Double criminality, or dual criminality, is a requirement in the extradition law of many countries. It states that a suspect can be extradited from one country to stand trial for breaking a second country's laws only if a similar law exists in the extraditing country.

If Country A has no laws against blasphemy, for example, double criminality could prevent a suspect being extradited from Country A to face blasphemy charges in another country.

United States Double criminality is a requirement in extradition procedures from the United States, as extradition is allowed only for offenses that are alleged as crimes in both jurisdictions.

References US Legal Definition: Double Criminality

Çifte suçluluk veya çifte suçluluk, birçok ülkenin iade hukukunda bir gerekliliktir. Bir ülkeden bir şüphelinin ikinci bir ülkenin yasalarını ihlal etmek için yargılanmak üzere iade edilebileceğini ancak iade edilen ülkede benzer bir yasa çıkarılabileceğini belirtmektedir.

Ülke A'nın küfür karşıtı bir kanunu yoksa, örneğin, çifte suçluluk, A ülkesinden bir şüphelinin başka bir ülkedeki küfür suçlamalarıyla karşı karşıya kalmasını engelleyebilir.

Amerika Birleşik Devletleri İadenin yalnızca her iki yargı bölgesinde de suç sayıldığı iddia edilen suçlar için yapılmasına izin verildiği için, suçluların iadesi, ABD'den iade işlemlerinde bir gerekliliktir.

Referanslar ABD Yasal Tanımı: Double Criminality