FANDOM

Aldatma Aldatmak

Oyunun Türkiye'de ilk sahnelenişi Edit

Aldatma, Harold Pinter'in orijinal adı Betrayal olan seyirlik oyunu, Türkiye'de "Aldatma" adı ile ilk defa 1990-1991 Sezonunda Tiyatro Stüdyosu tarafından sahnelenmiştir. Daha sonra Nilüfer Sanat Tiyatrosu tarafından 2007-2008 sezonunda tekrar sahnelenmiştir.

Oyunun konusu Edit

Oyunda Pinter olayı tersine kurgulamıştır ve arada ileri gidişlerle sondan başa doğru yönlendirir. Yavaş yavaş ortaya çıkar ki ikisi de evli olan ve ikisinin de çocuğu olan Emma ve Jerry aralarındaki ilişkiyi bitirdikten sonra yıllar sonra bir barda buluşurlar. Pek çok soru işareti taşıyan, seyircisini yadırgatan, varolan değer yargılarını sorgulayan bu ilşkinin kahramanlarından Jerry, Emma'nın kocası Robert'in eski bir dostu ve nikah şahididir. Robert de bir soru işaretidir. Perde arkasında kalan hiç görünmeyen gizemli iki kişi daha vardır Jerry'nin doktor karısı ile Jeryy ve Robert'in romanlarını basıp para kazandıkları yazar. Bu İlişkiler yumağının çözümü seyirciye bırakılmıştır. Ayrıca kadın, adam ve sevgilisi tarihsel üçgeni çerçevesinde gelişen karmaşık ilişkilerin birey-yaşam-toplum eksenine yansımasını kendisine özgü tiyatro dili ile işliyor yazar. Aldatma teması üzerine kurulu gerçekçi bir öykünün gerçekçi ayrıntılarla işlendiği oyun kimilerince; belirsizliklere, dolambaçlı göndermelere dayanmışlığı ile tanınan Pinter tiyatrosundan bir uzaklaşma olarak değerlendirilmişti. Bu doğrultuda 'Aldatma', yeni bir Pinter biçimi şeklinde nitelenmiştir. Ancak, gerçekçi aktarım biçimi ile ne denli yeni Pinter diye değerlendirilmiş olsa da, ters doğrultuda yol alan zaman akışının oluşturduğu özgün yapısının oyun yine de gizli katmanları, derinlikli anlamlarıyla tipik Pinter damgası taşıyor.

Oyunun 1991'de sahnelenişindeki tiyatro stüdyosu kadrosu Edit

Oyuncular Edit

Oyunun teknik kadrosu Edit

2007-2008 sezonunda Nilüfer Sanat Tiyatrosu kadrosu Edit

Oyuncular Edit

Oyunun teknik kadro Edit

Konya ivriz kabartmaları

Konya Ereğli İvriz karagöz kabartmaları

en:Betrayal (play)

fr:Trahisons (Pinter) sv:Svek (Pjäs)

Edit

Lupa Eylem Edit

Ico libri Anlamlar

[1] Bir çifte eşten birinin eşinden habersiz başka birisiyle ilişkiye girmesi. Vefasız olmak.
[2] İhanet etmek.
[3] Kandırmak, kazıklamak.
[4] Ayartmak. cezbetmek. aklını çelmek.
[5] Baştan çıkarmak. doğru yoldan saptırmak. yanlış yola / yere götürmek.
[6] Dolandırmak

Nuvola apps bookcase Köken

(Eski Türkçe) al ----> alda + etmek

Blue & gray people Sözcük Birliktelikleri

[1] çobanaldatan

|} | width=1% | |bgcolor="#FFFFE0" valign=top width=48%|

|} |}</div></div>

Nuvola Turkish flag Türk Dilleri

|} |}</div></div>

en:aldatmak fr:aldatmak ky:aldatmak nl:aldatmak ro:aldatmak

tk:aldatmak