FANDOM

EÇS/15/9 Evliya Çelebi Seyahatnamesi 15.Cilt Evliya celebi
Evliya Çelebi
EÇS/15/11

TUHAF ŞEY:

Mısır’da bazı kimseler yılanı diri diri yerler.Bir evde yılan olsa bu adamlardan biri o eve gelip bir düdük çalar.Bütün yılanlar meydana çıkar.Hepsi ile dövüşerek bütün yılanları tutup torbasını doldurur.Bu herifler bazı kimselerin yanına varıp koynunda, cebinde yılan, çiyan çıkarırlar, bazıların ceplerinde elma, armut çıkarırlar.Halbuki o zamanda o meyvelerin mevsimi değildir.Bazen ateş veya su çıkarırlar.Bazı adamın sarığından su çıkarırlar veya bir yılan çıkar.adam korkusundan destarını bırakıp, çıplak kafa ile kaçar.Merhum İbrahim paşa bu şakalardan hoşlanırdı.

TUHAF ŞEY:

Mısır’da Cemiz ağacı derler, çınar gibi büyük bir ağaç vardır.Tılsımı şöyle olmuştur ki, bir kimsenin bahçesinde bu ağaç var ise, birkaç kişi ile birlik olup, bahçe sahibi bir balta ile ağacı yaralamaya başlar.Birlik olduğu adamlar“Bu ağacı neden kesersin?”derler.O da“Kendi malımdır keserim.Aslâ meyve vermez, kesip ateşe yakacağım” der.O adamlar “Daha taze ağaçtır, kimse…Ne güzel dalları ve yaprakları var.Meyve versin, kesme derler Ağacın yaralanan yerlerinden kırmızı kan gibi su akar.Adamlar“kesme, yılda yedi kere meyve versin, biz kefil oluyoruz” diye yemin ederler ve herifin elinden baltayı alırlar.Birkaç adam da şahit olur.Bundan sonra yılda yedi kere meyve verir, lezzetli meyvesi olur.Beş altı tanesi müshil yerine geçer.Yeşil yaprağın suyu kabız eder.

MISIR TOPRAĞININ HASSASI:Mısır’da keçinin boynuzunu yere gömerler.Birkaç gün sonra yeşil yeşil uzun kamışlar hâsıl olur.

NİŞANDIR:Mısır’da insan dışkısından nişan yaparlar.

ÜZÜM:Üzüm koruk iken fellâhlar kibrit yakıp, koruğa buhur yakarak bir ay evvel üzüm olur.Tuhaf şeytanlıktır.

KAVUN VE KARPUZ YETİŞTİRME SANATI:Mısır’da güvercin gübresine (sermaye) derler.Güvercin gübresini kavun ve karpuz köküne döküp, bir ay evvel sulu, lâtif kavun elde ederler.

İÇ LİNKLEREdit

DIŞ LİNKLEREdit