FANDOM

52 yaşında Hukuk Fakültesi'ni bitiren vali yardımcısı emekli olunca avukatlık yapacak Mülkiye müfettişliği yaptığı sırada bir il belediye başkanının şikayeti üzerine disiplin cezası alarak vali yardımcısı atanan Azmi Yeşil, adaletsizliğe tepki olarak başladığı İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirdi.

Bürokratlıkta 30 yılını dolduran ve emekliliğini isteyen Yeşil, stajını tamamladıktan sonra avukatlık veya yüksek lisans yapmayı planlıyor.

Balıkesir Vali Yardımcısı Azmi Yeşil, 52 yaşında ve 4 yıldır Balıkesir'de görev yapıyor. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Maliye Bölümü'nü 1978 yılında tamamlamış. Ankara'nın Pozantı ilçesinde başladığı kaymakamlık görevlerini sırasıyla Bolu'nun Seben, Adana'nın Saimbeyli, Erzurum'un Horasan, Çanakkale'nin Bozcaada ve Tunceli'nin Pertek ilçelerinde sürdürmüş. 16 yıl mülkiye müfettişliği yapmış. Yeşil'e hukuk eğitimi aldıran olay müfettişliği sırasında yaşanmış. Bir il belediye başkanı hakkında ileri sürülen yolsuzluk iddialarını araştırmakla görevlendirilmiş. 2002'deki soruşturma sonucunda başkanın ihaleye fesat karıştırma suçunu işlediğini tespit etmiş. Başkan hakkında hazırladığı raporu Cumhuriyet başsavcılığına teslim etmiş. Savcılık, resmi ihaleye fesat karıştırdığı gerekçesiyle başkan hakkında kamu davası açmış. Yargıya yansıyan iddialara göre belediye başkanı, Yeşil'e 5 milyar lira para teklif etmiş ve istediği 2 kişiyi belediyede işe başlatacağını söylemiş. Bu teklif kabul edilmeyince başkan, siyasi gücünü kullanarak İçişleri Bakanlığı'na müfettiş Azmi Yeşil hakkında şikayette bulunmuş. Azmi Yeşil'in kendisinden rüşvet istediğini önü sürmüş. Hakkında 3 disiplin soruşturması açılan Yeşil, disiplin cezalarının sonucunda vali yardımcısı olarak Balıkesir'de görevlendirilmiş.

Kendisine adaletsizlik yapıldığını düşünen Azmi Yeşil, Balıkesir'e tayin edildikten sonra hukuk fakültesi bitirip avukat olmak istemiş. Kızının Ankara'da avukatlık yapması ve müfettişlik yılları boyunca idare hukuku ve mali hukuk konularında bilgi sahibi olması işini iyice kolaylaştırmış. Öğrenci Seçme Sınavı'na giren Yeşil, ilk yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi ekstern (dışarıdan bitirme) eğitimini kazanmış. Balıkesir'deki görevi sırasında evini Ankara'dan taşımayan Yeşil, polisevinde kalmış. Her zaman kitaplarla haşır neşir olmuş. Öğrencilik yıllarında derslere çalışırken zorlanmamış. Gece saat 2.00—3.00'lere kadar ders çalıştığını dile getiren vali yardımcısı, 18 Eylül Salı günü itibariyle okulu tamamladığını ve mezun olduğunu söyledi. İnsanın azmedince başarabileceğine dikkat çeken Yeşil, kendine bir hedef daha koymuş; kasımda yapılacak Lisans Üstü Eğitim Sınavı'na girip akademik kariyer yapmak.

28 Eylül itibariyle görevinden emekliye ayrılacağını anlatan Vali Yardımcısı, ilk iş olarak gidip diplomasını alacak. İstanbul veya Ankara'da staj için baroya başvurmayı hedefleyen Yeşil, idare hukuku ve mali hukuk konularında iyi bir avukat olmak için çalışacak.

52 yaşında hukuk fakültesi gibi zor bir bölümü bitiren Yeşil, bilhassa gençlerden, önce başaracaklarına inanmalarını istiyor. Yeşil, "Gençler, beşiktan mezara kadar ilim tahsiline önem versinler. Zamanımızı karmaşık sorunlar karşısında ekonomik sosyal gelişmeleri en iyi anlayıp yorumlamak için okusunlar. Kendilerine okumayı ve düşünmeyi tavsiye ediyorum." dedi.