FANDOM

ccAmr bin Hişām (Ebu Cehil) (? - 17 Mart 624) Arapça: عمر بن هشام‎, Mekke'nin liderlerindendi. Müslümanlara karşıt olan davranışları dolayısıyla tanınır. Müslümanlar arasında daha çok Ebu Cehil takma adıyla bilinir.

Amr bin Hişām'ın HayatıEdit

Toplum HayatıEdit

Ebû'l-Hakem (Turkish: Bilgeliğin Babası) olarak da bilinirdi, çünkü Kureyş kabilesi içinde bilge bir adam olarak kabul edilirdi. Ebu Cehil yeni gelişmekte olan monoteistik dinin en güçlü rakiplerinden biriydi ve insanlara karşı agresif bir tutumu vardı, bu yüzden Müslümanlar onu Ebu Cehil (Arapça: أبو جهل‎) (Turkish: Cahilliğin Babası), takma adıyla andı. Kureyş kabilesinde Mahzûmoğulları üyesiydi ve Mekke şehrinin[1] (Muhammed'in ordusuna teslim olmadan önceki) lideriydi. Muhammed'i sevmezdi ve eline fırsat geçtiği zaman onu hicvederdi. Sahibi olduğu kervanlarla gezip yeni şehirler görmeyi severdi. Hurmaya, süte ve kırmızı ete karşı bir zaafı vardı. Tezcanlı ve agresif biriydi. Ebu Cehil, İkrime bin Ebu Cehil isminde bir oğula sahipti, oğlu daha sonradan İslam dinine geçmiştir.

İslamla Olan İlişkisiEdit

Amr, İslam'a çeşitli derecelerde karşıt olan kabile reislerinden biriydi[1].

Kabileden birileri İslam dinine geçerse, Amr o kişiyle kabile dostları önünde dalga geçerdi böylece o kişi saygınlığını yitirirdi.

İslam dinine geçen tüccarlar da Amr'dan zarar gördü. İslam'a geçen bir tüccar haberi aldığı anda kimsenin o tüccarla iş yapmamasını isterdi. Sonuç olarak, İslam'a geçen tüccarlar kendi mallarını satamayıp yoksullaşırdı.

Amr'dan en çok zarar gören özgür insanlar, sosyal statüsü olmayan yoksullardı. Amr bu kimseleri bazen tartaklardı ve dostlarının da kendisi gibi yapmalarını isterdi. En büyük İslam karşıtlarından biriydi.

Politeist Kureyş'e ait olan köleler İslam'a geçtiklerinde ağır bir şekilde cezalandırılırlardı. Bu cezalar dövülmeyi veya kırbaçlanmayı, ardından susuz ve yemeksiz bırakılmayı içeriyordu.

Amr Harithah bint al-Muammil isimli ,İslam için önemi olan, köleyi döverek onu körleştirmiştir. Aynı zamanda Sumeyye Bint Habbât'ın (daha sonradan bir sahabe olan Ammar bin Yasir'in annesi) evine gitmiştir ve vajinasına mızrak saplayarak onda ölümcül yaralar açmıştır. Sümeyye, vajinasına saplanan mızrak nedeniyle ölmüştür ve bu yüzden, İslam'daki ilk şehit olarak kabul edilir.

Fiziksel bakımdan kötü durumda olanlar, verilen cezalara dayanamayıp İslam'dan vazgeçmişlerdir. Ancak bazıları İslam'dan gerçekten vazgeçmemişlerdir ve gizlice ibadet etmişlerdir.

Bedir MuharebesiEdit

Bedir Muharebesinden önce, Sa'd bin Muaz gayrimüslim dostu Ümeyye bin Halef ile Mekke'yi ziyarete geldi. Bir süre sonra Amr ile karşılaşıp onunla tartıştılar. Tartışma birden alevlendi ve Sa'd, Amr'ı Suriye'ye giden Mekke ticaret yolunu kesmekle tehdit etti. Böylece Amr, Ümeyye'ye kendisinin Muhammed tarafından tehdit edildiğini söyledi.[1]

Amr, Bedir Muharebesi'nde Muaz bin Amr ve Muavvez bin Amr isimli iki erkek kardeş tarafından yaralandı. Daha sonra Abdullah bin Mesud tarafından öldürüldü.

ReferanslarEdit

ar:أبو جهل de:Abu Dschahl en:Amr ibn Hishām fa:عمر بن هشام fr:Abu Jahl id:Amr bin Hisyam it:Amr ibn Hisham (Abu Jahl) ur:ابوجہل