[ D]. Barabbas. Tekasür Suresi/Elmalı Orijinal. Crowd . Tekasür. Haydut.

Jesus_and_Barabbas-1

Jesus and Barabbas-1

[ D]. Haydut. Çarşaf liste toptancı usulü ile yargılayan haydutlar. Barabbas

Şablon:Tekasürbakınız - d

Tekasür
Tekasür Suresi Dosya:102-Tekasur.pdf [1]-
Tekasür Suresi/Elmalı Orijinal Tekasür Suresi/İbn-i Kesir Tekasür Süresi/VİDEO Tekasür Suresi/1-8 Tekasür Suresi-KSGK
Tekasür Suresi/1-8
Tekasür Suresi Japonca
Tekasür Suresi Malay الهيكم

MUHAMMED_ESED_Türkçe_hayatı_hilal_tv

MUHAMMED ESED Türkçe hayatı hilal tv

MUHAMMED ESED'in islam olmasına yol açan sure - hilal tv

Meclisteki_‘İnfaz_düzenlemesi’_ve_Barabbas_ile_Hz._İsa'nın_ibretlik_hikayesi_İlker_Doğan

Meclisteki ‘İnfaz düzenlemesi’ ve Barabbas ile Hz. İsa'nın ibretlik hikayesi İlker Doğan

Dosya:Meclisteki “İnfaz düzenlemesi” ve Barabbas ile Hz. İsa'nın ibretlik hikayesi İlker Doğan

335 px

Jesus_and_Barabbas-1

Jesus and Barabbas-1

Jesus and Barabbas-0

Bu makale İncil'deki figür Barabbas hakkındadır. Diğer kullanımlar için bakınız Barabbas (anlam ayrımı).

"Barabbas'ı bize verin!" ", İncil'den ve Bin Resim Dersinin Öğrettiği Hikayesi, 1910

Barabbas (/ bəˈræbəs /; Aramice: ישוע בר אבא Yeshua Bar ʾAbbaʾ, kelimenin tam anlamıyla "babanın oğlu" veya "öğretmenin oğlu" [1]) Yeni Ahit'te bahsedilen bir figürdür. Roma valisi tarafından İsa ile aynı zamanda tutulan ve Pontius Pilatus'un Kudüs'teki Fısıh Bayramı 'na kurduğu ve İsa'yı mahkum olarak koruduğu bir ayaklanmadır.

İncil hesabı[düzenle | kaynağı değiştir]

Dört kanonik İncil'in hepsine göre, Kudüs'te hakim bir Fısıh geleneği vardı, Yahudi'nin Praefectus'u ya da valisi olan Pilatus'un bir mahkumun ölüm cezasını halkın beğenisiyle kaldırılmasını kabul etmesine izin verdi. Böyle bir örnekte, bazı kaynaklarda "kalabalık" (ochlos), "Yahudiler" ve "çokluk" ya Barabbas veya İsa'nın [[Roma velayeti] y. Matta Sinoptik İncillerine göre [2] Mark, [3] ve Luke, [4] ve John'daki açıklama [5] kalabalık serbest bırakılacak Barabbas'ı ve Nasıralı İsa'yı Crucified [3]. Pilatus isteksizce kalabalığın ısrarına yol açar. Sadece Matta İncili'nde bulunan bir pasajda, (İsa'nın kanı bize ve çocuklarımıza olsun ”diyen kalabalık var. [6]

Matthew, Barabbas'tan sadece "kötü şöhretli esir" olarak söz eder. [7] Mark ve Luke ayrıca Barabbas'tan cinayet işleyen bir στάσις (staz, isyan), muhtemelen "Roma gücüne karşı sayısız ayaklanmadan biri" [8] 'den söz ederler. [9] Robert Eisenman, Yuhanna 18:40'ın Barabbas'a λῃστής (lēstēs, "haydut") olarak "Josephus kelimesi Devrimciler hakkında konuşurken her zaman çalıştığını" belirtti. [10]

Üç müjde, Roma valisinin Fısıh'ta kalabalığın seçtiği bir mahkumu serbest bırakacağı bir gelenek olduğunu belirtiyor; Markos 15: 6, Matta 27:15 ve Yuhanna 18:39. Luke'un sonraki kopyaları, en eski elyazmalarında mevcut olmasa da karşılık gelen bir ayet içerir (Luka 23:17) ve Luke'u uygunluğa getirmek için daha sonraki bir parlaklık olabilir. [11]

Kudüs'te Passover'da mahkumları serbest bırakma geleneği Paschal Pardon olarak bilinir, [12] ancak bu gelenek (Fısıh Bayramı'nda veya başka bir zamanda olsun) müjde dışında herhangi bir tarihi belgeye kaydedilmez ve bazı bilginlerin tarihselliğini sorgulamasına yol açar [13].

Etimoloji[düzenle | kaynağı değiştir]

Barabbas'ın James Tissot Portresi (1836–1902)

Barabbas'ın adı, İncil'in Yunanca metinlerinde bar-Abbas olarak görünür. Sonuçta Arami ic-אבא, "babanın oğlu" Bar-abbâ'dan türetilmiştir. Matta 27: 16-17'nin bazı eski el yazmaları Barabbas'ın tam ismini "Jesus Barabbas" olarak adlandırır ve bu muhtemelen metinde orijinal olarak yazılan addı. [14] Erken kilise babası Origen, İncil'in kopyalarının Barabbas'ın adını "İsa Barabbas" olarak vermesi ve imkansız olduğu için bu kadar kutsal bir isme sahip olabileceğini, "İsa" nın Barabbas'a eklenmiş olması gerektiğini ilan etti. adı bir sapkınlık. [15] Daha sonra, pasajı kopyalayarak, "İsa" adını "İsa Barabbas" tan Mesih İsa adına saygısızlıktan kaçınmak için kaldırmış olabilir. [16]

Abba, Giv'at ha-Mivtar'daki 1. yüzyıldan kalma bir mezarda kişisel bir isim olarak bulunmuştur ve Abba, Talmud'un Gemara bölümünde, MS 200-400 tarihine kadar sıklıkla kişisel bir isim olarak görünmektedir. [17]

Antisemitizm[düzenle | kaynağı değiştir]

Ayrıca bakınız: Kan laneti

Barabbas'ın hikayesi antisemitizmde bir rol oynar, çünkü tarihsel olarak İsa'nın Yahudilere çarmıha gerilmesinin suçunu düzenlemek için kullanılmıştır ve böylece antisemitik önyargıyı haklı çıkarmak için kullanılmıştır - Yahudi deisidi olarak bilinen bir yorum. Papa XVI. Benedict, 2011 yılında Nasıralı İsa kitabında, Yahudi halkı demek yerine Mark'daki "okçu" kelimesini "kalabalık" olarak çevirdiği bu okumayı reddediyor. [3] [18] [19]

Tarih[düzenle | kaynağı değiştir]

Yahudi tarihçi Max Dimont'a göre, İncil'de ilgili olarak Barabbas'ın hikayesi, Roma yetkilisinden, silahsız sivillerin desteğiyle küçük bir silahlı siviller kalabalığı tarafından desteklenen Roma otoritesi Pontius Pilate'i güvenilirlikten yoksun bırakıyor bir mahkum Roma İmparatorluğu'na karşı ayaklanma nedeniyle ölüme mahkemm edildi. Bunu yapan bir Roma valisi, kendini infazla karşı karşıya bırakmış olabilir.

Benjamin Urrutia Yeshua Logia'nın ortak yazarı: İsa'nın Sözleri, İncil bursunda [15] Yeshua Bar Abba veya Jesus Barabbas'ın Nasıralı İsa'dan başka bir şey olmayabileceğini söyleyen bir teori ile hemfikirdir. iki mahkum tarihi değil. Buna rağmen, Origen gibi erken akademisyenler, hikayenin kurgusal olmadığını, olayın son derece benzer isimlere sahip iki kişi arasında, Yeshua'yı Barabbas'a ekleyerek İsa'ya benzer bir isme sahip olduğu gibi bir kararla meydana geldiğini belirttiler. bazı elyazmalarında, Yeshua ortak isminin Barabbas'tan çıkarılmasıyla ve İsa Mesih'i ayırt etmek için kanıtlandığı gibi sapkın olmuştur. Akademisyenler, yazarların suçludan benzer bir ismi kullanmalarının sezgiselliğinin, kurgusal bir amaç için yazıyorlarsa Mesih'i bir paralı askerle eşitlemesine dikkat çekiyorlar. [20] [21] [15] Urrutia, İsa'nın şiddetli bir ayaklanmaya yol açmış veya planlamış olabileceği fikrine karşı çıkıyor. Bu görüşe göre İsa, Pilatus'un Kudüs Tapınağı Tapınağı'nda Roma Kartalı standartları oluşturma planına karşı Yahudi şiddetsiz direnişin planlayıcısı ve lideri olmalıydı. Bu başarılı direnişin öyküsü, liderin kim olduğunu söylemeyen, ancak Pilatus'un İsa'nın çarmıha gerilmesinden sadece iki paragraf sonra özgünlüğü tartışılan bir pasajda anlatılan Josephus tarafından anlatılır. [22]

Sanat, edebiyat ve medya[düzenle | kaynağı değiştir]

İspanyolcada, barrabás kötü ya da yaramaz bir kişi için konuşma dilidir. [23] Baraba kelimesi Slav dillerinde, özellikle Sırp ve Hırvatça benzer bir anlama sahiptir (vagabond, raff). [24]

Naomi Alderman'ın 2012 romanı Liars's Gospel'da kahramanlardan biri olan Alderman, balıkçıları çağıran adam olarak İsa'dan ziyade Barabbas'ı tasvir ediyor. [25]

Belçikalı çizgi roman karakteri Profesör Barabas'ın ismini İncil karakterinden alıyor. [26]

Fulton Oursler, romanı Ever Told'un En Büyük Hikayesi'nde Barabbas'ı Meryem'in kocası ve İsa'nın üvey babası olan St.Joseph'in bir arkadaşı olarak canlandırıyor. Başlangıçta Samuel olarak bilinen Joseph'in arkadaşı, Roma yönetimini devirmek için adanmış bir grubun üyesidir. İsa'nın doğum hikayesiyle tanışan Samuel, Yusuf'a "İsa Barabbas" adını seçtiğini söyler. [27]

Pär Lagerkvist'in romanından uyarlanan 1961 Barabbas filmi, çarmıha gerilme arayışıyla Çarmıha Gerilmeyi izleyen İncil figürünün yaşamını anlatıyor. [28]

Metro-Goldwyn-Mayer'in 1961 filmi King of Kings, Barabbas'ın tutuklanmasının kurgusal bir arka planını yapar ve onu bir Zealot ve Kudüs'ün Roma garnizonunu ezmek için isyan eden ve isyan eden Judas Iscariot'un suç ortağı olarak tasvir eder. [29]

Mikhail Bulgakov'un ölümünden sonra yayınlanan romanı Üstat ve Margarita, Pontius Pilate'in Yeshua Ha-Notsri'nin (Nasıralı İsa) yargılanması ve isteksiz fakat Yeshua'nın infazına istifa etmesi ile ilgilidir. [30]

Andrew Stone tarafından yazılan ve Büyükelçi Uluslararası tarafından yayınlanan Baba'nın Oğlu, İsa'nın çarmıha gerilmesine kadar geçen saatlerde yayınlanan Barabbas'ın yaratıcı bir hikaye anlatıcısıdır. [31]

Ayrıca bkz.

  • İncil eleştirisi
  • İsa'nın tarihselliği
  • Metinsel eleştiri

Referanslar[düzenle | kaynağı değiştir]

  • notlar
  •   "Barabbas | Gerçekler & Önem". Britanika Ansiklopedisi. Erişim tarihi: 2019-11-11.

  Evans, Craig A. (2012-02-06). Matthew. Cambridge Üniversitesi Yayınları. sayfa 452–. ISBN 9780521812146. Erişim tarihi: 27 Mayıs 2015.

  •   "Markos 15: 6-15". biblegateway.com. Erişim tarihi: 23 Mart 2018.
  •   "Luka 23: 13-25". biblegateway.com. Erişim tarihi: 2011-10-05.
  •   "Yuhanna 18: 38-19: 16". biblegateway.com. Erişim tarihi: 2011-10-05.

  Matta 27:25.   Matta 27:16.   Mark 15'teki Cambridge Okulları ve Kolejleri İncil'i, erişim tarihi: 11 Aralık 2017   Markos 15: 7; Luka 23:19.   Ayaklanmayı ve cinayeti bu şekilde birleştiren çağdaşlar, topraklarındaki Roma işgalcilerini zorla devirmeye çalışan militan bir Yahudi hareketinin üyeleri olan sicarii idi (Eisenman 177-84, et passim).   Brown (1994), s. 793-95.   Robert L. Merritt, 'İsa (nazarene) Barabbas ve Paschal Pardon', İncil Edebiyatı Dergisi Vol. 104, No. 1 (Mar., 1985), sayfa 57-68   Cunningham, Paul A. "İsa'nın Ölümü: Dört İncil Hesabı". Boston Koleji'nde Hıristiyan-Yahudi Öğrenme Merkezi.   Evans, Craig A. (2012). Matthew (Yeni Cambridge İncil Şerhi). Cambridge Üniversitesi Yayınları. s. 453. ISBN 978-0521011068.   Dimont, Max I. (1992). Kudüs'te randevu. e-reads.com. ISBN 978-1585865468.   Warren, William (2011). "Metni Kim Değiştirdi ve Neden? Olası, Olası ve Olası Açıklamalar". Yeni Ahit'in Güvenilirliği: Bart Ehrman ve Daniel Wallace, Diyalogda. Kale Basın. s. 118. ISBN 978-0800697730.   Brown (1994), s. 799-800.   Papa Benedict XVI (2011). Nasıralı İsa (Nasıralı). Erişim tarihi: 2011-04-18.   "Papa XVI. Benedict, İsa'yı Kimin Öldürdüğünü Gösterir" 2 Mart 2011. Erişim tarihi: 2012-09-28. Kolektif Yahudi suçluluk suçlaması tarih boyunca anti-Semitik zulmün önemli bir katalizörü olsa da, Katolik Kilisesi bu öğretiyi İkinci Vatikan Konseyinden bu yana sürekli olarak reddetti.   "Barabbas | Gerçekler & Önem". Britanika Ansiklopedisi. Erişim tarihi: 2019-11-11.   Warren, William (2011). "Metni Kim Değiştirdi ve Neden? Olası, Olası ve Olası Açıklamalar". Yeni Ahit'in Güvenilirliği: Bart Ehrman ve Daniel Wallace, Diyalogda. Kale Basın. s. 118. ISBN 978-0800697730.   Urrutia, Benjamin. "Hac", Barışçıl Masa (Ekim 2008)   (İspanyolca) Diccionario de la Real Academia'daki barrabás.   "Baraba | Veliki Rečnik".   Holland, Tom (6 Eylül 2012). "Naomi Alderman tarafından yalancı İncil - inceleme". Gardiyan. Erişim tarihi: 27 Mayıs 2014.   Van Hooydonck, Peter, "Willy Vandersteen: De Bruegel van het Beeldverhaal", Standaard Uitgeverij, 1995.   Fulton Oursler, 80-83'te anlatılan en büyük hikaye (Garden City, N.Y .: Doubleday & Company, Inc., 1954).   "Barabbas" - www.imdb.com adresinden.   Carol A. Hebron, Judas Iscariot: Lanet olsun ya da kullanıldı. İsa Filmlerinde Yahuda Tasviri Üzerine Eleştirel Bir İnceleme (1902 - 2014). (Londra ve diğerleri: Bloomsbury T&T Clark, 2016).   "Üstat ve Margarita". LitCharts. Erişim tarihi: 26 Ocak 2020.   "Babanın Oğlu". Uluslararası Büyükelçi.

Kaynakça
  • Brown, Raymond E. (1994). Mesih'in Ölümü, Vol. 1. New York: İki gün.

İLGİLİ MAKALELER

  • İsa'nın tutkusu
  • İsa'nın yaşamındaki son dönem
  • Yahudi deicide

Yahudilerin İsa'nın çarmıha gerilmesi için kolektif suçluluk duydukları inancı

  • Nasıra'nın Gölgesi
1913 filmi Arthur Maude

This article is about the biblical figure Barabbas. For other uses, see Barabbas (disambiguation).

"Give us Barabbas!", from The Bible and its Story Taught by One Thousand Picture Lessons, 1910 Barabbas (/bəˈræbəs/; Aramaic: ישוע בר אבא‎ Yeshua Bar ʾAbbaʾ, literally "son of the father" or "son of the teacher"[1]) is a figure mentioned in the New Testament, in which he is an insurrectionary held by the Roman governor at the same time as Jesus, and whom Pontius Pilate freed at the []Passover feast]] in Jerusalem, while keeping Jesus as a [[prisoner]y.

Biblical account[düzenle | kaynağı değiştir]

According to all four canonical gospels there was a prevailing Passover custom in Jerusalem that allowed or required Pilate, the praefectus or governor of Judea, to commute one prisoner's death sentence by popular acclaim. In one such instance, the "crowd" (ochlos), "the Jews" and "the multitude" in some sources, were offered the choice to have either Barabbas or Jesus released from [[Roman custody]y. According to the Synoptic Gospels of Matthew,[2] Mark,[3] and Luke,[4] and the account in John,[5] the crowd chose Barabbas to be released and Jesus of Nazareth to be [[crucified]y.[3] Pilate reluctantly yields to the insistence of the crowd. A passage found only in the Gospel of Matthew has the crowd saying (of Jesus), "Let his blood be upon us and upon our children."[6]

Matthew refers to Barabbas only as a "[[notorious]y prisoner".[7] Mark and Luke further refer to Barabbas as one involved in a στάσις (stasis, a riot), probably "one of the numerous insurrections against the Roman power" [8] who had committed murder.[9] Robert Eisenman states that John 18:40 refers to Barabbas as a λῃστής (lēstēs, "bandit"), "the word Josephus always employs when talking about Revolutionaries".[10]

Three gospels state that there was a custom that at Passover the Roman governor would release a prisoner of the crowd's choice; Mark 15:6, Matthew 27:15, and John 18:39. Later copies of Luke contain a corresponding verse (Luke 23:17), although this is not present in the earliest manuscripts, and may be a later gloss to bring Luke into conformity.[11]

The custom of releasing prisoners in Jerusalem at Passover is known as the Paschal Pardon,[12] but this custom (whether at Passover or any other time) is not recorded in any historical document other than the gospels, leading some scholars to question its historicity.[13]

Etymology[düzenle | kaynağı değiştir]

Portrait of Barabbas by James Tissot (1836–1902) Barabbas' name appears as bar-Abbas in the Greek texts of the gospels. It is derived ultimately from the Aramaic בר-אבא, Bar-abbâ, "son of the father". Some ancient manuscripts of Matthew 27:16–17 have the full name of Barabbas as "Jesus Barabbas" and this was probably the name as originally written in the text.[14] Early church father Origen was troubled by the fact that his copies of the gospels gave Barabbas' name as "Jesus Barabbas" and declared that since it was impossible he could have had such a holy name, "Jesus" must have been added to Barabbas' name by a heretic.[15] It is possible that later scribes, copying the passage, removed the name "Jesus" from "Jesus Barabbas" to avoid dishonour to the name of Jesus the Messiah.[16]

Abba has been found as a personal name in a 1st-century burial at Giv'at ha-Mivtar, and Abba also appears as a personal name frequently in the Gemara section of the Talmud, dating from AD 200–400.[17]

Antisemitism[düzenle | kaynağı değiştir]

See also: Blood curse The story of Barabbas plays a role in antisemitism because it has historically been used to lay the blame for the crucifixion of Jesus on the Jews, and thereby used to justify antisemitic prejudice—an interpretation known as Jewish deicide. Pope Benedict XVI, in his 2011 book Jesus of Nazareth, dismisses this reading, in which he translates "ochlos" in Mark as "crowd", rather than to mean the Jewish people.[3][18][19]

Historicity== Edit According to Jewish historian Max Dimont, the story of Barabbas as related in the gospels lacks credibility from the Roman standpoint, as it presents the Roman authority, Pontius Pilate, backed by overwhelming military might, being cowed by a small crowd of unarmed civilians into releasing a prisoner condemned to death for insurrection against the Roman Empire. A Roman governor who had done that could have faced execution himself.

Benjamin Urrutia co-author of The Logia of Yeshua: The Sayings of Jesus, agrees with a theory in biblical scholarship[15] which says that Yeshua Bar Abba or Jesus Barabbas may have been none other than Jesus of Nazareth, and that the choice between two prisoners is not historical. Despite this, early scholars, such as Origen, found it unlikely that the story was fictional, pointing out that the incident occurred with a decision between two people with extremely similar names, as having such a similar name to Jesus by appending Yeshua to Barabbas would have been heretical, which is evidenced in some manuscripts by the removal of the common name Yeshua from Barabbas in order to differentiate between him and Jesus Christ. Scholars point out, the counter-intuitiveness of the writers to use such a similar name from the criminal, equating Christ with a mercenary if they were writing for a fictional purpose. [20][21][15] Urrutia opposes the notion that Jesus may have either led or planned a violent insurrection. Jesus, in this view, must have been the planner and leader of the Jewish nonviolent resistance to Pilate's plan to set up Roman Eagle standards on Jerusalem's Temple Mount. The story of this successful resistance is told by Josephus—who does not say who the leader was, but does tell of Pilate's crucifixion of Jesus just two paragraphs later in a passage whose authenticity is disputed.[22]

Art, literature, and media Edit In Spanish, barrabás is a colloquial word for a bad or naughty person.[23] The word baraba has a similar meaning (vagabond, raff) in Slavic languages, especially Serbian and Croatian. [24] In The Liars' Gospel, a 2012 novel by Naomi Alderman, Barabbas is one of the protagonists and Alderman depicts Barabbas rather than Jesus as the man who summons fishermen.[25] The Belgian comics character Professor Barabas is named after the biblical character.[26] Fulton Oursler, in his novel, The Greatest Story Ever Told, portrays Barabbas as a friend of St. Joseph, who was the husband of Mary and the stepfather of Jesus. Joseph's friend, originally known as Samuel, is a member of a group dedicated to the overthrow of Roman rule. Samuel, acquainted with the story of Jesus' birth, tells Joseph that he is choosing the name "Jesus Barabbas."[27] The 1961 movie Barabbas, based on the novel by Pär Lagerkvist, depicts the life of the biblical figure following the Crucifixion as he seeks salvation.[28] Metro-Goldwyn-Mayer's 1961 film King of Kings works out a fictionalized backstory of Barabbas' arrest, depicting him as a Zealot and a partner in crime of Judas Iscariot who incites and fails in a revolt to overwhelm Jerusalem's Roman garrison.[29] Mikhail Bulgakov's posthumously-published novel The Master and Margarita concerns Pontius Pilate's trial of Yeshua Ha-Notsri (Jesus of Nazareth) and his reluctant but resigned submission to Yeshua's execution.[30] Son of the Father, written by Andrew Stone and published by Ambassador International, is a creative storytelling of Barabbas, the man released in the hours leading up to Jesus’ crucifixion.[31] See also Edit Biblical criticism Historicity of Jesus Textual criticism References Edit Notes

"Barabbas | Facts & Significance". Encyclopedia Britannica. Retrieved 2019-11-11.
Evans, Craig A. (2012-02-06). Matthew. Cambridge University Press. pp. 452–. ISBN 9780521812146. Retrieved 27 May 2015.
"Mark 15:6-15". biblegateway.com. Retrieved 2018-11-20.
"Luke 23:13-25". biblegateway.com. Retrieved 2011-10-05.
"John 18:38-19:16". biblegateway.com. Retrieved 2011-10-05.
Matthew 27:25.
Matthew 27:16.
Cambridge Bible for Schools and Colleges on Mark 15, accessed 11 December 2017
Mark 15:7; Luke 23:19.
Contemporaries combining insurrection and murder in this way were sicarii, members of a militant Jewish movement that sought to overthrow the Roman occupiers of their land by force (Eisenman 177-84, et passim).
Brown (1994), pp. 793–95.
Robert L. Merritt, 'Jesus (the nazarene) Barabbas and the Paschal Pardon', Journal of Biblical Literature Vol. 104, No. 1 (Mar., 1985), pp. 57-68
Cunningham, Paul A. "The Death of Jesus: Four Gospel Accounts". Center for Christian-Jewish Learning at Boston College.
Evans, Craig A. (2012). Matthew (New Cambridge Bible Commentary). Cambridge University Press. p. 453. ISBN 978-0521011068.
Dimont, Max I. (1992). Appointment in Jerusalem. e-reads.com. ISBN 978-1585865468.
Warren, William (2011). "Who Changed the Text and Why? Probable, Possible, and Unlikely Explanations". The Reliability of the New Testament: Bart Ehrman and Daniel Wallace in Dialogue. Fortress Press. p. 118. ISBN 978-0800697730.
Brown (1994), pp. 799-800.
Pope Benedict XVI (2011). Jesus of Nazareth (Nazarene). Retrieved 2011-04-18.
"Pope Benedict XVI Points Fingers on Who Killed Jesus". March 2, 2011. Retrieved 2012-09-28. While the charge of collective Jewish guilt has been an important catalyst of anti-Semitic persecution throughout history, the Catholic Church has consistently repudiated this teaching since the Second Vatican Council.
Urrutia, Benjamin. "Pilgrimage", The Peaceable Table (October 2008)
(in Spanish) barrabás in the Diccionario de la Real Academia.
"Baraba | Veliki Rečnik".
Holland, Tom (6 September 2012). "The Liars' Gospel by Naomi Alderman – review". The Guardian. Retrieved 27 May 2014.
Van Hooydonck, Peter, "Willy Vandersteen: De Bruegel van het Beeldverhaal", Standaard Uitgeverij, 1995.
Fulton Oursler, The Greatest Story Ever Told at 80–83 (Garden City, N.Y.: Doubleday & Company, Inc., 1954).
"Barabbas" – via www.imdb.com.
Carol A. Hebron, Judas Iscariot: Damned or Redeemed. A Critical Examination of the Portrayal of Judas in Jesus Films (1902 – 2014). (London et.al: Bloomsbury T&T Clark, 2016).
"The Master and Margarita". LitCharts. Retrieved 26 January 2020.
"Son of the Father". Ambassador International.

Bibliography

Brown, Raymond E. (1994). The Death of the Messiah, Vol. 1. New York: Doubleday. Last edited 7 hours ago by Elizium23 RELATED ARTICLES Passion of Jesus final period in the life of Jesus

Jewish deicide Belief that Jews bear collective guilt for the crucifixion of Jesus

The Shadow of Nazareth 1913 film by Arthur Maude

Şablon:Barabbas Şablon:Haydut