FANDOM

EÇS/13/220 Evliya Çelebi Seyahatnamesi 13.Cilt Evliya celebi
Evliya Çelebi
EÇS/13/222

Vahit, Musullu İzzettin, Ali Gazzazi Ali Toktömür , Şeyh Şemseddin, Şeyh Kanvani ,

Şeyh Tahir, Şeyh Davud, kale altında şehitler medresi yakınında gömüldüler.

Buradan da bütün ahbaplara veda edip deniz kenarında Enfeyyi köyünü geçip kıbleye giderek Musılca belini aştık.

MAAN KALESİ:İsyan ettiği vakit bu dar yolu kapamak üzere Maan oğlu yapmıştır.

Şimdi içinde kimse yoktur.Kasabası deniz kenarında 2 mahalle ,200 toprak evdir. Fellah ve Nusayrilerdir. Bir camii, bir hamamı ,iki dükkanı vardır. Bağlarında Çemiz ağaçları , kuyuları vardır. Burada Abdullah Samedi, sağ iken, yağmaya gelen kafir gemisine nalını ile vurup , gemi batmış, kafirler sahile düşüp esir olmuşlardır.Himmetleri hazır ola.Burayı geçip kıbleye doğru 5 saat gittik.

CEBEL KALESİ: Trablus paşasının hassıdır.100 köyü vardır.Bu dağların hakimi yetmiş kese verir.3000 tüfekli askeri vardır. Çünkü Dürzi ve Timani dağlarıdır. Kale ,deniz kenarında dörtgen şeklinde köhne bir kaledir. Etrafı 1300 adımdır. Bu kale evvelce İspanya elinde iken Sultan Kalavun feht etmiş.Sonra Selim han Mısır’a giderken teslim olmuştur.İki mahalle,200 ev , beş mihrap olup,biri Selim han camidir. İç kalesi bu kalenin kara tarafında dörtgen şeklinde bir küçük kaleciktir. Bekçileri, Dürzi korkusundan kapısını açmaz ve kimseyi içeriye komazlar. Eşeğini kaybeden buraya gelmez.Ama ben aziz canımı kaybederek gittim. Ahalisi Tat ve Nusayridir.20 dükkan ve bir hanı, bir manastırı vardır. Meşhur bir kilesedir.Ama şimdi içinde katır ve deve bağlı handır.Kalenin liman tarafı yalın kat duvardır.Limanı iki yüz gemi alır.Dizdardan on tüfenkli alıp buradanda kıbleye 3 saat gittik.

HAZRETİ İBRAHİM KÖPRÜSÜ: Habur nehri üzerinde üç gözlü köprüdür.Burada bir han vardır,hazreti İbrahim yaptı derler.Dağ yamaçlarında Dürzi köyleri vardır.Bizi görünce ateş işaretleri verdiler.Biz üç saat kıbleye gidip Nehrülkelb’igeçtik.Bu şehrin denize döküldüğü yerde At kadar bir köpek Allahın emri ile taş olmuş.

Rivayete göre Hazreti Yakubun oğlu Yehuda ,Kelbülakaba dedikleri bu yerden geçerken bir köpek sadırmış,gazaplı şehzade (Ya köpek, Allahın emriyle taş gibi ol)deyince taş haline gelir.Bu nehir üzerindeki köprü çok sağlamdır.Sultan Kalavun yapısıdır. Buradan dağa tırmandık.Kelb akabesi denilen tehlikeli geçitten geçtin.Bu nehir

= = İç linkler = =

= = Dış linkler = =