FANDOM

Sezal

Doç. Dr. İhsan Sezal

1947 yılında Siverek'de doğdu. Siyasal Bilgiler Fakültesinde başladığı üniversite öğrenimini burs kazanarak İngiltere'de tamamladı. Lisans ve Yüksek Lisansını Manchester ve Bath Üniversitelerinde yaptı. Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve Sosyal Bilimler Fakültesine asistan olarak girdi. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesinde doktorasını yaptı. Bursa Uludağ Üniversitesi'nde öğretim üyesi iken Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Müsteşarı Yardımcılığına getirildi (1986). 1988 yılında Bakanlık Müsteşarlığına atandı. Müsteşarlığının yanı sıra dört yıl YÖK üyeliği yaptı (1987-1991). UNESCO Millî Komisyonu Yönetim Kurulu Üyesi ve Başkan Yardımcılığı; Fulbright komisyonu üyeliği, OECD, CERİ Yönetim Kurulu Üyeliği (1987-1992) ve Moğolistan, Ulanbatur'daki Uluslararası Göçebe Uygarlıkları Araştırma Enstitüsü Direktör Yardımcısı (2000-2002) görevlerinde bulundu. 1989 yılında Müsteşarlıktan ayrıldı ve öğretim üyesi olarak Gazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesine döndü. 1996-2002 yılları arasında Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü olarak görev yaptı. Halen TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanıdır (2008) Yayın Kitap: Sosyal bilimler alanında yayınlanmış kitaplarının yanı sıra 4 adet şiir kitabı bulunmaktadır.