EÇS/8/125 Evliya Çelebi Seyahatnamesi 8.Cilt Evliya celebi.jpg
Evliya Çelebi
EÇS/8/127

«Nola, keşke Evliya kapıcılar kethüdâlığımızı kabul etse... Evvel ve âhır sır dostumuz ve yakından akrabamızdır.»

Diye yeni kapı yoldaşlarımız işitip, nice iş başında olan­lar hakire hakaret gözüyle bakmağa başladılar. Paşa hakire: «Gel Evliyâ'm, seni Köprülü ricasıyla kapıcılar kethüdası ede­lim...»

Deyince hakîr: «Barekallah.. Sultanımın imâmı ve musahibi mevkiinde iken, iş içine girip hizmetkâr olarak eşin dostun dertlerini çekemem.»

Dedim. Paşa da o sevdadan vazgeçti. Ertesi günü (Kü-çükçekmece)ye, daha ertesi gün (Büyükçekmece) ye vardık.

           ………………..

GÜNAHSIZ EVLİYANIN BAŞINDAN GEÇENLER

Bu menzilden paşa ılgar ile Köprülü-Mehmed Paşaya bazı ahvâl içün gönderdi. Yine Çekmece'de paye gelip, Köprülü'nün muhabbetli mektubunu verip, paşanın pek çok il­tifatına mazhar oldum. Hakire bir samur kafası kürk giy­dirdi. Büyükçekmece hanında olan konağımıza gelip, diğer ağalar ile zevk ve safa ederken, paşanın, iş başında olan bir kaç ağaları gelip, hakîr ile çekişmeğe başladılar. Hakîr: «Bre varın hey adamlar! Korkmayın, ben sizin mansıbınızı iste­mem. Ben bir dünya seyyahı ve âlem nedimi kimseyim. Varın benden hırsınızı geri alin !»

Dedim. Onlardan biri: —Kaya Sultan öldükten sonra sen ne yapabilirsin! Şimdengerü biz seni öldürürüz. Deyince hakîr alay ederek bunlara güldüm. Bu esnada gulamımdan biri gelip: ---Sultanım hele bir kere gelip görün, sepetteki elbiselerin halini..

İÇ LİNKLER[düzenle | kaynağı değiştir]

DIŞ LİNKLER[düzenle | kaynağı değiştir]