FANDOM

Ali Taşkın Balaban. 1958 Eskişehir doğumlu. Ankara Üniversitesi Siyasi Bilgiler Fakültesi 1980 mezunu. 1983 te mesleğe başladı. Yurdumuzun muhtelif yerlerinde Kaymakamlık ve Vali Yardımcılığı yaptı. Temmuz 2008 den itibaren de Sarıçam Kaymakamı olarak çalışmaktadır. Evli, çocukludur. Okuma - Yazma ve Spor ( özellikle yürüyüş) hobileri arasındadır.
ZEYTİNBURNU KAYMAKAMI ALİ TAŞKIN BALABAN PROTOKOLE YEMEK VERDİ

Dış linklerEdit

İLK KAN YA DA SEVEMEDİM ZORLUKLARI - Ali Taşkın BALABANEdit

10 Mayıs Pazar sabahı alelusul cem olundu ve Yerköprü mevkiine varıldı. Yerköprü Anadolu’nun pek çok yerinde görülen ve bilinen coğrafi bir vaziyettir. Kendi yolunda akıp giden ırmak karar değiştirir aniden yerin dibine batar. Uzun bir mesafede battı çıktı yapar. Arada doğal bir köprü olmuş olur. Konya’da Göksu üzerindekini Aziz dostum Ahmet Sorgun beyefendi sayesinde tanımıştım. Şimdi Adana’dakini de bu sayede tanıyacağım için heyecanlıydım. Oradan başlanarak Çakıt vadisi boyunca yürüyüş devam etti. Her şey yolunda idi. Hava ılıman, güneş mutedil, çayır çimen parlak kurt kuş coşkulu idi. Lakin bu hal uzun sürmedi. Yol gitti kale gibi duvar oluşturmuş kayalara dayandı. Bu kayaları tırmanıp geçmek bizim konseptimize aykırı esasen. Bizler “ ipsiz dağcılarız” kayalar bize iyi gelmez. Hele ki bana asla. 40 km. yürürüm ama 40m hem de yan yan kaya geçemem. Korkarım acayip. Psikolojik işte, bünye meselesi. Zorlandım yoldaşlarımca karşıda kaçırılmaz görüntüler vardı. Bismillah deyip daldım kayalara, çıplak ellerle. Benim ellerim narin, kayalar hoyrat ve alt tarafları deli bir ırmak. Şunca zamandır yaptığım bu sporda bu denli heyecan yaşamamıştım. Ellerimi kanattı kayalar böylece ilk kanım aktı o taşların üstüne, AB rh+ asil Türk kanları. Ayırdımına vardığımda hedefe ulaşmıştım.

Güngörmez deresi göreceğimiz doğa harikası. Dere dağın derinliklerinden doğup yine derinliklerde seyahat ederek Çakıta karışıyor. O karıştığı yer tarihin her zamanında önemli olmuş. İşte size çakma bir efsane; Pers kralı Dara’nın kızı Rukisana 40 derde birden düşmüştü ( o zamanlarda yer çekim kanunları varmış). Uğraş et bunlardan kurtulamadı. Dediler kim tek çare bu güngörmez deresidir. Ama hangi yiğit bu kayaları geçsin ve o sudan getirip Rukisana’cığı yıkasın ve sağlık bulsun. Kaç bin er o yolda can verdi. O sıralar dünya fethine çıkmış Makedonyalı İskender namında bir yiğitte Kilikya’dan geçiyormuş. Bu ay parçası kızı görünce acilen âşık olmuş ve derdine derman olmayı kafaya takmış. Bin bir güçlük ve denemeden sonra amacına ulaşmış. Ee boşuna İskender olmamış eleman. Onlar ermiş muradına…

İnsan fazla heyecan yapınca yükselen adrenalin kafa yapıyormuş. Nitekim korkarak ve kan akıtarak geçebildiğim yerden dönüşte sekerek geçtim. Yani kendi kendime doping yapmış oldum. Yol boyunda bu kez “uyuz pınarına” rast geldik. Ekip olarak yunduk yıkandık. Dendiğine göre her cilt illetine ilaçmış. Bakalım benim kelim geçerse eminim hepiniz burada sıraya gireceksiniz yakında. Hadi hayırlı tıraşlar..</span>

Ali Taşkın BALABAN - Sarıçam Kaymakamı Edit

Ali Taşkın Balaban.

  • 1958 Eskişehir doğumlu.
  • Ankara Üniversitesi Siyasi Bilgiler Fakültesi 1980 mezunu.
  • 1983 te mesleğe başladı. Yurdumuzun muhtelif yerlerinde Kaymakamlık ve Vali Yardımcılığı yaptı.
  • Temmuz 2008 den itibaren de Sarıçam Kaymakamı olarak çalışmaktadır.
  • Evli, çocukludur. Okuma - Yazma ve Spor (özellikle yürüyüş) hobileri arasındadır.

Farklı bir biyoğrafi örneğiEdit

1958 yılında doğmuş. Hatta 13 Ağustosta. Bu tarih kesin. Her ne kadar daha o zaman Mernis projesi yoktu diye itiraz edenler olsa da bu böyle. Babası onun doğum tarihini sigaranın jelatinli kâğıdına yazmış sonrada kimsenin karıştırarak okuyup oynayamayacağı evde ki en muhkem yer olan Kuran ı Kerimin içine saklamıştı. İlk Okulu bitirmeden de gidip o bilgileri kafa kâğıdına yazdırdı. Kuranı fazla karıştırmama sadece onun ailesine ait bir nakise değildi elbette. Malum, Yüce Türk milleti Kuranı çok sever, aşırı hürmet gösterir ama aynı oranda okumaz. Hatırlayınız Osman Gazi, Şeyh Edebali tekkesinde kaldığı odada bir Mushaf ı şerif görmüş ve onun yanında yatmayı edepsizlik belleyip sabaha kadar yatmamıştı. Anlaşılıyor ki Mushaf onun hayatının bir parçası, obasının temel aksesuarı değildi.

O zamanlar Türkiye’nin %78 i kırsalda yaşardı. Kırsal insanı da gıslavet ve derby lastik ayakkabıları giyerdi. Sana yağını enteller yerdi ve İstanbul sosyetesi henüz tam teşekküllü değildi.

İt peşinde koşabilir ve eli sopa tutar hale gelince ( 5 – 6 yaşlarında) köylü ve ebeveyn baskısıyla tamamen gayri iradi üstelik kayıt dışı istihdam yöntemiyle hayatın hem de çalışma hayatının içine iteklendi. Önce at, eşek, inek gibi büyükbaşların bakımı üzerinde stajlarını tamamladı.

Akabinde atandığı görev nedeniyle koç – koyun – kuzu, teke – keçi – oğlak – çebiç, kıl ve yapağı hülasa küçükbaşlar konusunda da derin bilgi birikimi elde etti.

Daha kötüsü muhatapları bu hayvan gruplarının izbetleriydi( izbet: yöresel bir kelime olup, sürüye uyum sağlayamayan arıza, engelli ve illetli yaratıklardır.) bunun anlamı önemli yardımcıları yoktu; eşek ve sürü köpekleri gibi. Elemanların çoğu ya ağır hastalanır ya ölürdü. Fecr-i sâdıkla işbaşı yapar yatsı ezanını işitmekle sopa bırakırdı. Dağ, tepe, çayır, bayır dolaşır dururdu. Büyüdük sıra ot, çöp, saman, börtü – böcek sahalarında da ihtisas kesbetti. Bir hadisenin mala davara zarar verip vermeyeceği konusunda epey meleke sahibi oldu.

Doğayı sevemeden ve keşfedemeden onu yaşamıştı ve de hiç kopamadı.

Moderniteye geçildiği çağlarda aileye kondor marka bir radyo alınmıştı.

Cuma sabahları anlatılan Dede Korkut hikâyeleri ve arkası yarınlar onu çok etkilemiş böylece duygusal ergenliğine katkı sağlamıştır. Yetişme evresinde pek çok kişi ve kuruluşun onun üzerinde asla ödeyemeyeceği büyüklüklerde hakları oluştu. Yine layık olmadığı nice iyiliklere mazhar oldu.

İlerleyen süreçte insan ve kent yaşamında alelade yerini aldı. Halen geçimini taşrada memurluk yaparak kazanmaktadır.

Eyüp KaymakamlığıEdit

Zeytinburnu kaymakamlığıEdit

Zeytinburnu Kaymakamı Ali Taşkın Balaban veda etti.

Zeytinburnu ilçesine dört sene önce Eyüp Sultan Kaymakamı iken atanan Ali Taşkın Balaban 4 Yıl Zeytinburnu ilçesinde görev yaptıktan sonra son çıkan mülki idare atamaları kararnamesi ile Antalya Vali yardımcısı olarak atandığından dolayı 12 Eylül 2018 saat 16:00 itibari ile kaymakamlık fuaye alanında bir vedalaşma töreni düzenledi. 12-09-2018 17:49:31

Zeytinburnu Kaymakamı Ali Taşkın Balaban veda etti

Törene Çok sayıda idareci katıldı Yapılan kısa ve sade vedalaşma törenine okul müdürleri ve kurum müdürleri, Mahalle muhtarları, Basın mensupları sivil toplum kuruluşlarının başkan ve yöneticileri başta olmak üzere çok sayıda protokol üyesi Zeytinburnu Kaymakamı Ali Taşkın Balaban’ın vedalaşma törenine katıldı. Kaymakam Ali Taşkın Balaban’ın kaymakamlığın Resmi internet sitesinde yayınladığı veda konuşması

VEDA ARZI

Saygıdeğer Zeytinburnulu Hemşerilerim, İl ve İlçemizdeki mahdut görev süremi ikmal ettim. İleride nasipse yerleşmeyi de düşündüğüm Antalya’ya tayinim çıkmakla aranızdan ayrılıyorum. Görevim münasebetiyle hemen pek çoğunuzun hayatına dokunmuş oldum. Muhtemel hatalara karşı “ Hak arama yollarını” hep teşvik ettim ve birçok yurttaşımızca kullanıldığını da memnuniyetle gözlemledim. Malumunuz Hukuk Devletinde esas olan şahısların indi yaklaşımları değil kuralların nesnel, öngörülür ve hesap verile bilir uygulamalarıdır. Görevimde yardımcı olan arkadaşlarıma ve yurttaşlarımıza minnettarım. Pek çoğunuz bilmeseniz, fark etmemiş olsanız da yıllarca aranızda yaşadım. Sokakta çarşı pazarda karşılaştık, sunduğunuz mal ve hizmetleri tükettim. İşimde PR yapmadım lakin arka planda emek sarfım ve gayretlerim oldu. Maddi olarak kimseden alacak vereceğim olmadığını düşünüyorum yine de alacağı olduğu iddiasında olan varsa lütfen bildirsin. Manevi olarak alacaklarım olduğunu biliyorum ancak hepsinden feragat ediyor, siliyorum zira biliyorum ki Rabbim hesabı kolay ve hızlıca görür lakin ben O’nun önüne küçük hesaplarımı sermeyi edeben zül addettiğimden bu yolu seçtim. Sizlerle yeni iklim ve ortamlarda yeniden karşılaşmak beni ziyadesiyle mutlu edecektir. Hoşça kalın, esen ve mutlu kalın. Ali Taşkın BALABAN / Zeytinburnu Kaymakamı

Antalya Vali yardımcılığı Edit