Yenişehir Wiki
Advertisement
Yenişehir Wiki
80.382
pages
  • Airties kurucusu.
  • scenix / ubicom'un ceo'lugunu,analog devices'in baskan yardimciligini yapmis Kayserili turk muhendis.

ABD’de University of California Berkeley’de Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği eğitimi gören Bülent Çelebi, aynı zamanda Stanford Üniversitesi’nde AEA yönetici programına katıldı. Mühendis sıfatıyla kariyerine başladıktan sonra, National SemiConductor firmasının Hong Kong ofisinde Asya bölgesi için Pazarlama Direktörü olarak görev yaptı. Daha sonra ABD’ye dönerek, aynı şirket bünyesinde multi fonksiyonlu yazıcı/faks/tarayıcı özelliği taşıyan cihazlara ait teknolojinin ardındaki itici gücün bir parçası oldu. National SemiConductor şirketinin 10/100 Mbit Ethernet pazarında lider olmasında aktif rol oynadı. Bu şirketten ayrılarak, Başkan Yardımcısı ve Genel Müdür sıfatıyla Analog Devices firmasına transfer olduktan sonra 250 milyon dolarlık yatırımı başarıyla yöneterek söz konusu endüstri içerisinde yaygın biçimde tanındı. Bunun ardından risk sermayesi (VC) destekli Scenix/Ubicom isimli firmada CEO olarak görev aldığı dönemde, şirketi yeniden yapılandırarak, WLAN uygulamaları için network işlemcileri piyasasında lider yaptı. Çelebi’nin teknik inovasyonlar alanındaki başarısı, onun ABD’nin bilgi teknolojileri endüstrisinde en önemli başvuru kaynaklarından Red Herring dergisinin "En Yaratıcı İlk 10" arasına girmesini sağladı. Çelebi, 2004 yılında Türkiye’ye döndü ve kablosuz bağlantılı “Dijital Ev” vizyonunu gerçekleştirmek amacıyla AirTies şirketini kurdu.

Dış linkler[]