FANDOM

Bakınız

Şablon:Alakbakınız - d

Alak - Alaka
ALAK
Alak suresi

Alak suresi/MEAL

Alak Süresi/VİDEO

Alak Suresi/Elmalı
Alak Suresi/Elmalı Orijinal

Alak Suresi-KSGK
Alak Suresi/1-19

Alak Suresi/Albanian
Alak Suresi/Özbekçe
Alak Suresi/Bulgarca
Alak Suresi/Bulgarian

Çocuk hafız sümeyye eldeb - alak suresi www.ashabilyemin

Çocuk hafız sümeyye eldeb - alak suresi www.ashabilyemin.com

çocuk hafız sümeyye eldeb - alak suresi

Alak Suresi - Abdulbasit Abdussamed (Tecvid)

Alak Suresi - Abdulbasit Abdussamed

Fatih Çollak - Alak Suresi

Fatih Çollak - Alak Suresi

Fatih Çollak - Alak Suresi

Alak Suresi - Kabe imamı Sudeys

Alak Suresi - Kabe imamı Sudeys

Alak Suresi - Kabe imamı Sudeys

Alak Suresi - Kabe imamı Şeyh Mahir al-Mu'ayqali

Minşevi Alak suresi

Minşevi Alak suresi

Minşevi Alak suresi

İshak Danış - Alak Suresi

İshak Danış - Alak Suresi

İshak Danış - Alak Suresi

Alak suresi

Alak suresi

alak suresi

AnlamlarEdit

[1] kan pıhtısı.
[2] balçık.

YazılışlarEdit

علقه

Embriyo Edit

Embriyo, (Yunanca: έμβρυο'[tohum]) çok hücreli diploid ökaryotlarda gelişimin ilk basamaklarından biri. Yumurta ve sperm hücrelerinin birleşmesiyle oluşan zigot, çift sarmallı DNA moleküllerini içerir. Bitkiler, hayvanlar, ve bazı protistlerde zigot mitozla bölünerek çok hücreli canlıyı oluşturur. Embriyo terimi, bu gelişimin zigotun bölündüğü zamanla, gelişim basamağının başka basamağa geçmesine kadar olan ilk zamanlarını anlatmak için kullanılır.

İnsanlarda, ilk sekiz haftalık döneme embriyonal dönem denilir. Embriyonal dönemde 3 germ yaprağından çeşitli organ sistemleri oluşur. Hayvanlarda, zigotun bu gelişim aşamasında morula, blastula ve gastrula evreleri görülür. Bitkilerde ise, bu gelişme safhaları standart değildir, embriyo yeni bitkiler oluşturmak üzere gelişirler.

Zigot yani döllenmiş yumurta hücresinin ardı ardına mitoz bölünme geçirmesiyle embriyo meydana gelir. Embriyo, vücut içinde üreme organında veya dış ortamda yumurta içinde gelişir.

                                                  Mitoz B.ler

Yumurta hücresi + sperm = Zigot Embriyo

                                                     Gelişme

Embriyo oluşumunda birinci basamak döllenmedir. Döllenme kısaca dişi üreme hücresi (dişi gamet) ile erkek üreme hücresinin (erkek gametin) birleşmesi olayıdır.

Döllenme olayını daha iyi anlayabilmemiz için yumurta hücresi ve sperm hakkında bilgi edinmeliyiz.

Yumurta hücresinin yapısı genel hücre yapısına çok benzer. Olgun bir yumurta hücresi büyük bir çekirdek ve bol sitoplazma içerir. Yumurta hücresinin etrafı çeşitli koruyucu zarlarla çevrilmiştir. İçindeki besin maddesine vitellüs adı verilir. Yumurtanın rengi sitoplazma ve vitellüs içinde bulunan pigmentten ileri gelir.

Embriyo (Embryo)

Bitkilerin, hayvanların ve insa*nın yaşamı embriyon denen minicik bir hücre yumağı olarak başlar. Bu, yumurta hücresinin döllenmesiyle başlayan gelişme sürecinin ilk aşamasıdır İnsanda, dişinin yumurta hücresi döllendik*ten sonra fallop borularından dölyatağına (rahme) doğru inerken bölünmesini sürdürür ve birçok hücreden oluşmuş içi boş bir küreye dönüşür. Blastula denen bu hücre yumağı dölyatağının iç duvarına tutunarak, etenenin (plasentanın) oluşması için gerekli uyarıyı verir.

Dölyatağı duvarında gelişen etene, göbek kordonu aracılığıyla embriyon ile anne arasındaki bağlantıyı sağlayan bir kan damar*ları yumağıdır. Bu organ embriyonun anne*sinden beslenmesini, solunum yapmasını ve atık maddeleri boşaltmasını sağlar. Dölyatağında, amniyon denen su dolu bir kesenin içinde bütün dış etkilerden korunan embriyon büyümesini ve gelişmesini hızla sürdürür. Dört hafta sonra başı, gövdesi, kol ve bacak*ları belirginleşmiş, beyin, omurilik ve iç or*ganlar gelişmeye başlamıştır.

Omurgalı Embriyonlarının Bazı Gelişme Aşamaları

KÖPEKBALIĞI KERTENKELE TAVUK DOMUZ İNSAN Edit

Omurgalı hayvanların ve insanın embriyonu ilk gelişme evresinde (en üst sıra) birbirine çok benzer; ama sonradan her biri farklılaşarak türüne özgü yapıya kavuşur.

Kuşlar, sürüngenler ve bazı balıklar gibi yumurtlarak üreyen canlıların embriyonu gelişmesini annenin vücudunda değil, bildiği*miz tavuk ya da kuş yumurtası gibi korunaklı bir yapının içinde sürdürür. Yumurtanın akı tıpkı su kesesi gibi embriyonu korurken, yumurta sarısı da yavruya gerekli bütün be*sinleri içerir.

Rus zooloji bilgini Kari Ernst von Baer'in 1828'de yaptığı gözlemlere göre, memelilerin embriyonu, gelişmesinin ilk aşamasında ba*lık, kurbağa ve sürüngenler gibi daha basit yapılı hayvanların embriyonuna ayırt edile*meyecek kadar benzer.

Ico libri Anlamlar

[1] (biyoloji) Zigotun gelişmesiyle oluşan genç organizma.

Nuvola apps bookcase Köken

[1] Nuvola apps bookcase Köken embryon (fr)

Balance icon Eş Anlamlılar

[1] oğulcuk, rüşeym

Nuvola Turkish flag Türk Dilleri

|} | width=1% | |bgcolor="#FFFFE0" valign=top width=48%|

|} |}</div></div>

|} |}</div></div>

Tin Suresi Alak Suresi Kadir Suresi
Ayetlerin mealleri ve tefsirleri:1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 -8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19