FANDOM

Kurban Sacrifice of Isaac-Caravaggio (Uffizi)

Sacrifice of Isaac-Caravaggio

Bakınız

Şablon:Arefe - d

Arefe - Arife - Arafe -
Arife günü aslında hicrî kâmerî Zilhicce ayının 9. günüdür ve bu gün Kurban Bayramı'ndan önceki, terviye günüdür.
يوم عرفة
Bayram günleri
Arefe günü - Arife günü
Arefe orucu-Arife orucu
Zilhicce Orucu
Arefe ve Arafat ilişkisi
Arafat'ta vakfe durmak
Arefe/Hadis-i şerifler
Arefe/Ayetler
Arefe/Vecizeler
Arefe/Makaleler
Arefe günü yapılan dualar neden çok makbuldü?
Zamanın altın dilimi: Arefe günleri
Arefe günleri nasıl ibadet ve dua etmeli?
Kurban bayramı arefesi
Ramazan bayramı arefesi
Araf ve arefe

Zilhicce ayının ilk 10 günü de çok faziletli olmakla beraber arefe gününün önemi ayrıdır.

Arefe günlerini ibadetle geçirerek bol bol af dilemek gerekir. Ama arefe, aynı zamanda bayramın bir önceki günü olduğundan ‘bayrama hazırlık’ adı altında temizlik, alışveriş gibi dünyalık telaşelerin de yoğun olarak yaşandığı bir gündür. Oysaki mümkünse arefe gününü ibadete ayırmak daha hayırlıdır.

Peygamber Efendimizin (SAV) bildirdiğine göre; “Günlerin en faziletlisi arefe günüdür. Fazilet bakımından Cuma gününe benzer. Arefe günü, Cuma günü dışında yapılan yetmiş hacdan faziletlidir.”Hazreti Aişe (ra) ise, “Allah, hiçbir günde, arefe günündeki kadar bir kulu ateşten çok azat etmez. Arefe gününe hürmet edin! Arefe, Allah’ın kıymet verdiği bir gündür.” diyerek Allahü Teâlâ’nın kıymet verdiği bu güne bizim de aynı derecede özen göstermemizi istemiştir.

Bugünü ibadetle geçirmek, geçmiş ve gelecek yılda yapılan tövbelerin kabul olmasına da sebep olur. Arefe gününde tutulan oruç da bin gün nafile oruca bedeldir. Arefe günü oruç tutmak çok sevaptır. Resulullah (SAV) şöyle buyurmuştur: “Arefe günü oruç tutana, Âdem aleyhisselâmdan, Sûr’a üfürülünceye kadar yaşamış bütün insanların sayısının iki katı kadar sevap yazılır.”Arefe gününü nasıl değerlendirmeliyiz?Teşrik tekbirleri*: Arefe gününün sabah namazının farzından sonra teşrik tekbirleri getirilmeye başlanmalıdır.

Oruç tutmak:Edit

Arefe gününü oruçlu geçirmeye dikkat etmek gerekir.

Günahlardan kaçınmak: Arefe gününe hürmet edilmeli, günaha girecek davranışlardan uzak durmaya çalışmalıyız.

Dua ve af dilemek: Edit

Arefe günü bol bol dua ve istiğfar ederek Allah’tan bizi günahlarımızdan dolayı bağışlamasını dilemeliyiz.

İhlas suresi okumak: Edit

Arefe günü 1000 âdet İhlas-ı şerif okunmalıdır.*

Teşrik Tekbiri nasıl çekilir?Edit

”Allahu ekber Allahu ekber, Lâ ilâhe illallahu vallahu ekber. Allahu ekber ve lillahi’l-hamd” diye tekbir getirilerek çekilir.

Anlamı smd şöyledir: “Allah herşeyden yücedir, Allah herşeyden yücedir. Allah’tan başka ilâh yoktur. O Allah herşeyden yücedir, Allah herşeyden yücedir. Hamd Allah’a mahsustur”. Tekbirlerin bu şekli Hz. Ali ve Abdullah b. Mes’ûd (r. anhümâ)’ya dayanır.)