FANDOM

Barnstar

Bir barnstar

Bakınız

Şablon:Yıldız - d

Yıldız - Ildız - Ulduz - Star - Barnstar
Davut yıldızı - Altı köşeli yıldız
Davut yıldızı şekilleri

Muhammed yıldızı - Beş köşeli yıldız

Hilal ve yıldız - Ay yıldız
"Ayyıldız bayrağımız" yerine "hilal yıldızlı bayrağımız" olmalı

Hilal - Ay - Ayın evreleri (Ayın safhaları)

1 . güneş ve ay dışında gökyüzünde görülen ışıklı gök cisimlerinden her biri: Baktık geceden fecre kadar ellerde / yıldızlara yükselen kadehler gördük.- y. k. beyatlı.
2 . meşhur sinema ve müzikhol sanatçısı, star: bir keresinde de bir yerli opera yıldızımız gelmişti.- h. taner.
3 . bir noktadan çevreye beş veya daha fazla çıkıntısı olan çok köşeli şekil: türk bayrağındaki yıldız beş ışınlıdır.-
4 . sıfat bu biçimde olan.
5 . sıfat yıldız biçiminde olan.
6 . mecazi bir toplulukta, bir meslekte, üstün başarı gösteren kimse: cebirde, geometride, fizikte sınıfımızın yıldızı idim.- y. z. ortaç. 7 . mecazi baht, şans, talih. 8 . denizcilik kuzey yönü.
atasözü, deyim ve birleşik fiiller
yıldız akmak (veya kaymak veya uçmak) ,
yıldızı parlamak ,
yıldızı sönmek ,
yıldızı (veya yıldızları) barışmamak ,
yıldızları saymak

Bir barnstar (veya ahır yıldız, ilkel yıldız, ya da Pennsylvania yıldız ) genellikle şeklinde, dekoratif boyalı bir nesne veya görüntü beş köşeli yıldız ama bazen bir süslüyor için kullanılan bir dairesel "vagon tekerlek" tarzı, ahır .

Onlar hiçbir yapısal bir amacı var, ama şanslı kabul edilebilir bir akin at nalı bir kapı üzerine monte edilmiş. Onlar özellikle yaygın olan Pennsylvania ve sık görülen Alman-Amerikan tarım toplulukları.

TarihçeEdit

Barnstars üreticisinin işareti temsil etmek anlamına geliyordu, ama daha sık kullanılır oldular estetik amaçlı ve inşaat tamamlandıktan sonra binaya ilave edilmiştir. Sevenler bireysel inşaatçılar ahşap barnstars bir dizi takip var Pensilvanya sayısız örnekler hala görülebilir alanı. Barnstars 18. yüzyılda ve geç olarak 1870 olarak popülerlik aşağıdaki ölçüde artmıştır Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri'nde kullanılan İç Savaşı .

Bunların düzenli kullanımı Ancak, o zamandan önce, ve yıldız savaş öncesi de, büyük binalar üzerinde özellikle fabrikalar sıradan edildi Richmond, Virginia .

Barnstars dekorasyonu ve modern evlerin çok popüler bir formu bazen yapımcıları "ahır-yıldızlı" olarak tarif basit, metal, beş köşeli yıldız ile dekore edilmiştir kalır. Bunlar sık sık kasten olan sıkıntılı veya geleneksel dekorasyon kastederek, paslanmış.

Diğer yıldız şeklinde plakalarEdit

Yaşlı binalarda Pennsylvania Dutch Amerika Birleşik Devletleri'nin bölgede o kadar da bilinen oldukça ahşap veya metalden daha boyanır barnstar gibi bina süslemeleri, bulmak hala mümkün altıgen işaretleri . Açıkçası, onlar barnstars ayrı tanımlanmış ve görsel olarak sadece benzerlik geçen ayı, ancak iki sıkça karıştırılan ve isimlerini hatta değiştirilebilir olarak kabul edilmektedir. Diğerleri rozet şeklinde olabilir Bazı altıgen işaretler, yıldız şekiller dahil ya da kuşlar ve diğer hayvanların resimlerini içerir.

Terim barnstar hatalı yıldız şekilli tatbik edilmiştir çapa plakaları yapısal güçlendirme için kullanılan, özellikle 18. ve 19. yüzyıllarda yığma binalarda. Bunlar yapılmış dökme demir ve görevini kravat plakaları olarak kullanılan pullar için kravat çubuklar .

Tie-rod-ve-plaka montaj eğilirken ya da yanal rükû karşı yığma duvar brace hizmet vermektedir.

Dış LinklerEdit