FANDOM

WTD2012 final web ENG
World Teachers’ Day 2012
World Teachers’ Day
WTD2012 final web ARA
WTD2012 final web ARA2
Bakınız

Şablon:Öğretmenbakınız - d

Öğretmen -
Öğretmen/Bakan açıklamaları

Teaching Teachers
Öğretmen/Öğrenmek
Öğrenen Lider Öğretmen Semineri

Öğretmen problemi
Öğretmen yetersizliği problemi
Öğretmenler az çalışıyor Bakan Celik

Öğretmenler-gmail adresleri

Atama
Öğretmen Atama
Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü/Öğretmen atama
Bursa Milli Eğitim Müdürlüğü/Öğretmen atama şubesi
İl Görev Yeri Belirleme Kurulu
Öğretmen atama ve yer değiştirme yönetmeliği
Öğretmen atama ve yer değiştirme yönetmeliği değişti

Öğretmenlerin performansı ölçülüyor.
Öğretmenlerin başarılarını mukayeseli değerlendirme örneği
Öğretmenlerin Mezun oldukları Yüksek Öğretim Programına Göre Aylık Okutabilecekleri Dersler

5 Eylül
Öğretmenler Günü - Teacher's day
24 Kasım
24 Kasım Öğretmenler Günü
24 Kasım Öğretmenler Günü/ Yenişehir kutlamaları 2009
24 Kasım / Yenişehir öğretmenler günü kutlamaları/Eğitim ve öğretmen konulu vecizeler
24 Kasım / Yenişehir öğretmenler günü kutlamaları Türkiye Öğretmenler Günü
Dünya öğretmenler günü - World Teachers’ Day
5 Eylül Dünya Öğretmenler Günü
http://www.5oct.org/2012/index.php/en/
http://www.unesco.org/new/en/unesco/events/prizes-and-celebrations/celebrations/international-days/world-teachersday/
Öğretmen projeleri
Öğretmenin Sınırı Yok Projesi
Öğrenen Lider Öğretmen

Video Message from Ms Irina Bokova on the occasion of World Teachers' Day

World Teachers' Day 2009 Theme Song

World Teachers' Day 2009 Theme Song

Eşli tayinde yeni model Edit

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, en fazla asker, hâkim-savcı, hariciye görevlileri ve kaymakam eşlerinden talep geldiğini belirterek “Bundan sonra Ağustos ayında ve yılda yalnızca bir kez eş durumundan tayin yapılacak” dedi.

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, eş durumundan tayinlerin en fazla asker, hâkim- savcı, hariciye görevlileri ve kaymakam eşlerinden olduğunu belirterek, atamalara ilişkin hayata geçirmeyi planladıkları yeni modeli açıkladı.

Hürriyet gazetesinin haberine göre; Dinçer, Genelkurmay Başkanlığı, Adalet, Dışişleri ve İçişleri Bakanlıklarıyla görüşülerek, tayin durumlarının önceden bildirilmesinin isteneceğini ve koordinasyon sağlanacağını bildirdi. Dinçer, gazetecilerin gündeme ilişkin soruları üzerine şunları söyledi:

"Bundan sonra Ağustos ayında ve yılda yalnızca bir kez eş durumundan tayin yapılacak. Eş durumundan yılda 50 bin öğretmen yer değiştiriyor, bundan da eğitim olumsuz etkileniyor, zira talepler de daha çok Doğu’dan Batı’ya şeklinde geliyor. Bu sebeple Batı’da yığılma olurken, Doğu’da öğretmen açığı oluşuyor. Genelkurmay Başkanlığı ve bakanlıklarla yaptığımız koordinasyon, eşleri özel sektörde çalışanlar için geçerli olmayacak. Ancak daha önce kamu bankası çalışanları olan kişiler, kamu görevlisi sayıldığı için bu durumdan yararlanabilecek.

Depo tayinleri de kaldırıldı. Zira depo tayini yapılan öğretmenden yaralanmak mümkün olmuyor. Başka bakanlıklarda geçici olarak görevli olan öğretmenleri de çağırdık. Bütün bu uygulamalardan dolayı bazı öğretmenler kızmış olabilir. Ama bizim tek düşüncemiz öğrenci odaklı bir eğitime yoğunlaşmak.

Yeni uygulama ile okula başlama yaşı sadece 2 ay öne çekilmiş oldu. Eskiden 68 aylık çocuklarla, 84 aylık çocuklar aynı sınıflara konuluyordu. Aradaki yaş farkı 18 aya kadar çıkıyordu. Bunu 66 aya çekerek, en fazla 72 aylıklarla birlikte, bu farkı 6 aya indiriyoruz. Önemli olan çocuğun eğitime başladığı yaş değil, psikolojik hazırlık ve uygun müfredattır. Çocuğu oyun oynatarak eğiteceğiz. 60 aylık çocuğu, velisi isterse, durumu da uygun ise AB ile birlikte hazırladığımız müfredatı uygulayacağız. Yaklaşık 600 bin adet 60-66 aylık çocuğumuz var.

Ülkemizde bazı yerlerde ortalama sınıf mevcudu 18’e kadar iniyor. İstanbul’da ortalama 45 kişi. İlkokul kısmı 4 yıla indirildiği için 5’inci sınıf öğretmenleri yeniden görev alacak. Dolayısıyla öğretmen sayısında artış olacak. Derslik bakımından İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Eskişehir gibi 10 büyük ilde bu yıl sıkıntı olabilir. Ama gelecek yıla kadar bu da giderilecek.

Seviye Belirleme Sınavı (SBS) zaman içinde mutlaka kaldırılacak. Bu sistemden memnun değiliz. Sınavla iyi durumdaki öğrenciler seçilince, geriye kalan kitle içinde liderlik yapacak ve onları ileriye taşıyacak kimse kalmıyor ve bu da genel kaliteyi düşürüyor. İleride okullar kendi yöntemiyle öğrenci seçecek. Her sene sıfır çeken öğrenci sayısının artmasından şikâyet ediliyor, ancak 1 milyonun üzerindeki öğrenci kitlesi içinde 100-150 bin öğrenciyi seçebilmek için bazılarının sıfır puan alması gerekiyor, başka türlü bu kadar eleme yapılamaz. Bu sınav sistemi toplumu yoruyor. Bir iki yıl içinde derslik, teknoloji ve öğretmen sorunu kalmayacak ve herkese eşit şartlarda eğitim imkanı sağlanacak. SBS kaldırıldığında ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) yılda birkaç kez tekrarlandığında, dershanelere fazla ihtiyaç kalmayacak."

27 Ağustos 2012, Pazartesi 11:47Faruk DOĞRAMACI Sayın Bakan sürekli geçmişte yapılan uygulamaları yeni yapılacakmış gibi aktarıyor. Eş durumu tayinleri zaten yılda bir defa yapılıyor. Ayrıca Hakim, savcı, asker, polis, kaymakam eşlerinin sıkıntı... devamı »

26 Ağustos 2012, Pazar 13:40Emre Emre Çok mu yorucu oluyormuş bu kura prosedürlerini hazırlamak. O nedenle mi yılda bir kez yapılacakmış?