FANDOM

Ankara Üniversitesi 1946 yılında Başkent Ankara'da kurulmuş bir üniversitedir. Daha eski tarihlere dayanan köklü fakülteler Ankara Üniversitesi çatısı altında bir araya getirilmiştir. Ankara Üniversitesi, Üniversite Kanunuyla birlikte kurulan ve Türkiye Cumhuriyetinin ilk üniversitesi niteliğini taşıyan bir eğitim kurumudur. Türkiye'nin en önemli ve saygın üniversitelerinden biri olan Ankara Üniversitesi'nin en eski ve köklü fakülteleri 1842 yılında kurulan Veteriner Fakültesi ve 1859 yılında kurulan Siyasal Bilgiler Fakültesi (Mekteb-i Mülkiye)'dir.

Konu başlıklarıEdit

[gizle]*1 Tarihçe

Tarihçe [değiştir]Edit

Ankara Üniversitesi'nin temeli bizzat Atatürk tarafından atılmıştır. İlk olarak 1925 'te kurulan Hukuk Mektebi, Türk çiftçisine hizmet etmek üzere 1933'te öğretime başlayan Yüksek Ziraat Enstitüsü, zengin Anadolu kültürünü araştırmak ve Türkiye'nin dünya ile dil ve kültür köprüsü kurmak amacıyla 1935'te açılan Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, 1859'dan beri Mektebi Mülkiye adıyla üst düzey kamu yöneticileri yetiştiren ve 1936'da Başkent Ankara'ya taşınan ve Atatürk'ün özel emir ve ilgileri ile kurulan Siyasal Bilgiler Okulunu açmak olmuştur. Bunlara, hazırlıkları Atatürk tarfından başlatılan ancak kuruluşu II. Dünya Savaşı nedeniyle 1940'ların başına kalan Tıp ve Fen Fakültelerini eklemek gerekir. 1925'te kurulmuş olan Hukuk, 1935'te faaliyete başlayan Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, 1943'te açılan Fen Fakültesi, 1945 yılında kuruluşu tamamlanan Tıp Fakültelerinden oluşan Ankara Üniversitesi 1946 yılında resmen kuruldu.

Üniversite 1948'de Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat ve Veteriner Fakültelerini bünyesine almış, 1949'da İlahiyat Fakültesi, 1935'te kurulan 1950'de Fakülte adını alan Siyasal Bilgiler Okulu, 1960'ta Eczacılık Fakültesi, 1963'te Yüksekokul olarak kurulan 1977'de Fakülte olan Diş Hekimliği Fakültesi, 1965'te Eğitim Bilimleri Fakültesi ve 1965 yılında da şimdi adı İletişim Fakültesi olan Basın Yayın Yüksekokulu kuruldu.

Akademik Birimler [değiştir]Edit

Araştırma ve Uygulama Merkezleri [değiştir]Edit

  • Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (ANKUZEM)
  • Türkçe ve Yabancı Dil Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Avrupa Topluluğu Araştırma ve Uygulama Merkezi (ATAUM)
  • İletişim Araştırmaları ve Uygulama Merkezi (İLAUM)
  • Türkiye Coğrafyası Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Otistik Çocuklar Tanı,Tedavi Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Özel Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Psikiyatrik Kriz Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Onkoloji Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Çevre Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Kadın Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi (KASAUM)
  • Astronomi ve Uzay Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi (ÇOKAUM)
  • Küçük İşletmecilik ve Girişimcilik Araştırma ve Uygulama Merkezi (KİGAUM)
  • Su Ürünleri Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Akarsu Göl ve Denizlerde Jeolojik Araştırma Merkezi (AGDEJAM)
  • Fikri ve Sınai Haklar Araştırma ve Uygulama Merkezi (FİSAUM)
  • Kıbrıs Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Stratejik Araştırmalar Merkezi
  • Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • İnsan Kaynakları ve Kariyer Danışmanlığı Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Kısırlık Teşhis ve Tedavi Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Ankara Üniversitesi Sualtı Arkeolojik Araştırma ve Uygulama Merkezi

Ankara Üniversitesi Yayınları [değiştir]Edit

Ankara Üniversitesi Communication Dergisi [değiştir]Edit

Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi tarafından çıkarılan Communication A1, A2, B ve C serilerinde Matematik, İstatistik, Fizik, Fizik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Astronomi, kimya ve kimya mühendisliği, Biyoloji, Jeoloji Mühendisliği ve Jeofizik Mühendisliği'nin çeşitli dallarında yazılmış özgün araştırma makalelerine yer verilir. Ayrıca editör tarafından çağrıda bulunulan, konusunda uzman tanınmış bilim adamlarınca hazırlanmış son gelişmeleri içeren inceleme tipi çalışmalara yer verilen dergidir.

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi [değiştir]Edit

1942 yılından beri yayın hayatında olan Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi Sümerce ve Hititce'den Latince ve Yunanca'ya, antik doğu ve batı dilleri yanında modern diller ile coğrafya, felsefe, psikoloji, sosyoloji, antropoloji Türk ve Türkiye tarihi gibi çeşitli sosyal bilimlerin farklı alanlarında kaynak yayınlar arasında yer almaktadır.

Ankara Üniversitesi D.T.C.F. Felsefe Bölümü Araştırma Dergisi [değiştir]Edit

1963 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü tarafından çıkarılmaya başlanan Araştırma Dergisi günümüze dek çıkmayı başarmıştır. Özgün inceleme ve araştırmaya dayalı felsefe ve düşünce alanında yayın yapan Araştırma Dergisi aynı zamanda akademik bir yayın olma özelliğini taşır.

Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi [değiştir]Edit

Farmasötik Bilimlerin tüm alanlarındaki önemli gelişmeleri içeren orijinal araştırmalar, kısa bildiriler ve derlemelerin yayınlanması için uluslararası bir ortamdır.