FANDOM

{Şab{lon:Evliya Çelebi üst}}

Evliya Çelebi
EÇS/6/227

çekmiş canlar var. Bu harap şehri daha ziyade medh edip anlatmakta fayda olmasa gerek. Bu harabenin medhinde usanç var. Dünya işi böyledir. Bunlardan başka seyâhatim de tesadüf ettiğim harabeler şunlardır: (Acem Irakında Kû fe, eski Bağdad, eski Mısır, Meyyafarkın, Arab Irakında An| takya, Mısır da İskenderiye, Askalan, Taberistari, Harvan Tarsus, Anadolu'da Balat, Malahi, Ayasluğ, Aydıncık, Rume linde Atine, Kavala, Kırım'da eski Kırım, Elburz dağı eteğinde Daryan ve diğerleri.

İşte bunlar gibi nice yüz senelerdenberi harabe yatan şehirlerden biri de bu Ahlat'tır. Âlemin işine vâkıf olanlara bu dedikodudan vazgeçerler. Fakat dildir, duramaz. Bu şehirler bir çok himmetle meydana gelmiş, mamureler olduklarından insanın, bakar da yazığı gelir. Vah vah der... Yok sa dünyanın hep hali böyledir. Bir tarafı mâmur olsa diğeri tarafı harap olur. Merhum Veysi efendinin yazdığı gibi (Kangı zaman cihan mâmur ve abadan olmuştur?)

Ahlat şehrinde Osmanoğİu pâdişâhlarının atalarını ziyâret:

(Kaya Alp Bey ziyareti), Ertuğrul Beyin dedesidir. Sânı büyük şecâatli bahâdır bir er imiş... Yanında (Hasan Bayındır Han) Kaya Alp Bayın biraderidir. Mahan şahının izniyle Ahlat'a han olmuştur. Şehir içinde yaptığı bir bina eseri yoktur.

İç LinklerEdit

Dış LinklerEdit