FANDOM

İlk olarak Beşikdüzü İlçesinde başlatılan Yenişehir İlçesin’ de de devam ettirilen uygulama 2010 yılında Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal tarafından proje haline getirilerek Valimiz Hasan Basri Güzeloğlu ‘na sunuldu.

Mersin’deki bütün ilçe kaymakamlıklarının sunduğu projeler arasında sayın valimiz tarafından tek beğenilen proje olup , “Fakirlerin Kamusal Hizmetlerde Part-Time İstihdamı Projesi “ nin il genelinde uygulanmasına karar verilmiştir.

Bu proje kapsamı ile fakir ve yardıma muhtaç vatandaşlarımız Kamu Kurumlarında kısmi zamanlı istihdam edilerek; hem düzenli bir gelir elde etmeleri hem de çevre edinmek suretiyle kalıcı işler bulabilmeleri anlamında Türkiye’de ilk defa uygulanan bu proje ile fakir ve yardıma muhtaç vatandaşlarımıza sadece gelir desteği sağlanmamış, aynı zamanda sosyal ve ekonomik yaşama entegrasyonları sağlanmıştır.

Bu kapsamda vatandaşlarımızın emeklilik hakkı kazanması, sıcak bir yuvaya kavuşması, sürekli gelir getirici işe girmesi, sosyal yaşamda kendisini önemli birey hissetmesi sağlamak amacı ile 3294 sayılı kanun kapsamında fakir ve yardıma muhtaç olup, çalışabilecek durumda olan ve halen Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından yardım alan vatandaşlarımızın Kamu Kurumlarında istihdam edilmesini planlamıştır.

Proje kapsamında kişiler; Okullar, Sağlık ocakları, Karakollar ve Kamu Kurumları’nın hizmet verdiği binalarda hizmet vereceklerdir.

Projenin amaçlarından ilki; çalışabilecek durumda olup da başka birinin yardımına ihtiyaç duyulan kişilerin ekonomik ve sosyal hayata kazandırılmasıdır.

Fakirlerin Kamusal Hizmetlerde Part-Time İstihdamı Projesinin ikinci hedefi ise vakfımızdan yardım alan, zor şartlarda yaşamını sürdüren ve bu zorluklar karşısında sosyal hayattan soyutlaşan ve sonucunda mutsuz ve huzursuz olan vatandaşlarımızın topluma kazandırılarak, kendine güvenlerini ve sosyal aktivitelerini güçlendirmek olduğudur.

Projenin niteliği :

1.Bu proje ile işsiz fakirler iş bulabilme imkanına sahip olmaktadır.

2.Bu proje ile fakir ve işsizler SYDV'nin fakir listesinden de düşmektedir.

3.Vergiden muaftır, ama 15 gün sigortalı olmaktadır.

4.Okularda istihdam olarak hijyeni sağlayabilmektedir.

5.Part-Time çalıştırılan kişi şayet okulda çalışırsa öğretmenin çocuğuna bakma gibi ikinci bir Part-Time çalışma imkanı olduğundan dolayı aylık gelirini 1000 TL’ye çıkarabilmektedir.

6.Boş zamanında ikinci bir istihdam kapısıda açıktır.

7.Vakıf normal yardımına 100-200 YTL ilave yapması yeterlidir.

8.Bedavacılıktan, yani hiç çalışmadan gelir alma gibi bedavacılıktan kurtarılmaktadır. Çalışmanın zevkini öğrenmektedir.

9.Vakıftan yardım isteyen fakiri test imkanı olmaktadır.

10.Ülkede işsizlik istatistikleri azalmaktadır.

11.Kaymakamlıkta çalıştığı zaman, ilerde başka yerlere iş için müracaat ettiğinde kişi artı puan almaktadır.

İstihdam genel müdürlük