FANDOM

Flag of Turkey Han, Türkiye
Harita

Türkiye'de yeri
Bilgiler
Şehir nüfusu 2.050[1] (2000)
İlçe nüfusu 3.681[2] (2000)
Yüzölçümü 335 km²
Koordinatlar
Posta kodu 26710
Alan kodu 0222
İl plaka kodu 26
Yönetim
İl Eskişehir
Kaymakam Mehmet Ali Akyüz
Belediye başkanı Şaban Başaran

Han Eskişehir ilinin bir ilçesidir. Coğrafi olarak Ege Bölgesi'ne bağlıdır.

Tarihçe Edit

Kanuni Sultan Süleyman devrine ait Mühimme Defterinde Han, Han-ı Barçın Oynaş Kazası olarak geçmekye ve 119 tane köyünün bulunduğu belirtilmektedir. Sınırları ise bu günkü Emirdağ’ın tamamı, İscehisar’ın kuzey kısımları, Bayat’ın tamamı, Sivrihisar’ın bir kısmı, Haymana’nın bir kısmını içine almaktadır. Hatta günümüzde Sultandağı’na bağlı Çaykışla’nın, maliye müdevver defterinde Han’a bağlı olduğu belirtilmiştir. Daha sonra eskiden kendisine bağlı olan Emirdağ'a bağlanmış ve 1963'e kadar Afyon'un (şimdi Afyonkarahisar) iline bağlı bu ilçenin parçası olmuştur. Daha sonra Çifteler ilçesine bucak olarak bağlanan Han, 15 Mayıs 1967’de belde, 20 Mayıs 1990 tarihinde çıkarılan 3644 sayılı Kanun ile ilçe statüsüne kavuşmuştur. Han, 1987'de 19.06.1987 tarih ve 3392 sayılı kanunla Afyon'un Merkez ilçesinden ayrılarak ayrı bir ilçe olan İscehisar'ın Gökçeyayla köyünü 16 Şubat 1993 tarih ve 93/41433 sayılı kararla sınırlarına katmıştır. Barçın'ın kelime anlamı ipek böceği yetiştiricisi olup, o dönemde bölgede ipek böceği yetiştiriciliği ile uğraşıldığı anlaşılmaktadır.

Takribi nüfusu 2000 olup 11 köyden oluşmuştur. İlçede 1 sağlık ocağı mevcuttur.

Şablon:Han belde ve köyleri

cbk-zam:Han, Eskişehir

en:Han, Eskişehir fr:Han (Eskişehir) sw:Han, Eskişehir