FANDOM

20141116 141220

Bursa Hükümet Konağı

20141116 141245

Bursa Hükümet Konağı

Bursa Hükümet Konağı

Bursa Eski Hükümet Konağı

Bursa Hükümet Konağı Bursa’da Cumhuriyet Alanı’nda yer alan valilik prestij binası, Birinci Ulusal Mimarlık Dönemi yapıtlarındandır.Resmi kayıtlarda binanın mimarının kim olduğu bilinmemektedir. Fakat Kazım Baykal’ın kitabında binanın yüklenicisi ve mimarının Yüksek Mimar Ekrem Hayri Ayverdi olduğunu iddia etmektedir. Bu tarihi yapının bulunduğu yerde, Tüfekçibaşı ve Menzil Ağası için 1818 yılında bir bina yaptırılmıştır. Daha sonra bu bina 1824’ten itibaren kumaş fabrikası olarak kullanmış, 1847’de ise askeri lise olarak kullanılmıştır. Daha sonra çeşitli kurumlara hizmet etmiş bu tarihi binada, 28 oda, bir salon, tavan ve döşemeleri beton ve 2 katlı olarak yapılmıştır. Eski yazı ve tabelalardan anlaşıldığı üzere Muhasebe-i Hususiye olarak yaptırılan bu bina, 1928’den itibaren Hükümet Konağı olarak kullanılmaya başlanmıştır.

Dönemin valisi Orhan Taşanlar’ın öncülüğünde, 1998 yılnda Bursalı sanayi ve işadamlarının da katkılarıyla restore edilmiş ve Bursa Valiliği prestij binası olarak 28 Kasım 1998 tarihinde dönemin Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel tarafından hizmete açılmıştır.

Ana giriş kapısında Atatürk’ün sivil giysili bronz heykeli ve onunda arkasında ise ay yıldız bronz Türkiye haritası bulunmaktadır.

İç Linkler Edit

Dış Linkler Edit