FANDOM

Azap Ağa
Bakınız

Şablon:Culum - d

Culum Culun Culum Gümüşhacıköy de bir soy isim. Herkes culun olarak bilirdi. Nüfusa bir bakıldı ki Cülüm yazılıyor...
Halit Culum bir nüfus memurunu ayarlayıp...Cülüm ün noktalarını Culum olarak düzenletti. Cülüm, muhtemelen Gülüm yerine cülüm yazan bir Karadenizlinin işi olabilir. Eyüp Culum babası soyadı alınırken ilgisizdi. O yüzden sanırım 1934 de soyadı almayanlara 1936 da resen soyadı verildi.
Culema Cülema
tahsil-i culum
Ahmet Paşa Medresesi ve kitabesi
Azap askeri Ahzap askeri Azap Azab Deliller Deliler
Azab Ağa Azap (köy) Azab askeri Azab başı yani okuyucu Sadıç Sağdıç Kürtçe destbra
Culema Ahıska

Yazar: Mehmet Culum

Yayınevi: BULUT YAYINLARI

Bu kitapta 1909 yılında Volos'dan İzmir'e göç etmek zorunda kalan bir Osmanlı ailesinin macera dolu gerçek hayat hikayesi anlatılmıştır.

Olaylar ve kişiler tarihteki özgün durumlarına sadık kalınarak, büyük oranda aynen yansıtılmışlardır. Ana karakterlerin isimleri değiştirilmemiştir.

Aile dışından romana girmiş yardımcı karakterler arasında çok önemli tarihi kişilere sahip olanlar da vardır ve her halde okuyucu onlarla ilgili bazı anekdotları ilk kez duymuş olacaktır.

Romanın konusu Osmanlının son, Cumhuriyetin ilk yıllarında geçmektedir. Savaşlar, göçler, salgın hastalıklar arasında yok olup giden yaşamların en belirgin ortak özelliği sefalet ve yoksulluğun olmayışıdır. Aksine hesaplanamaz bir zenginliğin ve kuralcı şehirli aristokrasinin bir nesilde kıt Umut ise hiç yitirilmemiştir.

Aynı umut; madonna heykelciğiyle Yunanistan'dan ödül alınacağının sanılmasında da iyimserlik olarak devam etmektedir.

Yalın dille, metodik fakat sürükleyici bir şekilde anlatılan "Azab Ağa" yakın tarihimizin kısa bir hikayesidir.

Dil :  Türkçe 
Yayın Yılı :  2004 
Sayfa Sayısı :  507 
Kapak Türü :  Karton 
Ebat :  13,5x21 cm 
Kağıt Türü :  İthal 

 30%

Detaylar

Kod no SKU36358 ISBN 9752860826 Barkod 9789752860827 Temin Süresi 3 Gün Etiket fiyatı: 22.00 TL Fiyat: 15.40 TL