Tarihçe[düzenle | kaynağı değiştir]

Memur-Sen Konfederasyonu 'na bağlı Eğitimciler Birliği Sendikası, 1992 yılında eğitimci, şair ve yazar Mehmet Akif İnan ve arkadaşları tarafından kuruldu. Yaklaşık on yıl boyunca kamu görevlilerinin sendikal haklara kavuşması için gayret gösteren Mehmet Akif İnan, bu çalışmalarıyla aynı zamanda ülkemizde demokrasinin tabana yayılarak gelişmesi ve sivil toplumun güçlendirilmesi çalışmalarına büyük katkı sunmuştur. Kamu görevlilerinin sendikal örgütlenme hakkının kazanmasının ise tartışmasız öncüsü olmuştur.

Nihayet 25.06.2001 tarihinde kabul edilen 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu ile memurların sendika kurmaları yasal dayanağa kavuşmuş, diğerleri gibi Eğitimciler Birliği Sendikası da bu tarihten sonra tüzel kişilik kazanmıştır.

22 Aralık 2002'de Olağanüstü Kongre ile ilk profesyonel yönetim kurulunu seçen sendika örgütümüz hızla üye kayıt ve kurumsallaşma çalışmalarına başlamıştır.

Sendikamız, 6 Mart 2005'te II. Olağan Kongre’sini 3 Şubat 2008 tarihinde de III. Olağan Kongre’sini gerçekleştirmiştir.

1 Ocak 2003 tarihinde 18.000 resmi üyesi bulunan sendikamızın, bugünkü üye sayısı 120.000'e ulaşmıştır.

Hedefimiz, EĞİTİM-BİR-SEN'i önümüzdeki dönemde eğitim, öğretim ve bilim hizmet kolunun en büyük sendikası yapmaktır.

Yönetim kurulu[düzenle | kaynağı değiştir]

İletişim[düzenle | kaynağı değiştir]

  • Tel: 0 324 336 68 36
  • Fax:0 324 336 68 36
  • Adres:Hastane Cad.Mer-İn İş Merkezi A Blok Kat:1 No:3 Akdeniz/Mersin
  • Eposta:http://mersin.egitimbirsen.org.tr
  • email:egitimbirsen33@gmail.com

İç linkler[düzenle | kaynağı değiştir]

Dış linkler[düzenle | kaynağı değiştir]