FANDOM

Ali Osman Koca TBMM Genel Sekreteri

Ali Osman Koca, TBMM Genel Sekreterliği

TBMM Genel Sekreteri.

ÖZGEÇMİŞİEdit

Ali Osman KOCA, 1958 yılında Konya ’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Konya’da tamamladı. 1982 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İktisat-Maliye Bölümünden mezun oldu.

Balıkesir kaymakam adayı olarak başladığı Mülki İdare Amirliği mesleğinde, 1983-1999 yılları arasında sırasıyla; Malatya İli Doğanşehir ilçesi, Çankırı İli Ovacık İlçesi, Denizli İli Tavas İlçesi, Kahramanmaraş İli Pazarcık İlçesi, Antalya İli Kaş İlçesi Kaymakamlığı ve Mülkiye Başmüfettişliği görevlerinde bulundu. 2000-2001 yılları arasında Turizm Bakanlığı İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı ve Müsteşar Yardımcılığı Vekili, 2002-2007 yılları arasında ise Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Sekreter İdari Yardımcılığı görevlerinde bulundu. ABD’nde 1 yıl süre ile İngilizce dil eğitimi aldı.

9 Mayıs 2007 tarihinden itibaren Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Sekreteri olarak görev yapmaktadır.

Evli ve iki çocuk babası olup İngilizce bilmektedir.

Atanması Edit

TBMM GENEL SEKRETERLİĞİ'NE ALİ OSMAN KOCA ATANDI

TBMM Genel Sekreter Yardımcılığı görevini sürdüren Ali Osman Koca, Genel Sekreter Rauf Bozkurt'un emekli olmasıyla birlikte bu göreve getirildi. 09 Mayıs 2007 Çarşamba 17:54

Ali Osman Koca, 2002 yılından bu yana Genel Sekreter yardımcılığı görevini yürütüyordu. Genel Sekreterlik makamında görevi Ali Osman Koca'ya devreden Bozkurt, 38 yıl görev yaptığı TBMM'de çok güzel anılarla ayrıldığını ve Ali Osman Koca'nın bu görevi layığı ile yapacağına inandığını belirtti. Ali Osman Koca, emekliyle ayrılan Bozkurt'a TBMM Başkanı Arınç imzalı bir teşekkür beratı ve plaket sundu. Bozkurt görevi Ali Osman Koca'ya devrederken yaptığı konuşmada, yıllarca görev yaptığı TBMM çatısı altında hiçbir zaman hukuktan ayrılmadığı belirterek, TBMM Başkanı Bülent Arınç ve tüm mesai arkadaşlarına teşekkür etti. Bozkurt daha sonra, TBMM'nin sembolik altın anahtarını ve Genel Sekreterlik mührünü Ali Osman Koca'ya teslim etti. TBMM Genel Sekreterliği görevini Rauf Bozkurt'tan devralan Ali Osman Koca da yaptığı konuşmada, 4 yılı aşkın süredir Bozkurt ile birlikte çalıştığını ve bugün büyük ustadan görevi devraldığını söyledi. TBMM Genel sekreterlik görevine atanması dolayısıyla TBMM Başkanı Arınç'a teşekkür eden Koca, "Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonrada, demokratik laik sosyal hukuk devletinin arkasında olacağımı ve TBMM'nin saygınlığının ve başarısının devamı için elimden geleni yapacağımı tekrar beyan ediyorum" dedi. 2003 yılından bu yana sürdürdüğü Genel Sekreterlik görevinden emekli olan Rauf Bozkurt, 22 Temmuz'da yapılacak milletvekili genel seçiminde Demokrat Parti'den (DP) aday olacağını açıkladı.

Dış linklerEdit