FANDOM

Bakınız

Şablon:Deyn - d

Deyn Deyni amm[[]] Duyun Duyunu umumiye
Karz Karzı hasen
Borç Borçlanma
[[]] The Ottoman Public Debt Administration (OPDA) (Ottoman Turkish: Düyun-u Umumiye-i Osmaniye Varidat-ı Muhassasa İdaresi, or simply Düyun-u Umumiye
borç 1 2 3 4 Türkçe - İngilizce çevirisi 1. debt. 2. loan. 3. dept. 4. liabilities. 5. encumber. 6. obligational. 7. liability. 8. accommodation. 9. arrear. 10. due.
Türkçe - Türkçe çevirisi 1. Geri verilmek niyetiyle ihtiyaç sahiplerine verilen para. Müslümanlıkta faizle borç vermek haramdır, günahtır. Borcunu ödiyemiyecek durumda onların borçlarını bağışlamak veya sonraya bırakmak sevaptır. Borcunu ödeyebilecek durumda olanlar da borçlarını zamanında ödemelidirler. Ödeyemiyecek olanlar da zamanından önce alacaklıya durumlarını bildirmelidir ki, o da işlerini ona göre ayarlasın. İslâm'da devletin vazifelerinden biri de borçlulara yardımcı olmaktır. 2. borş. 3. DEYN. 4. vam. 5. ZİMMET. 6. Birine karşı bir şeyi yerine getirme, gerekliği, yükümlülük, vecibe. 7. Birine karşı bir şeyi yerine getirme, gerekliği, yükümlülük, vecibe: "Vatan borcu biter bitmez ordayım."- B. S. Erdoğan. 8. Pancar, lahana ve et veya krema konularak yapılan sebze çorbası, borş. 9. Ödenmesi gerekli para veya başka bir şey. 10. Ödenmesi gerekli para veya başka bir şey: "Vaktim yok, bana para bul, şu borcu ödeyeyim, söz verdim."- P. Safa. İngilizce - Arapça çevirisi 1. تجهيز, توفيق, مكان المبيت, تكييف, وسائل الراحة و التسلية, كل ما يؤمن الراحة, من يقف في جميع المحطات تقريبا, تسوية الخلافات, كمبيالة إسعاف, كمبيالة صورية, تكيف العين. 2. متأخر. 3. دين, دين واجب الدفع, إثم. 4. قسم. 5. أثقل, عاق, أرهق بالديون. 6. مسئوليات. 7. مسئولية, ديون, عائق, إحتمال حدوث. 8. أقرض, أعار. 9. قرض, دين, إعارة, العارية شئ معار, كلمة دخيلة. 10. بألتزام.
Türkçe - Almanca çevirisi 1. schuldenstand. 2. e Schuld; e Verflichtung. 3. Schuld; Verflichtung. 4. Schuld [die], Soll [das], Verschuldung [die], Belastung [die].
Türkçe - Yunanca çevirisi 1. (-cu) χρέος (hreos), οφειλή (ofeili). ~ almak δανείζομαι (daneizomai). ~ vermek δανείζω (daneizo). İngilizce - Yunanca çevirisi 1. (Financial) Χρέος (Hreos). 2. (n) κατάλυμα (katalyma), διευκόλυνση (diefkolynsi), στέγαση (stegsi). 3. στέγαση (stegsi), κατάλυμα (katalyma). 4. κατάλυμα (katalyma). 5. (n) καθυστερούμενη πληρωμή (kathysteroymeni pliromi). 6. ουσ (oys). εκπρόθεσμη οφειλή (ekprothesmi ofeili), υπερημερία (yperimeria), εκκρεμότητες (ekkremotites). 7. χρέος (hreos). 8. (n) χρέος (hreos), οφειλή (ofeili). 9. (v) επιβαρύνω (epibaryno), παρεμποδίζω (parempodizo), εμποδίζω (empodizo), παραφορτώνω (parafortono). 10. liabilities (liabilities).