmen Evi’ ndeki atölye çalışmaları, şehir tanıtımı, tarihi, turistik yer gezileri, atölyede üretilen ürünlerin müzik dinletileri ile forum alışveriş merkezinde Mersin halkı ve basın aracılığı ile tüm yurda hatta dünyaya duyurabilme şeklinde etkinlikleri içeriyor.

18.000 Euro bütçeli “Akdeniz Oyunlarına Bugünden Başlayalım” gençlik projesi, Mersin 'de düzenlenecek 2013 Akdeniz Oyunları’ nın verdiği fırsatla, yaygın eğitim tekniklerini kullanarak 18-25 yaş arasındaki sosyo-ekonomik koşulları kısıtlı Akdeniz gençleri arasında, sahiplenme, sorumluluk alma ve işbirliği duyguları içinde her tür sporu yaygınlaştıracak ve Akdeniz Oyunları’ na ilgiyi arttıracak faaliyetlerle kaynaştırarak onların sosyal hayata daha fazla dâhil olmasını içermektedir.

Projenin Başlangıç Hikâyesi de Oldukça İlginç:

2011 Mart ayında Yenişehir Kaymakamlığının öncülüğü ve Mersin Valisi Sayın Hasan Basri Güzeloğlu’ nun himayelerinde Yenişehir İlçesine bağlı Nevit Kodallı Anadolu Güzel Sanat ve Spor Lisesi ve Mersin Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinden oluşan 80 kişilik bir öğrenci grubunun 11 öğretmen çalıştırıcı ile sahnelediği İstiklal Marşı Oratoryosunun büyük başarısı bu iki okul öğrencilerinden Asiye Nur Aksoy, Beste Hira Demirel başardı.

Oratoryonun hazırlık çalışmaları esnasında oluşan öğrenci grubu, oluşum amaçları olarak Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi olarak ortak çalışmalara devam edip hem kendi gelişimlerini hem de özelikle Mersin ilinde yaşayan çocuk, genç ve yetişkinlerin sosyal hayatına azda olsa katkı sağlamaktır.

Tiyatro sergilemek, sergi açmak, opera sergilemek, afiş ve poster yarışmaları düzenlemek ve sporu farklı açıdan tanıtmak vb planlandığımız faaliyetler arasında yer almaktır.

Oratoryo çalışmaları sürerken, böyle faaliyetleri gerçekleştirmek adına neler yapabileceklerini düşünen grup, öncelikle öğretmen ve idarecilerinden bu konuda kendilerine kılavuzluk etmelerini ve destek vermelerini istemeye karar verir.

Grup böylece Yenişehir İlçe Milli Eğitimin Gençlik Programı hakkındaki bilgilendirme yazısına ulaşır. Yazıda Gençlik Programı Kılavuzunu inceleyen öğrenciler programın hedefleriyle grubun hedeflerinin örtüştüğünü görür. Böylece bir Gençlik projesi yapmaya karar verirler.

Detaylı bilgi almak ve hangi eylem türünde çalışma yapacaklarına karar vermek için Yenişehir Ar-Ge birimi proje uzmanı Bengü Akkaya ve gençlik lideri- proje danışmanı Zeliha Eldem’ le tanışırlar.

Eldem, onlara programın amaçlarını, faaliyet türlerini-şekillerini ve eylem türlerini anlatır.

Ardından Bengü Akkaya, öğrencilerle bir ön atölye çalışması yapar. Değişik konularda 3 adet proje fikrinden “Akdeniz Oyunlarına Bugünden Başlayalım”-“Let's Start Today for 2013 Mediterranean Games” konulu projede karar kılınır.

Sonunda, Zeliha ve Bengü Hanım’ la birlikte bu projeyi oluşturulur.

Proje sahibi olan Türk Ekibinden Nevit Kodallı Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Öğrencisi Beste Hira Demirel ve Sosyal Bilimler Lisesi öğrencisi Aliye Nur Aksoy, proje ile ilgili düşüncelerini şöyle ifade ediyor:

Proje fikri ilk olarak Sosyal Bilimler Lisesi ve Nevit Kodallı Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi işbirliğinde gerçekleşen, İstiklal Marşı Oratoryosunda açığa çıktı. Yaklaşık 2 aylık çalışmanın sonucunda 2 okulun öğrencileri olarak bizler, birbirimize oldukça yakınlaşmış ve işbirliği içinde çalışmanın keyfinin farkına varmıştık. Grubumuzdan birçok üyenin farklı şehirlerden gelerek; Nevit Kodallı Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Lisesinin pansiyonunda parasız yatılı olarak kalması, bizlere daha fazla beraber çalışma imkânı vermiştir.

Beden Eğitimi Öğretmenimizin İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından desteklendiğini belirttiği Gençlik Programları projelerini anlatmasından sonra, İstiklal Marşı Oratoryosunda beraber çalıştığımız birbirine uyumlu ve Avrupa Birliği projelerine duyarlı ve istekli arkadaşlarla bu grubu oluşturup çalışmalara başladık.

Grubumuz ilk olarak; Avrupa Komisyonu tarafından hazırlanan Gençlik Programı Klavuzunu okuyarak özümsedi ve anlaşılmayan noktalarda, İlçe Proje Koordinasyon Ekibine ve İçel El Sanatları Vakfı Eurodesk Temas noktasından detaylı bilgi aldı. Daha sonra; grup üyelerinin proje fikirleri yapılan toplantılarda belirlendi ve oy birliğiyle proje konumuz seçildi.

Kısa proje metnimizi Ortak arama sitelerinde yayınlayarak ve daha önce Comenius projesi kabul edilmiş Nevit Kodallı Güzel Sanatlar ve Spor Lisesinin ortaklarının da yardımını alarak; İspanya, İtalya ve Fransa’ dan ortaklarımızı bulduk. Sürekli irtibat içerisinde olduğumuz ortaklarımızla proje fikrimizi geliştirdik ve yapılması planlanan faaliyetlerde ve atölye çalışmalarında onlarında isteklerini ve tavsiyelerini göz önünde bulundurduk.

Proje liderlerinden Bengü AKKAYA ise projelerinin kabul edilme aşamalarını şu şekilde açıkladı:

Ortak arama web sayfalarında yayınladıktan sonra; grubumuz gelen ortaklık teklif maillerini değerlendirme sürecine başladı. Farklı ülkelerden gelen ortaklık teklifleri arasından, grubumuz İtalya, İspanya ve Fransa’ nın teklifini kabul etti. Bu değerlendirmede; ortaklarımızın göçmen gençlere, imkânı kısıtlı gençlere sahip olan gruplar, kuruluşlardan olmasına dikkat edildi. Katılımcı gençlerin skype adresleri alınarak, sürekli irtibat içerisinde olarak, projeyle ilgili görüşleri ve tavsiyeleri alındı. Ayrıca; üç ortağımızın da AB üyesi ve Akdeniz’ e kıyısı olan ülkeler olması da ortaklığımızın kalitesini arttırmıştır. 2009 düzenlenen Akdeniz Oyunlarının İtalya da düzenlenmiş olması, İtalyan ortağımızın organizasyonda görevli olması ve projeye ortak ülkelerin 2009 Akdeniz Oyunlarında madalya sıralamasında ilk 4 sırada yer alması, tüm katılımcıların projeye olan motisvasyonunu güçlendirmiştir.

Akkaya projenin hedeflerini,

Sporla gençlerin bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimine yardımcı olmak,

Aktif Spor yapan gençlerin sayısını arttırmak ve spor yoluyla gençlerin grup dayanışmasına giren, takım ruhu kazanmış, çevresiyle daha kolay uyum sağlayan bireyler olmasını sağlamak,

Pansiyonlu okullarda yatılı okuyan, sosyal ve ekonomik olanakları kısıtlı kalan gençleri; sporsal faaliyetlerle; sosyal hayata daha fazla dâhil etmek, onların boş zamanlarını daha verimli geçirmelerini sağlamak,

Ulusal ve uluslararası iletişim boyutunu güçlendirmek,

Mersin ilimizin ev sahipliğini yapacağı 2013 Akdeniz Oyunları’ nın getirdiği fırsatı çalışma aracımız olarak kullanıp organizasyonunun hazırlık aşamasında proje dâhilinde yapılacak etkinlikler ile, bu organizasyonun başta Avrupa olmak üzere, ulusal ve uluslararası düzeyde duyurulmasını ve daha fazla genç tarafından daha fazla sahiplenilmesini sağlama yoluyla destek vererek katılımcı olmak ,

şeklinde belirlediklerini söyledi.

Akkaya, konunun diğer ayrıntılarını da şu sözlerle açıkladı:

Proje ile, Akdeniz’ e kıyısı bulunan 3 ortağımız; kendi ülkelerinin de katılacağı Akdeniz Oyunlarına işbirliği, dayanışma getirerek aktif rol almaktadır. Proje faaliyetleri boyunca dört ülkenin genlerinden oluşan dört grup, Akdeniz Oyunları için beraber tasarlayacakları afiş, logo, poster, maskot orijinal şekilde düşünme becerilerini geliştirerek, hayal gücüne dayalı, yaratıcı ürünler ortaya çıkaracaklardır.

Projemiz AB komisyonun önemli bir önceliği olan İmkânı kısıtlı gençleri Gençlik Programlarına dâhil etmek ilkesiyle de örtüşmekte ve tüm katılımcıları imkânı kısıtlı gençlerin; aktif katılımının artmasında, girişimciliğinin artmasında sosyal hayata daha fazla dâhil olmasına katkı sağlamak amacıyla değişik kültürlerden gelen gençlerin bir araya getirerek ortak çalışma yapmasını sağlamak amacıyla yapılmaktadır.

Ortaklarımız İtalya, Fransa ve İspanya en fazla göç alan ülkeler arasında. Bu ülke ekiplerinin üyeleri aileleri göç etmiş ya da imkânı kısıtlı gençlerden oluşmaktadır.

Projenin ev sahibi olarak bizim ekip üyelerimiz de maddi imkânı kısıtlı, düşük maddi gelire sahip ailelerin çocukları olması sebebiyle, ailelerin yaşadıkları yerde eğitim imkânı bulamayan ve ortaöğretimi yatılı pansiyon okullarında devam etmek zorunda olan gençleri kapsamaktadır.

Akkaya konuşmasını şu sözlerle bitirdi:

Proje sürecinde her ülke kendi kültürlerini tanıtacak sunumlar hazırlayacak, ülkelerinde ki önemli sporcuların farklı hayat hikayelerini ve başarılarını araştıracak; her ülke spora dayalı eğitsel oyunlar öğrenecek, her ülkenin katılımcıları dikkatlerini çeken logo, maskot, afiş, poster örneklerini araştıracak ve tüm bu ön hazırlık çalışmaları, ön hazırlık ziyaretinde tartışılarak yapılacak atölye çalışmaları belirlenecektir. Skype ve mail grubundan katılımcıların sürekli bilgi alışverişi sağlanacaktır.

Gönüllü olarak ayrıca İtalya; 2009 yılında ev sahibi olarak ülkesinin Akdeniz Oyunlarına nasıl hazırlandığını, hazırlık ve Organizasyon sürecinde gençlerin yapmış oldukları çalışmaları gösteren sunum hazırlayacaktır.

Böylece; tüm ortaklarımızın ülkelerinin katılacağı 2013’ te Mersin’ de düzenlenecek olan Akdeniz Oyunları Organizasyonu hazırlığı için de işbirliği yapma imkânı bulacaklardır.

Tüm ortaklar işbirliği içerisinde; her katılımcı; kısıtlı imkânlara sahip genç göçmen olarak ülkelerinde yaşadıkları sıkıntıları, nedenleri tartışacak ve çözüm önerileri üretecektir. Daha fazla sosyal hayata dâhil olabilecekleri ve aktif vatandaş olabilmelerini sağlayacak; spordan farklı faaliyet önerilerini de yazacaklardır. Sporun önemini tartışacak, aktif spor yapan ve yapmadıkları için kötü alışkanlık edinen gençlerin hayatlarını anlatan rol oyunları, drama çalışmaları yapacaktır. Projenin hazırlık sürecinde planlanan tüm aktiviteler atölye çalışmalarında yapılacaktır. Tüm katılımcılar 4 gruba ayrılarak atölye çalışmalarında, logo, afiş, maskot, poster tasarlayacaklar; Sporun dünyaya barış ve dostluk getirmesi temalı yaratıcı sloganlar bulacaklardır.

Biz, proje ortaklarımızın tümünün AB ülkesi ve ülkemizin de AB üye adayı olması nedeniyle de; proje sürecinde Gençlik Programları hedefleri doğrultusunda yapılacak çalışmaların; gençleri Avrupa vatandaşlığına isteklendireceğini, Avrupalı gençler arasında işbirliğini, sosyal uyumu ve dayanışmayı geliştireceğini öngörmekteyiz.