FANDOM

Kemal Demir

Kızılay Genel Başkanı Kemal Demir

Dr.Kemal Demir Özgeçmişi

1921 yılı Sürmene doğumlu olan Dr. Kemal Demir İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesini 1946 yılında bitirdi. İç Hastalıkları ve Göğüs Hastalıkları üzerine ihtisas yaptı ve 1948 yılında evlenerek ailesinin bulunduğu Düzce’de serbest hekim olarak hizmet vermeye başladı. Hekimlik hizmeti verdiği sırada siyasete atıldı.

1957 yılında 11.dönem Bolu milletvekili seçildi. Dr. Kemal Demir siyasi hayatına 16.12.1963-20.02.1965; 23.05.1972-16.04.1973 dönemi Sağlık Bakanı; 16.04.1973-26.01.1974 Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı; 18.11.1974-18.04.1977 dönemi Sağlık Bakanı olarak devam ederek 1977 yılında siyasi hayatını tamamladı. Bu dönemde Türk Kızılayı’na yakın ilgi gösteren Kemal Demir 1979 yılında Türk Kızılayı Genel Başkanlığına getirildi.

1999 yılına kadar kesintisiz olarak süren Genel Başkanlık görevinden Demir, 1999 yılında meydana gelen Marmara Depreminin ardından istifa etti.

Genel Başkanlıktan ayrıldıktan sonra yaşamını İstanbul’da sürdüren Dr.Kemal Demir, evli ve 3 çocuk babasıydı.

Türk Kızılayı Eski Başkanı Dr. Kemal Demir Ebediyete UğurlandıEdit

05/01/2010 1979-1999 yılları arasında 20 yıl boyunca Türk Kızılayı Genel Başkanlığı görevini yürüten Dr. Kemal Demir’in cenazesi Düzce’de toprağa verildi.

Geçirdiği rahatsızlık nedeniyle vefat eden Dr. Kemal Demir için cenaze öncesinde Düzce Cevdet Komit Kızılay Kan Merkezi önünde bir tören düzenlendi. Törene, Düzce Valisi Bülent Kılınç, Belediye Başkanı İsmail Bayram, Türk Kızılayı Genel Başkanı Tekin Küçükali, Genel Başkanvekili Ahmet Lütfi Akar, Genel Sekreter Muzaffer Komit, Yönetim Kurulu Üyeleri Hasan Karahan ve Hayati Çetin, Şube Başkanları, Türk Kızılayı çalışanları, ilçe belediye başkanları, Kemal Demir'in yakınları ile vatandaşlar katıldı.

Düzce Cevdet Komit Kızılay Kan Merkezi önündeki törende bir konuşma yapan Düzce Valisi Bülent Kılınç, merhum Dr. Kemal Demir'in 3 özelliği bulunduğuna dikkat çekerek, sözlerini "Kemal Demir tıp doktoruydu, devlet adamıydı ve dil, din, ırk ayrımı gözetmeksizin insana hizmet eden kişiliği vardı. Türk Kızılayının bugünlere gelmesinde çok emekleri ve gayretleri olmuştur.” şeklinde sürdürdü. Törende konuklara hitap eden Türk Kızılayı Genel Başkanı Tekin Küçükali de insan hayatının en önemli ve vazgeçilmez gerçeğinin doğum ile ölüm olduğuna vurgu yaptı. Kemal Demir'e rahmet dileyen Genel Başkan Küçükali, "2005 yılında Genel Başkan olduğumuzda, Kemal Bey’in İstanbul'daki ikametlerine ziyarete gittik. Kızılaycılık o kadar ruhuna işlemiş ki, yattığı odada başucunda Kızılay ile ilgili kağıtlar ve Kızılay Tüzüğü yer alıyordu. Kızılay ile o kadar özdeşleşmiş ağabeyimizi ben de camiam adına rahmetle anıyorum. Ülkemizde böylesi önemli şahsiyetlerin değerinin bilinmesi gerektiğine inanıyorum" dedi.

Konuşmaların ardından, Düzce Müftüsü Alaattin Gürpınar tarafından okunan dualarla, Kızılaycıların omuzlarında Atatürk Bulvarı üzerinden Merkez Büyük Cami'ye getirilen Dr. Kemal Demir'in naaşı, Düzce Merkez Büyük Cami’de kılınan cenaze namazının ardından Düzce Şehir Mezarlığı'nda toprağa verildi. Türk Kızılayı görevlileri tarafından cenaze katılanlara lokum ve su ikram edildi.

Kemal Demir (d. 1921, Sürmene, Trabzon, Türkiye) - (ö. 4 Ocak 2010[1]), Türk siyasetçi. Kızılay Eski Genel Başkanı.

İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi'ni bitirdi. Dahiliye Mütehassıslığı, 1.(XII), 2.(XIII), 3.(XIV) ve 4.(XV) Dönem Bolu Millletvekillği ile Sağlık ve Sosyal Yardım, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlıkları ile Kızılay Genel Başkanlığı yaptı. Evli ve 3 Çocuk babasıdır.

Yalçın Bayer'in yazısıEdit

Yalçın BAYER ybayer@hurriyet.com.tr

Yalçın Bayer: Kemal Demir, rant uğruna hemşirelik lisesini kapatıyor 

Yalçın BAYER

Kızılay'ın Atatürk'e saygısızlığı

Kızılay Özel Hemşirelik Lisesi Mezun ve Mensupları Derneği üyesi Doğan Kasadoğlu, Atatürk'ün bir vasiyetinin Kızılay eski Genel Başkanı Kemal Demir tarafından nasıl ayaklar altına alındığını anlatıyor:

‘‘Aksaray Sinekli Bakkal Sokağı'nda Haseki Hastanesi'nin karşısında içinde 7 dönümlük yer vardır. İçinde Kazasker Ali Bey Konağı'nın da bulunduğu bu alan Halide Edip Adıvar tarafından hemşire eğitimi verilmek üzere Kızılay'a armağan edilmiştir. Adıvar, 'Sinekli Bakkal' romanını bu konakta yazmıştır. 1924'te toplanan Kızılay Büyük Kongresi'nde, Atatürk'ün talimatıyla ilk 'Kızılay Hemşirelik Okulu'nun burada açılması kararlaştırılmıştır. Okul ilk mezunlarını 1927 yılında vermiş, bugüne kadar binlerce genç kızımız sağlık ordusuna katılmıştır. Okul daha sonra Milli Eğitim ve Sağlık Bakanlıkları'nın denetiminde lise düzeyinde eğitim vermiştir.

Kasadoğlu'na göre, 1995'teki Sağlık Şûrası'nda alınan karar gereğince, hemşirelik eğitimi 4 yıllık yüksek okul düzeyine çıkartılmış, bu karar 1996'da Resmi Gazete'de yayınlanmış. Ancak, Sağlık Bakanlığı'na bağlı olmayan Amiral Bristol, Gaziantep SEV ile Başkent, Fatih ve Maltepe Üniversiteleri'nin hemşire okulları, yüksekokullar yönetmeliğe uygun hale getirilmiş, buna karşılık Kızılay'ın hiçbir çaba göstermediği dikkati çekmiş. Kasadoğlu, ‘‘Biz dernek yönetimince buranın yüksek okul olarak açılacağını beklerken bir baktık ki, Kızılay'ın 1999-2000 ders yılı sonunda kapatılması kararını aldığını öğrendik. Zaten öğrenci sayısının bu yıl 33'e düşürülmesi bazı niyetleri gösteriyordu. Ben bu derneğin içinde tek erkek olarak hemşirelik mesleğine gönül vermiş bir kişiyim. Bu işin peşini bırakmayacağız, Atatürk'ün vasiyetinin ayaklar altına alınmasına bütün gücümüzle karşı çıkacağız diyor.

Bu hafta Başbakan Ecevit'e başvurarak değeri trilyonlara varan örneği kalmamış muhteşem tarihi taşınmaz üzerinde tespit yapılmasını istemiş Kasadoğlu... Buranın başka bir amaçla kullanılması niyetiyle Atatürk'ün mirasının ortadan kaldırılmak istenmesi üzerine Kızılay yönetimi hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunacağını bildiriyor. ‘‘Tehdit de alsam bu mücadele için her şeyimizi ortaya koyacağız. Paris'teki Louvre Müzesi otel yapılabilir mi, bu da aynı mantık. diyor.

Hemşirelik Okulu'nun yakınındaki Çapa, Cerrahpaşa Tıp Fakülteleri ve Haseki Hastanesi ilgilileri, bu yere aynı amaçla kullanmak üzere neden sahip çıkmazlar? Tabii Kemal Demir 12 şirket sahibi oğlu Yunus Demir ya da Kızılay'dan mamalananlara 49 yıllığına kiralatmamışsa...

Kızılay Genel Başkanlığı Edit

1999 Gölcük Depremi ile gündeme gelmiş ve görevi kötüye kullanmaktan yargılanmıştır. 1999 yılında 20 yıldır başında bulunduğu Kızılay Genel Başkanlığı'ndan ayrılmıştır. Kemal Demir, 4 Ocak 2010 tarihinde 89 yaşında vefat etmiştir.

İç bağlantılar Edit

Dış bağlantılar Edit

Kaynakça Edit

Önce gelen:
Fahrettin Kerim Gökay
Cevdet Aykan
Selahattin Cizrelioğlu
Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanı</br>26 Aralık 1963 - 20 Şubat 1965
23 Mayıs 1972 - 15 Nisan 1973
18 Kasım 1974 - 18 Nisan 1977
Sonra gelen:
Mehmet Faruk Sükan
Vefa Tanır
Vefa Tanır
Önce gelen:
Nuri Kodamanoğlu
Türkiye Cumhuriyeti Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı</br>15 Nisan 1973 - 26 Ocak 1974 Sonra gelen:
Cahit Kayra
Şablon:T.C. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanları

Şablon:TC 28. Hükümet