Eşi sözlük[düzenle | kaynağı değiştir]

şimdi sizlere kısaca, türk tipi modernleşmeye örnek oluşturan bir yenilik düşüncesinden söz edeceğim.

uzun tutukluluk sürelerinin yarattığı problemi çözmek üzere dahiyane bir yol bulunmuş: elektronik kelepçe.

burada asıl meselenin tutukluluk halinin uzunluğu değil, yargılamaların uzunluğu olduğunu idrak edemiyorlar daha. kaldı ki meseleyi çözecekler. daha teşhis yok, nerede tedavi?

bir insanın, tutuklu olmasa da, bir an önce yargılanmakta menfaati vardır. 14.01.2011 22:52

bu alet ilk olarak amerika birleşik devletleri'nin new mexico eyaletinde kullanılmaya başlanmıştır. ardından tüm ülke çapında yayılmıştır.

sistemi kullanmayı düşünen ilk kişi olan savcı jack love, fikrin aklına spider-man çizgi romanını okurken geldiğini belirtmiştir zamanında. 14.01.2011 23:20

dünya üzerinde, genel olarak tekrar suç işleme ve başkalarına zarar verme riski düşük olan hükümlüler için kullanılan bir sistemdir. bu sistem, topluma zarar verme riski düşük olan ve toplum içinde rehabilite edilmeye uygun kişilere uygulanabilir ve toplum vicdanını rencide etmeden ceza infazına olanak sağlar.

aile içi şiddet suçluları gibi genellikle sistematik şiddet uygulama öyküsüne sahip olan ve başkalarına zarar verme riski yüksek hükümlülerde kullanılmasının mağdur açısından bir koruyucu özelliği olmayacaktır. sokak ortasında pompalı tüfek kullanmaktan çekinmeyen, arka arkaya 20 bıçak darbesi atabilecek kadar gözü dönen adamları engelleyeceğini iddia etmek popülist politika olarak bile adlandırılamayacak bir sivri zekalılıktır. bilimsel düşünceden bu kadar uzak olmak zorunda mısınız? başka alanlarda işe yarıyacak bir projeyi değersiz hale getirmenin ne anlamı var?

20.07.2011 19:58

şiddet sorununu çözecek tek ilaç gibi gündeme getirilmesinin amacı acaba nedir. 20.07.2011 20:00

şiddet mağduru kadınları koruyacakmış.. siz önce kadın erkek eşitliğini savunun, toplumda cinsler arası hiyerarşik düzeni ortadan kaldırmaya çalışın, toplumsal cinsiyet rollerini sorgutmaya yönelik eğitim ve öğretim verin..

yoksa kadını kaldırılmış aile bakanlığı ve onun bu müthiş icatlarıyla bu iş olmaz.. temele inin temele.. 22.07.2011

en son hadım yasası tartışılıyordu, acaba ne oldu? uygulanmaya başlandı mı? başlandıysa kime, nasıl uygulanıyor? gibi sorular kafalarda dolaşırken bir de bu çıktı şimdi...

hergün yeni bir kadın cinayeti haberi. bir de değil 5 tane. evet günde 5 kadın öldürülüyor. ve lanet olsun ki bunu böyle söyledikçe daha da sıradanlaşıyor, olağan bir şeymiş gibi "tüh tüüh" denip geçiliyor.. ("e o da kimbilir ne yapmıştır, kimse durduk yerde öldürülmez" diyen beyinsizleri, katil ruhluları saymıyorum).

şimdi bu kelepçe denen zımbırtı mesela kimlere takılacak, misal benim eski sevgilim bana şiddet uyguladı, ya da tehdit alıyorum, ben evli olmadığımdan mütevellit aile değilim ya o halde de bana bunu yapan faile takılabilecek mi?

ya da ceylan'ı öldüren aile meclisi gibi potansiyel katil aile üyeleri de bu kelepçe uygulamasına dahil olacak mı?

ayrıca da ille bir şiddete maruz kalmam ve bunu kanıtlamam ve önce karakola, sonra savcıya dilekçe üstüne dilekçe, talep üstüne talepte bulunmam, talebimin kabul edilmesi, koruma kararının çıkarılması blah blah blah.. biliyor muyuz acaba kaç kadın savcılıktan koruma talebinde bulunmasına rağmen öldürüldü?.. onlarca…

kadın bakanlığı kaldırılarak aile bakanlığına dönüştürüldü ya, ne de iyi oldu.. öyle ya parçalanmış ailelerde büyüyenler risk altında.. bu kişiler aile hekimlerince de görülmeli ve aile bütünlüğü korunmalı. olsun, ne olacak ki, göz göre göre zalimin eline, evine geri dönmeli ki kadın, aman aile bütünlüğüne zeval gelmesin. önce bu mentaliteyi düzeltmezsen sen kimseyi koruyamazsın devlet kardeşim.

ilk önce hala kendi erkini üstüne basa basa, büyük bir gururla vurgulayan, msn de iri bir çift memeyle chat yaparak eşini aldatan kocanın kayınpedere yakalanmasının sıradanlığını pişirip sunan reklamlara ses çıkmazken, aldatmanın önleminin erkekte çok eşlilik olduğunu ileri süren mal beyanatlarına zerre tepki gelmezken, kendi kıt beyinlerindeki toplum normlarına aykırı yaşam sürüyor diye kadınlar su yolunda testisi kırılarak yaftalanırken olmaz bu iş..

sen önce kafayı değiştirmezsen olmaz. 24.07.2011 22:25

restraining order ve benzeri durumlarda takılan ankle braceletlar (ayak bileğine takılan monitör sistemi) ile aynı mantıkta çalışıyor galiba. yalnız ben bunu da, o bilek bantlarını da belirli bir kişiye yaklaşınca giyenine hafif şok vererek olası bir saldırıyı engelliyor diye düşünmüştüm hep. yalnızca takip sisteminden ibaret olması çok yetersiz gibi, polis gelene kadar adam yapmadığını bırakmayabilir zira. yaklaşmaması gereken kişi kimse ona yaklaşınca önce hafif bir şok, durmazsa daha yüklü bir şok, hala durmuyorsa da standart tazerların verdiği miktarda bir şok falan vermeli ki adam bayılsın ve kelepçe bir işe yarasın.

bilgisi olmayanlar için aydınlatıcı bir açıklama. hevesiniz kursağınızda kalacak ama fantezi amaçlı kullanılmamaktadır. 22.11.2011 13:51

halen eksik, gecikmiş bir uygulama. mevcut kullanımı da gerekli ama farklı bir uygulama alanı daha var.

mevcut uygulama denetimli serbestlik yasası'na istinaden bazı mahkumların tahliye olmasını sağlamış veya bazı hafif suçları işleyenlerin hapse girmesini önlemiş/önlemesini amaçlıyor.

oysa (bence) elektronik kelepçe kadına şiddetin önlenmesinde en etkili yöntem.

yüksek cezalar gözü dönmüş eş-eski eş-kardeş-baba-eski sevgiliyi durduramıyor. zaten ölümü veya hapsi umursamayan veya göze almış psikopat kişiler bunlar. psikiyatristler bu tarz hasta (kişilik bozukluğu) insanlarda caydırıcı cezaların etki etmediğini söylüyor. hatta bir kısmı da zaten intihar ediyor.

olası bir çözüm, tehdit altında olan ile tehdit eden arasına güvenli bir mesafe koymak; işte elektronik kelepçe burada işe yarar... tehdit edende kelepçe, edilende ise uyarı sistemi olması...

saplantılı şekilde sevip "ya benimsin ya toprağın" kafasında bir psikopatın hedefi iseniz ya siz onu vuracaksınız yada elektronik kelepçe ile korunacaksınız.

dışarıdan anlaşılmayan esaret. akıllı telefonlar da aynı işlevi görüyor. üstelik bu telefonlarla bırak kalkıp biyere gitmeyi, oturduğun yerde dünyanın en güzel manzarasıni seyretmekten bile mahrumsun.

01.10.2013 08:11 ~ 08:14 one fat lady

normal denetimli serbestlikten daha kötü bir durumdur şöyle ki elektronik kelepçe öyle her isteyene verilmez hükümlü son 1 yıla denetimli serbestliğe ayrılacağı zaman kapalı ceza infaz kurumundan denetimli serbestlik müdürlüğüne dosyasıyla birlikte gönderilir orda uzman kişiler tarafından hükümlü teste tabi tutulur bu testler sonucunda çıkan uzman raporları doğrultusunda denetimli serbestlik müdürlüğünün de elektronik kelepçe imkanı varsa bunu kullanmaya karar verilir hükümlünün kalacağı eve gidilir ve evde baz istasyonu tarzında bir sistem kurulur her odaya diye biliyorum ama o konuda tam emin değilim. bu sistem kurulduktan sonra hükümlünün evin dışına çıkması yasaklanır öyle bakkala gideyim falan o iyiymiş ya o amk ne biçim denetim o, bu sistemin devlet tarafından avantajı vardır normalde denetime çıkan hükümlüyü günün belli saatinde polis denetlemek zorundadır evden çıkacağı zaman polise haber verir çok acil durumlarda bir de hükümlü tarafından bakalım evden dışarı çıkamaz ve cidden denetime tabidir yani aslında o bakkala giden hükümlüler normal denetime yani polis tarafından kontrol edilen hükümlülerdir elektronik kelepçe hükümlü açısından kötüdür devlet tarafından iç gücünü harcamayacağı için iyidir.