FANDOM

Bakınız

Şablon:Atilla Koç - d

Atilla Koç
Atilla Koç/Sözleri

Atilla Koç (d. 1 Mart 1946, Aydın, Türkiye), 59. Hükümet Kültür ve Turizm Bakanı, TBMM 22. ve 23. Dönem AKP Aydın milletvekillerindendir.

Atilla Koç, orta öğrenimini İzmir Özel Türk Koleji'nde tamamladıktan sonra Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’nden mezun olan Koç, Ulubey, Nusaybin ve Bayındır'da kaymakamlık, Siirt ve Giresun'da valilik, Konya'da Emniyet Müdürlüğü yaptı.

Bir dönem Ankara Büyükşehir Belediyesi Başkanı Melih Gökçek'in Genel Sekreterliğini de üstlenen Koç, İçişleri Bakanlığı Müşavirliği ve Refahyol Hükümeti nde Başbakanlık Müsteşarlığı görevinde bulundu.

3 Kasım 2002 seçimlerinde AKP'den milletvekili seçilen Koç, 21 Şubat 2005'te Erkan Mumcu'dan boşalan Kültür ve Turizm Bakanlığı'na atandı. İngilizce bilen Koç, evli ve 3 çocuk babasıdır.

Toplu mekanlarda da zuhur eden uyuklama problemi ile basının özel dikkatini çeken Atilla Koç'un sonradan ABD'de yaşayan bir Türk doktorun uyarması ile polisomnografi çektirmesi sonucunda uyuklamaların tıkanmaya bağlı uyku apnesi hastalığından kaynaklandığı ortaya çıkmış olup, uygun tedaviyle uyuklamaları kesilmiştir. Kendisi de bunu NTV'de bir canlı yayın sırasında belirtmiştir. Uzun süredir umuma açık mekanda uyukladığı görülmese de, kimi konularda ve durumlarda ilginç tavır ve yorumlarıyla gündeme sık sık gelmektedir.

Vikisoz
Vikisöz'de
Atilla Koç sözleri bulunur.
Önce gelen:
Erkan Mumcu
Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanı</br>21 Şubat 2005 - 29 Ağustos 2007 Sonra gelen:
Ertuğrul Günay
de:Atilla Koç