FANDOM

Bakınız

D Portal:Savunma: Savunma . Müdafaa. Defence . Allah kendisine alenen diklenen şeytana dahi teenni ile dinlemiş ve ona bile savunma hakkı vermiş ve "Adalet" nedir kullarına göstermiştir. Peki bugün... Savunma taktikleri. Savunma/ESK . - ESK/Savunma - ESK/Dava/Okul iddiasına savunma - Savunma/ESK/Okul -Savunma/Bylock - Savunma/İDB Raporu - Savunma/KOSDB Raporu - Savunma/Meriç soruşturması - Savunma/Beşikdüzü soruşturması - Savunma/Twitter Savunma/HasanNAmlı ve Kukul ifadeleri - Savunma/Usul veçhesi- İddianame/Ayetler/Haksız deli saçması sözlerden oluşan iddianame - FETÖ Savunmaları - Mecelle/Savunma - FETÖ davalarının mecelle açısından değelendirilmesi - Şablon:ESK/Dava/KM Taşları - Savunma/Delillerin numaralandırılması - Mahkemenin hangilerini delil saydığı - Şablon:ESK/Dava - Şablon:ESK/AYM - Savunma/Eflatun. Apology . İstiğfar .Apology/Sokrates ing Savunma/Mehmet Kayalar . Savunma/Dreyfus . Savunma/Fetöcü haa /Yılmaz Özdil . Savunma/Bediüzzaman Said Nursi . Savunma/Sait Nursi http://www.savunmahakki.com/sorusturmanin-usulsuzlugu-iddiasi/ savunma hakkı sitesi Savunma/Erkanı=Delil - Deliller Kitabı -ESK/Deliller - Kavramlar:Def-Def' - Def'et - Def'ol - Dafi' - Müdafi - Avukat - Advocate - Lawyer - Savunucu - Karşılıklı savunucu - Defedici - Karşılıklı defedici Müdafi:Müdafii - Avukat - Vekil - Müdafii türleri - Müdafii görevleri - Müdafii hakları - Müdafii görüşme hakkı - Hakk-ı müdafaa (Savunma hakkı) Savunma özgürlüğü : Örgüt savunması= Kanuni bir hakkı kullanmak suretiyle terör örğütü üyesi olmak iddiası - Savunma/Okula öğrenci vermek suretiyle terör örgütü üyeliği iddiası - Savunma/Bylock iddiası - Savunma/Kimse yok mu ya Van depremi için yardım sms i göndermek suretiyle terör örgütü üyesi olmak iddiası - Savunma/Bankasya iddiası - Savunma/Turksat aboneliğini iptal ettirme suretiyle terör örğütü üyeliği iddiası - Tahliye savunması eşi de dilekçe verebilir Savunma taktikleri: Savunma teknikleri :İlmi sarf yönetmiyle savunma: Amm hüküm mü has hüküm mü? Apology/Sokrates İngilizce •Dreyfus• [[[Said Nursi/Divanı Harbi Örfi]]• Müdafa/Cumhuriyet gazetesiNurculuk müdafaaları : Savunma/Bediüzzaman Said Nursi - Savunma/Mehmet Kayalar - Savunma hattı yoktur, savunma sathı vardır FETÖ/PDY müdafaaları -Savcı Mütealasina Karşı Savunma Dilekçesi Tutuklular İçin PKK savunmaları- Adnan Oktar müdafaası -Savunma/Kuytul terör davası Müdafii/CMK - Müdafii/CGTİK - Müdafii/Anayasa - Müdafii/AİHS Meşru müdafaa

T.C.

Beşikdüzü Kaymakamlığı

Beşikdüzü Kaymakamı

Sayın Eyüp Sabri KARTAL’IN

14 Şubat 2005

“BEŞİKDÜZÜ KURTULUŞU”

Konuşmaları

Allah aşkına

Hizmet içinde itibar ve güven duygusunu

Sarsacak nitelikte davranışlarda bulunmak

Acaba bu cümlelerin içerisinde

Nerede var?

Lütfen okuyunuz…

Beşikdüzü

2006

Sayın Hocama teşekkürler. ...(Bu güzel cümleleri için)

Değerli Beşikdüzülüler;

Beşikdüzü’müzün Rus işgalinden Kurtuluşu tabi çok önemli bir gün.

Beşer tarihinde, ülkelerin tarihinde böyle ARİZİ günler her zaman olur. Bunların çok olmaması önemlidir ve Trabzon bunlardan en az olanlardan birisidir.

Bu göçler, bu muhaceretler gerçekten çok acı, çok elim hadiselere vesile olmuştur.Ben rahmetli anneannemden dinlemiştim.

Bizimkiler Selanik Kayılar muhaciridir. Yunan İsyanında bunlar defaatla bulundukları Kaza-i Cuma (nam-ı diyar Yukarı Kayılar kazası), burayı defaatla derk etmek zorunda kalmıştırlar. Burada önemli unsur şu; askerimizin çok güçlü, çok kuvvetli olması ve bunun başındaki askerinde çok dirayetli olması da bundan çok daha önemli. Bakın bizim Rumeli de şöyle bir şey vardır. Yanya’nın içerisinde Türk nüfus çok az Grek nüfus çok fazla, fakat onun başındaki(yani Yanya'daki) kumandan; Kumandanlar kumandanı canğaver ve fevkalade dirayetli bir Komutan. Yunanlılar burada hiç başarı gösteremiyorlar. Selanik gibi Türk nüfusunun en fazla olduğu Rumeli’nin bir bölgesinde başındaki beceriksiz bir komutan yüzünden bakıyorsunuz defaatla işgal ediyor. Askeri tarihleri okuyorsunuz diyor ki; askeri tarihlerde, bir köylü kadar istihbaratı olmayan Garp Orduları Komutanı, o zaman Garp Ordumuz, Batı Ordumuz İzmir değil, Selanik ve adamın istihbaratı yok, düşünebiliyor musunuz? Ve insanlar bunun yüzünden göç ediyor. Yani dirayet çok önemli.

Hocam bir şeyden bahsetti dedi ki; İşte Enver Paşa, İttihat Terakki, Sarıkamış Harekâtı dedi. Bakınız bir insanın bir İRRASYONEL HAREKETİ, yani diyor ki; şöyle bir kuşatsam Sarıkamış’ı alıversem. Kaç bin kişi gidiyor. 90 bin kişi ve Ruslar buralara kadar geliyor. Bakın bu insan; Enver paşa çok milliyetçi, çok devletçi, çok vatanını seven bir adam, ama realize edemiyor. Hayalperest bir adam. ATATÜRK kadar reel olsa, sorun yok. O(ATATÜRK) harekâtı düzenlemez bile. Fakat adam hayal dünyalarında yaşıyor. Gidiyor Ruslara bir kış günü, soğuk bir kış günü kuşatmayı planlıyor ve 90 bin vatan evladı... Bakın bu sayı bizim için bu sayılar çok şey geliyor, basit geliyor. 90 bin dediğin nedir, bunlar sinek değil, insan arkadaşlar. 90 bin kişi yani büyük bir ihtimalle buradaki insanların evlatları ölüyor orada. Bir tek kurşun atmadan.

Bu çok önemli, burası işgal edilmez di eğer ki Osmanlı toprakları, Türk toprakları içersinde tek işgal edilmeyen, düşman işgali, düşman çizmesi görmeyen yer Trabzon olurdu; Eğer Enver Paşa aklı başında ve hayalperest bir adam olmasaydı.

Bizim çektiğimiz hayalperest insanlardan, yani memleketin köküne dinamit suyu koyan bunlar. Birinci cihan harbine girmeseydik, sanıyorum ki biz Türkler dünyanın en kuvvetli devletine sahip olacaktık. Almanlar, İngilizler birbirini yerken fakat biz görüyorsunuz işte şu anda Türk dünyası en küçük sınırlarında inşallah bundan daha geriye gidilmez.

Beşikdüzü’nün ben Kurtuluşuna Kutlama demedim, ben arkadaşlarla komite de görüşürken dedim ki kardeşim bu kutlama olmaz, işgal kutlanmaz. Bunlar memleketin tarihinde ARİZİ günlerdir. Ancak işgaller anılır. Yani böyle istemediğimiz kötü bir olayı anıyoruz. Keşke işgal edilmeseydik. Bu nasıl oldu? nedendir sebepleri? Kimlerdir? keşke şunlar yapılmasaydı?, keşke bunlar edilmeseydi?, Keşke Sarıkamış’a bu geri zekalı (duraklama bekleme ve ara var) bu harekatı yapmasaydı, burası işgal edilmezdi. Bizimde kurtulmak ve esaret gibi bir derdimiz olmazdı, yani o yüzden ben dedim ki bu kurtuluşu kutlama değil anma, bu değerlendirme ve bir daha tekrarlanmaması için, çünkü ben şunu çok iyi biliyorum ki Paris Almanlar tarafından işgal edilmiştir. Fakat Paris’te Paris’in Kurtuluş gününü kutlama diye bir şey yoktur arkadaşlar! Bizim memleketimizde bir kurtuluş kutlamaları vardır. Nedir nedendir anlamam, ben buna kurtuluş da demiyorum, bağımsızlık diyelim, bağımsızlığımızı müstakiliyetimizi yani istiklal Harbi buradan geliyor. Yani biz bunu bazen kaçırıyoruz. Kurtuluş ayrı, istiklal ayrı bir şey, bağımsızlık savaşı ayrı bir şey, kurtulma savaşı ayrı bir şey. Yani ben bu ilk defa ilçemiz de oldu. Beşikdüzü’müzün Rus işgalinden Kurtuluşunu Anma düzenledik, kutlamadık. O bakımdan çok daha farklı olduğu kanaatindeyim. Ben bu Beşikdüzü’nün Kurtuluşunu inşallah daha hayırlara vesile olmasını ve insanımızın daha bilinçli olmasına vesile olmasını temenni ediyorum ve bu değerli bilgileri bizimle paylaştığı için yöresel tarihin üzerine düşen Sayın Mesut Hocama huzurlarınızda en derin şükranlarımı sunuyorum.

Hepinize saygılar sevgiler sunuyorum, sağ olun, var olun.

  • Bir idareci olarak yapılan yanlışları araştırmak elbette aydın olarak hepimizin görevidir. Ancak bir Osmanlı paşasına hiç bir zaman geri zekâlı demedik. (doğaçlama konuşmada orada durduk) kibarlığı nezaketi elden bırakmadık. Doğaçlama yapılan konuşmada vurguda cümleyi toparlama da hata olabilir. Bu mülahazalarımızdan dolayı;
Milli Şairimiz Mehmet Akif Ersoy gibi

("adı batsın üç kaltabanın" kastettiği (Enver Talat Cemal‘dır)

Demedik.

Veya Nazım Hikmet gibi Oltu'dan girdikte Sarıkamış'a Akıl almaz orada yatan üleşe Askeri kırdıran Enverii Paşa Kitlendi kapılar mekân ağladı. Demedik.

Görevden alınması istenen (ilçede tek Şikayet eden kişi olarak) Emniyet Amirinin iddiası;

" ben Avrupa’yı gezdim orada böyle kurtuluş kutlamaları yok başımıza ne geldi ise salak askerler yüzünden geldi mesela geri zekalı Enver paşa veya ondan salak Selanikli paşa" diye başlayan bir konuşma yaptı yerine gelince Jandarma Komutanı ile sorduk kim bu Selanikli paşa, adını unuttum dedi, ama bizde Atatürk'ü kastettiğini düşünmüştük daha sonra özel bir sohbette komutan kendisine neden böyle bir konuşma yaptığını sordu oda bu benim kendi düşüncem açıklamakta bir sakınca görmüyorum dedi bu konu o gün orada bulanan yaklaşık 500 kişiye sorulabilir AKP İlçe Başkanı* katılımcı adını şu an bilmediğim profesör, jandarma komutanıve şehrin ileri gelenleri eminim bunu teyit edeceklerdir. Daha sonra yaptığım araştırmada kaymakam beyin Atatürk'ü kastetmeyerek o dönemin Selanik paşası olan şahsı kastettiği sonucuna vardım. (vay be amir nihayet Atatürk’ü Kaymakamın kastetmediği anlamış.,helal olsun bu kadar ortalığı karıştırdı kattı ya o da yeter.)

  • Böylece, Ey müfettiş ve iktidara yakın bürokratlar, bana dokunmayın sakın iktidarda yanımda demek istiyor

İddia(Müfettiş Beyin): Enver Paşa'yı veya onun yürüttüğü Sarıkamış Harekâtını geri zekâlı olarak nitelemek, böylece hizmet içinde itibar ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda bulunmak. Cevap:

Hiçbir mantık anlayışında Sarıkamış da ki tarihi faciayı ve de müsebbibi hakkında geri zekâlı demek suçtur. Bu halkın güven duygusunu da değiştirmez. Zaten halktan ve Cumhuriyetin kurucusu Atatürk'ten Enver Paşa'ya ve Sarıkamış harekâtına güven ve övgü yoktur.

Orada hayalperest, maceracı, irrasyonel nitelemelerim arasında faciayı geri zekâlılıkla itham etmiş olabilirim. Bu olayın niteliğini değiştirmez.

Bunu anlatmakla kimse güven veya itibar kaybetmiş olmaz.

Zaten Trabzon'da bu yüzden işgal edilmiştir. Bırakın Sarıkamış'ta ölenleri daha Sarıkamış'a gelmeden Çaykara'nın kuzeyinde Soğanlı Dağlarında, Bayburt Kop dağında ölen insanlar niye donarak öldü. Burada bu kadar zayiat vermişsin savaşmadan ne âlemi var daha ilerlemenin ve inadın. Yüksek zekâdan mı bu beceriksizlik?

Malumdur ki " kanunsuz suç olmaz, kanunsuz ceza olmaz" prensinin göz ardı edilmiş olmasıdır. Bu prensip hukukun temel kaidelerinden olup Roma Hukukundan günümüze kadar gelmiştir. Bütün modern hukuk sistemlerinde bu prensip vardır.

Şimdi sayın ön incelemeci ya bu kaideyi bilmiyor ya da uygulamasını bilmiyor. Ama her iki konuda da bilmemek bir Mülki İdare Amiri hakkında cezayı gerektirmez. Hangi ceza kaidesinin hangi maddesine göre niçin suç işlediğim tespit edilmelidir.

Türk Ceza Kanununda tarihi bir faciayı anlatmak, ne de facia müsebbibi hakkında söz söylemek geri zekâlı nitelemesinde bulunmak suçtur. Bu halkın güven duygusunu da değiştirmez. Şu tartışmasız bir gerçek ki Enver Paşaya halkın da güveni yoktur. Hatta Cumhuriyetimizin Kurucusu ATATÜRK BİLE ENVER PAŞAYI YURT DIŞINDA İKAMETE MECBUR ETMİŞTİR. Onu hem Atatürk eleştirmiş hem de Genel Kurmay Başkanlığı Harp Daire Başkanlığının Sarıkamış İhata Manevrası ile ilgili kitaplarda irrasyonel, hayalperest, maceracı nitelemelerinde bulunulmuştur. Üstelik benim dediğimden beterini Sarıkamış İhata Manevrasını yürüten ve Sarıkamış olaylarında karargâhta görev yapan Kaymakam Şerif Bey, Sarıkamış İhata Manevrası kitabında (Arba yayınları) "hain" nitelemesinde bulunuyor. Zaten Atatürk de Enver'i yurtdışına postalıyor.

Sayın müfettiş tarihte bilmemektedir. Beni bir taraftan “ülkücü selamı vermekle” itham etmekte bir taraftan da Türkistan için Kafkasya’da mücadele veren ve bu sebeple ülkücüler tarafından kahraman sayılan “Enver Paşaya geri zekalı” demekle itham etmektedir. Bu eşyanın tabiatına aykırıdır. Siyasi tarih okuduysa ve okuduğunu anlayabildiyse 20 ulusal kanalın arasında ülkücü selamı verebilen varsa öyle bir deli, asla Enver düşmanı olamaz. Vatandaştan böyle bir müşteki yokken soruşturma kapsamına alınması ve ceza tayini, usule tamamen aykırıdır. Zaten Sayın Bakan'ın soruşturma olurunda da böyle bir konunun soruşturulması yetkisi, sayın müfettişe verilmemiştir.

Bu sebeple hiçbir ceza tayinine mahal olmayacağı kanaatindeyim.

Çanakkale’de tamamı şehit olan 57. Alayın son resmidir. Komutanları Kaymakam Mustafa Kemal’dir. Beşikdüzü Hükümet Konağına Kaymakam Eyüp Sabri Kartal tarafından Çanakkale Zaferinin 90.yılı münasebetiyle yaptırılmıştır.

Şühedamıza bu kadar saygı gösteren bir Kaymakam’a Sarıkamış Harekatındaki beceriksizlikten Beşikdüzü’nün işgaline sebep olan Enver Paşayı eleştirdiği için “hizmet içinde itibar ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda bulundu” demek, her şeyden önce tarihe saygısızlıktır

. Tam aksine bu “müfettişin hizmet içinde itibar ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda bulunması” demektir.

Harp Mecmuasından alınarak Beşikdüzü Kaymakamı Eyüp Sabri KARTAL tarafından Yaptırılan Türkiye’deki İlk “Meçhul Asker Köşesi”

(Bu köşe vatanı bekleyen Meçhul Askere verilen bir değerin nişanesidir. Ülkemizde pek çok boş köşe varken, Mehmetçiğe bu kadar yer ayrılmaması çok yanlıştır.)