FANDOM

{Güvenlik bakiniz}}
Bakınız

Şablon:EGMbakınız - d {{EGMbakınız}}

EGM
Emniyet - Güvenlik - Asayiş
Emniyet Genel Müdürü
Emniyet Genel Müdürleri
Emniyet Genel Müdürlüğü
Emniyet Genel Müdürlüğü Merkez Disiplin Kurulu
Emniyet Genel Müdürlüğü Yüksek Disiplin Kurulu

Polis Akademisi
Polis Akademisi/Personel
Polis Akademisi Disiplin Kurulu
Polis Meslek Yüksek Okulu
Polis Meslek Yüksek Okulu Disiplin Kurulu

İl Emniyet Müdürlüğü
İl EMniyet Müdürü
İl EMniyet Müdürleri
İl Polis Disiplin Kurulu

İlçe Emniyet Müdürü

Emniyet mevzuatı
Emniyet ve Asayiş İşlerinde İl, İlçe ve Bucaklardaki Jandarma ve Emniyet Ödevlerinin Yapılması ve Yetkilerinin Kullanılması Suretini ve Aralarındaki Münasebetleri Gösterir Yönetmelik
Emniyet Hizmetleri Sınıfı Branş Yönetmeliği
Emniyet Teşkilatı Kanunu

Disambig Bakınız: Güven

Sendika.org degerlendirmesiEdit

Çağlayan Adliyesi’ndeki eylemin ardından Tayyip Erdoğan, özel güvenlik teşkilatlarının gözden geçirilmesi gerektiğini, hükümetin bu konuyu masaya yatırma konusunda ‘tavsiye’de bulunduğunu söyleyerek, “Türkiye’nin bir emniyet teşkilatı var. Türkiye Cumhuriyeti, emniyet teşkilatıyla buralarda polislerimizle veya değişik bir şekilde yine emniyet teşkilatı adalet saraylarına yönelik bir koruma teşkilatını kendisi kurmalıdır. Özel güvenlik kaldırılmalıdır” dedi.

Özel güvenlik sisteminin tümden kaldırılması gerektiğini belirten Erdoğan “Özel güvenlik teşkilatlarının hangi amaçla, kimler tarafından, nasıl kuruldukları hepsi soru işaretidir” dedi.

AKP büyüttü

Oysa özel güvenlik sistemi, AKP döneminde çıkarılan düzenleme ile yasal alt yapı kazandı. AKP iktidara gelmeden önce özel güvenlik alanını düzenleyen bir yasa yoktu. Sayıları ise yaklaşık 20 bin dolayındaydı. Erdoğan başbakanlığındaki AKP hükümetinin, 2004 yılında Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Yasa’nın yürürlüğe girmesi ile özel güvenlik şirketleri çoğaldı. Özel güvenlik görevlisi sayısı da yıllar içinde artarak, 265 bine çıktı. Emniyetin 2014 faaliyet raporuna göre ise emniyetin toplam personelinin 269 bin 898 olduğu belirtildi.

Akdeniz Güvenlik kamu ihaleleriyle büyüdü

Erdoğan, 7 Aralık 2014’te Anadolu Aslanları İşadamları Derneği’nin (ASKON) 9. Olağan Genel Kurulu’na katılmış ve Akdeniz Girişim Holding sahibi Necmeddin Şimşek’e ödül vermişti. Erdoğan’ın açıklamasının ardından özel güvenlik hizmeti piyasasının en önemli şirketi Akdeniz Güvenlik’in Borsa İstanbul’da işlem gören hisseleri yüzde 9 düştü. Şirketin piyasa değeri ise 124 milyon TL seviyesinde.

Akdeniz Güvenlik, İstanbul Adliyesi’nin özel güvenliğini 40 milyon liraya sağlıyor. Ayrıca Türkiye genelinde birçok adliyenin ve kamu kurumunun özel güvenliğini sağlıyor. Cumhuriyet’ten Çiğdem Toker’in yazısına göre şirketin, özel güvenlik hizmeti için açılan kamu ihalelerine girip de alamadığı “iş” yok. Çağlayan Adliyesi başta olmak üzere İstanbul’un ormanları, koruları, havzaları, havalimanları, elektrik dağıtım şirketleri, AKP’li belediyeler…

Akdeniz Güvenlik’in sadece DHMİ ihalesinde 42 havalimanının özel güvenliğini 148 milyon TL’ye almasının üzerinden üç hafta geçti.

Geçen hafta İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraki Hamidiye Suları’nın güvenliğini 1.2 milyon TL’ye aldı.

16 Mart’ta, Eskişehir Hafif Raylı Sistem İşletmesi’ne 16 milyon TL teklif verdi.

Türkiye’deki özel güvenlik şirketi sayısı

Yıl Şirket sayısı ——————– 2004 21 2005 512 2006 782 2007 914 2008 1.005 2009 1.108 2010 1.212 2011 1.247 2012 1.279 2013 1.299 2014 1.306

Sektörde 240 bin kişinin istihdam edildiğini açıklayan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Özel Güvenlik Hizmetleri Meclis Başkanı Hasan Gazi Özer, “Bunun 180 bin kişisi kamu kurumlarında özel güvenlik görevlisi olarak çalışıyor. Kamu kurumlarında çalışan personelin maaşı 950 lira civarında. Özel şirketlerde çalışanların maaşı ise 1500 lira ile 3 bin lira arasında değişiyor. Sektörde çalışanların yaş ortalaması ise 26’yı buluyor” diye konuştu.

Ücretler ve özel güvenlik şirketlerinin verileri, AKP ile şirketlerin ‘mutlu birlikteliğinin’ sona erme ihtimalinin zayıflığını ortaya koyuyor.

Hürriyet, Cumhuriyet, Patronlar Dünyası, Sendika.Org

Akdeniz Güvenlik: Asaleti AKP’nin rantını korumasından! Meclis Araştırma Komisyonu 27 gün sonra Soma’da Polis, yasaya uygun göz çıkarmış! Merkez Bankası’ndan Erdoğan’a yanıt, Babacan’dan Başçı’ya destek

Direnişin İçinden

Trabzon’da maaşlarını alamayan inşaat işçileri açlık grevinde

Yazı Boyutu

A- A A+

Sosyal Medya

139879Takipçi56372Beğeni268Takipçi

Editörün Seçtikleri

Bir Marksizm’den “bin Marksizm”e teori – Yaşar Ayaşlı

Neden işgal ediyoruz? - LSE’yi işgal et / Londra Parasız Üniversitesi Hareketi

Ekonomik durgunlaşma şimdilik kalıcıdır - Korkut Boratav

Devlet dersinde öldürülen çocuklar - İnönü Alpat

Kesintisiz Devrim'in yöntemi: Tamamlanamamış bir Manifesto'nun devrimci eylemle tamamlanması – Ferda Koç

YPJ’li kadın savaşçılar: Biz kadınlar insanın içindeki cevheri çıkarmaya çalışıyoruz - Murat Bay

“Merkez Bankası nereye bağımlı?” - Korkut Boratav

Periyodik Yayınlar

Halkın Sesi gazetesi 230. sayı: Yürü üstüne üstüneMesele dergisi 100. sayı: 100 yıllık inkârBilişim emekçilerinin sesi BİÇDA

Kitap

Emre Şan’ın “Merleau-Ponty” kitabı, Say Yayınları’ndan çıktı‘Yükseköğretimin serbest düşüşü: Özel üniversiteler’ kitabı çıktıKüresel savaşta Büyük Ortadoğu (Mustafa Peköz)

Arama

 İŞÇİ FİLMLERİ FESTİVALİ9. Uluslararası İşçi Filmleri Festivali Tarsus Programı Açıklandı9. Uluslararası İşçi Filmleri Festivali Samsun Programı Açıklandı9. Uluslararası İşçi Filmleri Festivali Eskişehir Programı AçıklandıBizi Bize Anlatan Festival – Ali Şahin

 5 DENİZİran Cumhurbaşkanı Ruhani Ankara’daİran’la hem dava hem yeni anlaşma gündemdeSuriyeliler Kilis’te holding kurduIrak: IŞİD çeteleri Erbil’i alarma geçirdi

 LATİN BİLGİHugo Chavez ve Venezüella seçimleri üzerine –Cüneyt GöksuPeru´da evsizlere polis saldırısıPeru´da bir kişi daha öldürüldüPeru´da maden protestosunda 3 kişi öldürüldü

Şablon:Güvenlik

Edit

Edit

Ico libri Anlamlar

[1] Korku, çekinme ve kuşku duymadan inanma ve bağlanma duygusu

Nuvola apps bookcase Köken

[1] (Türkçe)

Balance icon Eş Anlamlılar

[1] itimat
güven beslemek

Nuvola Turkish flag Türk Dilleri

|} | width=1% | |bgcolor="#FFFFE0" valign=top width=48%|

|} |}</div></div>

ky:güven

Güvenlik kişi, kurum ya da kuruluşların içeriden veya dışarıdan gelebilecek tehdit, taciz, sabotaj, yangın gibi olaylara karşı alınacak tedbirler zincirine denir.

Güvenlik türleri Edit

  • Fiziki güvenlik : Fiziksel güvenlik saldırganların bir tesise, kaynağa veya fiziksel bilgiye ulaşmalarını engellemek veya caydırmak amaçlı alınan önlemlerdir.
  • Bilgi (İstihbarat) güvenliği : Bilgi güvenliği yazılı, sözlü veya elektronik ortamdaki bilginin korunması ve doğru bilginin, doğru zamanda, doğru kişiye ulaştırılmasıyla ilgilenir.
  • Bilişim güvenliği : Bilişim aygıtlarının kullanımından doğabilecek riskleri ve tehlikeleri inceleyen bilişim teknolojisi dalıdır.
  • Gıda güvenliği : İki kavramı belirtmektedir.
    • Uluslararası ilişkiler alanında insanların açlık veya kıtlık durumunda bulunmamasını belirtir.
    • Yiyeceklerin üretim aşamasından son tüketiciye ulaşmasına kadar geçen sürede gıdanın insan sağlığına uygun şartlarda üretim, depolama, paketleme ve taşımasının yapılmasıdır.

Güvenlik sistemleri Edit

Kamera, lens, ayak, muhafaza, kablo, monitör, kayıt ve izleme cihazı ve diğer aksesuar / malzemelerden oluşan, kameralardan alınan görüntülerin ekranda izlenmesini, görüntülerin kaydedilmesi, kayıtlı görüntülerin oynatılması, uzaktan izlenmesi ve benzer diğer işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlayan ürün - hizmet birleşimine kamera güvenlik sistemi denmektedir.

ar:نظام الأمن في التقنية الحديثة bg:Сигурност de:Sicherheit en:Security eo:Sekureco fa:امنیت fi:Turvallisuus fr:Sûreté he:אבטחה id:Keamanan it:Sicurezza ja:保安 ko:보안 mhr:Лӱдыкшыдымылык nl:Beveiliging en bewaking pt:Segurança ru:Безопасность tg:Амният yi:זיכערהייט zh:保安

Edit

Lupa Özel ad Edit

Ico libri Anlamlar

[1] [[{{{2}}}#|{{{2}}}]] Erzurum ili Narman ilçesine bağlı bir köy.
[2] [[{{{2}}}#|{{{2}}}]] Giresun ili Doğankent ilçesine bağlı bir köy.

Emin Kalbinde korku ve endişesi olmayıp rahatta olan. Korkusuz.

Kendisinden korkulmayan.

Kendine inanılan. İtimat edilen.

İnanan, güvenen.

Çok iyi bilen, şüphe etmeyen.

EMİN

Allah (c.c.)'ın bir ismi ve resullerin bir vasfını belirten Kur'an-ı bir terim.

"el-Emin", "E-Mi-Ne" fiilinden ism-i fâildir. "E-Mi-Ne"; korkusuz ve âsude olmak, "el-Emin" ise "koruma muhâfızı, bir şeyi koruyan, güvenilen, itimatlı adam, hâin olmayan" anlamındadır.

"Emin, mümin ve emânet" kelimelerinin kendinden türediği "EMN", her türlü korku ve şüpheden uzak olmak, bütünüyle mutmam bulunmak demektir (Râğıb el-İsfahânı, el-Müfredât fi Garibi'l-Kur'ân, 30).

"El-Emîn", sıka, güvenilir. mutemed manasına geldiği gibi, bazan da emniyet içerisinde olan, emniyetli manalarına gelir.

"Emîn" kelimesini açıklamak için önce aynı kökten gelen "emânet" kelimesini açıklamamız gerekir. Çünkü "emin" aynı zamanda "emânete riâyet eden kimse" demektir.

İlim ve özellikle iradeyle birlikte Allah'ın karşısında insana verilen "benlik-nefs-ene" göklerin, yerin ve dağların yüklenmekten çekindiği büyük bir "emânet"tir. Bu "emânet" öylesine ağırdır ki, nefsi aşmayı ve şeytanın süslediği yola dalmadan Allah'a kul olmayı, görmesini O'nun görmesi, eylemini O'nun eylemi, iradesini Onun iradesi hâline getirmeyi gerektirir. İşte, dağlar, gökler ve yer böyle bir emâneti yüklenmekten kaçınmış, Allah'ın iradesine pasif bir teslimiyeti, irade sahibi olarak kâinata efendilik yapmaya tercih etmişlerdir.

"Muhakkak Allah size emânetleri ehline vermenizi ve insanlar arasında hükmettiğinizde adaletle hükmetmenizi emreder ." (en-Nisâ, 4/58).

Bu şekilde emâneti yerine getirene emin kişi denir. Allah'ın risâleti en önemli bir emânettir ve bu da bütünüyle emin olan elçiler aracılığıyla, yine bütünüyle emin olan nebilere tevdî edilir:

"Onu er-Ruh'ul-emin indirdi, kalbine uyarıcılardan olasın diye" (eş-Suarâ, 26/193).

"Şüphe yok ki O (Kur'ân, Allah 'ın) çok şerefli bir elçisi'nin (yani Cebrâil'in getirdiği) sözüdür. (Bu elçi) büyük bir güç sahibidir Arş'ın sahibi (Allah) indinde yüksek bir mevki sahibidir. (Üstelik) orada (göklerde, melekler tarafından) kendisine itâat edilendir, (vahiyleri tebliğ için) oldukça 'emin" dir" (et-Tekvir, 81/19).

Bu ayetlerde vahyi indiren emîn elçi olarak Cebrâil (a.s.)'dan bahsedilirken, Kur'an-ı Kerîm'de daha çok emîn vasfı rasûller için geçmektedir.

Kur'an-ı Kerim'de bize bildirilen ilk azgın putperest toplum olan ve âkıbeti tûfanda boğulmak olan Nuh kavmine, Nuh (a.s.)'ın tebliği yine Kur'an-ı Kerim'de şöyle anlatılır:

"Nuh kavmi de gönderilen resulleri yalanladı Kardeşleri Nuh onlara: "(Allah 'tan) ittikâ etmez misiniz? demişti: 'Ben size gönderilmiş emîn bir rasûlüm Artık Allah'tan korkun ve bana itâat edin Ben buna karşı sizden bir ücret istemiyorum. Benim ücretim ancak âlemlerin Rabbine aittir" (eş-şuârâ, 26/105-109).

"Her yol üzerine bir işaret koyan" ve "ebedî yasayacaklarmış gibi köşkler inşa eden"Âd kavmiyle Hûd (a.s.) arasındaki mücadele ayetlerde şöyle açıklanır:

"Âd (kavmi) de gönderilen resulleri yalanladı. Kardeşleri Hûd onlara '(Allah'tan) ittika etmez misiniz? demişti. Ben size gönderilmîş emîn bir resulüm. Artık Allah 'tan korkun ve bana itâat edin. Sizden buna karşı hiçbir ücret istemiyorum. Benim ücretim âlemlerin Rabbına âittir" (eş-şuarâ, 26/123-127).

Dağlardan ustalıkla evler yontan, bahçelerde, çeşme baslarında emin (güvenli) bir durumda azgın hayat süren ve öyle bırakılacağını sanan Semud kavmine de Sâlih (a.s.) aynı mesajla gönderiliyor:

"Semud (kavmi) de gönderilen resulleri yalanladı. Kardeşleri Salih, onlara demişti ki: İttika etmez misiniz? Ben size gönderilmiş emîn bir Resulüm. Allah'tan korkun ve bana itaat edin. Ben sizden buna karşı bir ücret istemiyorum. Benim ücretim yalnız âlemlerin Rabbına âittir" (es-Şuarâ, 26/141-145)

"Kadınları bırakıp, erkeklere giden" ve böylece Âd ve Semud gibi helâk edilen Lût Kavmi'ne de emîn bir elçi olan Lût (a.s.) gönderilmişti (eş-Şuarâ, 26/160-162).

Yine Şuayb (a.s.) da emîn bir elçi olarak, "yeryüzünde bozgunculuk çıkaran, ölçü ve tartıda hilekârlık yapan" ve sonunda kendilerini "karanlık günün azâbı"nın yakaladığı Eyke ahâlisine aynı mesajla gönderilmişti. Ve aynı mesajı: "Ben size gönderilen 'emin' bir resulüm?" (eş-Şuarâ, 26/178), sözleri eşliğinde kendi vasfını tanıtarak tebliğ etmişti.

Yine Yûsuf (a.s) bir dizi bâdireleri atlattıktan sonra Hükümdar, Onu (Yûsuf (a.s.)ı) bana getirin, onu kendime özel (bir dost) edineyim dedi. Kendisiyle konuşunca da şöyle söyledi: "Sen, artık bugün yanımızda mevkî sahibi, emîn (bir kimse)sin " (Yûsuf, 12/54) âyetinde olduğu gibi peygamberlerin emin'lik vasfını toplum da kabul etmek zorunda kalıyordu.

Musa (a.s.) da emin bir resul olarak Fir'avun'a ve ileri gelenlerine gönderilmiştir.

"Andolsun ki onlardan evvel Biz Firavn'un kavmini de imtihan ettik. Ve onlara kerîm bir Resulu gelmişti. (Onlara demişti ki); Allah'ın kullarını bana teslim ediniz. Şüphesiz ki ben sizin için (gönderilmiş) "emîn" bir Rasulüm " (ed-Duhan, 44/17-18). Son Nebî ve Rasûl olan Hz. Muhammed (s.a.s.) de daha risâlet görevine başlamadan önce "Muhammed'ül-Emîn" olarak tanınmıştı. O da risâlet görevini kendinden öncekilerden geniş ve özde aynı emîn bir Resul olarak Mekke şirk toplumunda yerine getirdi.

Kısacası "emîn" vasfı, tüm Resullerin ortak vasıflarından biridir. Bu vasıfları ile Allah'ın dinini tebliğ ediyorlar ki insanlar kendilerine inansın.

Tarihin hangi döneminde olursa olsun, bir kimse topluma bir dava ile geldiğinde, toplumun ona inanması için o kimsenin "emîn" vasfına sahip olması lâzımdır. Günümüz İslâm dâvetçileri de başarılı olabilmeleri için bu özelliğe sahip olmalı ve peygamberlerin bu en temel vasıflarına sahip olmaya çalışmalıdırlar.

Bir kimsenin "emîn" sayılabilmesi için o kimsenin davasında samimi olduğunda güvenilir olması, davayı yüklenmeye güç yetirebilmede güvenilir olması ve her türlü zorluğa o uğurda katlanacağı hususunda güvenilir olması gerekir. Nitekim Kur'an-ı Kerîm'de "bir işi yapabilme gücüne sahip" manasında da kullanılmaktadır "emîn" kelimesi.

"(Süleyman (a.s.)) dedi ki: Ey ileri gelenler onlar (Belkıs ve kavmi) bana müslümanlar olarak gelmeden önce, onun tahtını hanginiz bana getir(ebil)irsiniz?' Cinlerden bir ifrit, 'Sen yerinden kalkmadan önce ben onu sana getiririm ve elbette ben bunun için güçlü ve 'emîn'im' dedi (en-Neml, 21/38-39).

Emin olma; sırf doğru olma, güvenilir olma, bir işi yapabilme gibi manalarında kullanılmıyor. Kur'an-ı Kerîm'de emîn kavramının bir de azâbdan, korkudan kendi kendinden "emîn olma, gibi anlamları da vardır.

"Allah (bu şirkiniz için) üzerimize bir delil ve burhan (bir kitap ve hüccet) indirmediği şeyi (putları) siz O'na ortak koştuğunuz halde korkmuyorsunuz da, ben sizin ortak koştuğunuz (ilahlarınızdan) nasıl korkarım? şimdi gerçekten biliyorsanız (söyleyin bakalım, bu muvahhid ve müşrik) iki kesimden hangisi (korkudan) emîn olmaya daha lâyıktır?" (el-En'âm, 6/81).

"Korkudan, (azaptan), "emîn" olma (hakkı), iman eden ve imanlarını bir zulme bulaştırmayanlara aittir. Ve doğru yolu da bulmuş olanlar onlardır" (el-En'âm, 6/82).

"Emîn" ile aynı kökten olân "emîn" ve "emene", selâmet içinde bulunma, rahatlık içinde ve mutmain olma halleri hakkında kullanılıyor. Bu durumlarda gerçekten "emîn" olanlar emâneti yüklenip iman edenler, sâlih amel işleyenlerdir. Allah bunu vadediyor (en-Nur, 24/55, Enfal, 8/11).

"Emîn" vasfı insanlar, şahıslar ve canlılar için geçerli olduğu gibi aynı zamanda yer, mekân, makam, belde için de geçerlidir. Allah'ın emîn kıldığı beldeler vardır. Eğer bir şehrin halkı emân ise o şehir de emîndir. Ama sürekli emîn olmayan mekânlar da vardır.

"Hani biz O evi (Kâbe'yi) insanlar için sevab (kazanma) yeri ve "emîn " (bir mekân) kılmıştık. Siz de İbrahim'in makamından bir namazgâh edinin. İbrahim ve İsmâil'e de, 'evimi tavâf edenler. îtikafa girenler (ibâdet için orada kalanlar) rükû' ve sücud edenler için titizlikle temizleyin' diye emir vermiştik" (el-Bakara, 2/125-126).

Ama ne yazık ki bugün müstekbirler, Allah'ın düşmanları, Allah'ın emîn kıldığı beldeleri emîn olmaktan çıkarmak istiyorlar. Bu emîn beldeler üzerinde kanlı planlar hazırlıyorlar. O beldelerin gerçek fonksiyonlarını kaldırmak istiyorlar. Halbuki Allahu Teâlâ o beldeler üzerine yemin ediyor:

Andolsun incire ve zeytine, (Kelimullah Hz. Musa'nın müracaat yeri olan) Sina dağına ve (Hz. Rasûl'ün doğum yeri olan) şu emîn (Mekke) şehr(in'e ki; şüphesiz biz, insanı ahsen-i takvim'de (en güzel biçimde) yarattık " (et- rn, 95/ 1-4) .

Hiç kimsenin elinin uzanamayacağı, emniyetini bozamayacağı dâr'us-selâm ise Müttakîlere va'dediliyor. Ancak orada emîn bir şekilde yaşarlar.

"Müttakîler ise muhakkak ki, bir "emîn" makamdadırlar. Cennetler de ve pınarlardadırlar. Karşı karşıya oldukları halde atlastan, parlak ipekten (elbiseler giyineceklerdir. İşte böyle, onları huruniyn (gözleri iri, rübaları tertemiz, beyaz tenli cennet kadınlar) ile eş yaptık. Onlar orada "emîn " bir durumda her meyveden isterler" (ed-Duhân, 44/51-55).

EMÂN

Sözlükte "güven, güvence, güvenlik, emniyette olmak, korkusuz olmak" gibi anlamlara gelen emân; bir fıkıh terimi olarak, İslâm ülkesine girmek isteyen gayrimüslim yabancıya, can ve mal güvencesi sağlayan taahhüt ve akdi ifade etmektedir. Tanımda yer alan gayrimüslim yabancıdan, barış antlaşması bulunmayan yabancı devlet vatandaşı kastedilmektedir. Emân isteyen kimseye müste'min, eman verilene müste'men, emân veren kişiye de müemmin denir. Hadislerde emân kelimesi ile birlikte, ahd ve zimmet tabirleri de kullanılmaktadır.

Emân isteyen taraf kadın veya erkek, herhangi bir dine mensup tek bir kişi ya da bir topluluk olabilir. Bir erkeğe verilen emân, hem kendisinin hem de yanında bulunan aile fertlerinin can ve mallarını hukukî güvence altına alır. Emân isteyen kişide casusluk, sabotaj, kışkırtıcılık gibi zarar vermeye yönelik bir kastın olmaması şartı aranmaktadır.

Klasik fıkıh literatüründe, belli bir şahsa veya sınırlı sayıdaki yabancıya verilen özel emânın (emânu'l-hâs) yanında, bir şehir, bölge, kale veya ülke halkı gibi geniş topluluklara tanınan genel emândan (emânu'l-âmm) da bahsedilmektedir. Zaman ve mekân bakımından sınırlanabilir olan emân akdi, müste'menin kendisine emân verildiğini öğrenmesinden veya kabulünden sonra başlar ve ülkesine dönmesi veya sürenin dolmasıyla sona erer.

Günümüz toplumlarında milletler arası örf ve âdetlerin değişmesi sebebiyle emân ve emânnamelerin yerini tamamen devlet kontrolünde olan pasaport, vize, ikâmet izni gibi uygulamalar almıştır. (İ.P.)

EMAN Korkusuzluk. * Af ve yardım dileme. Eminlik. (Bak: Aman)

EMANAT (Emanet. C.) Emanetler.

EMANET Eminlik. İstikamet üzere bulunmak. * Birisine koruması için teslim edilen şey. Birisine bir şeyi koruması için teslim edilen şey. Birisine bir şeyi koruması için bırakma. Emniyet edilip inanılan şey. * Başkasının hukuku emniyet edilip, inanılabilen. * Osmanlılar Devrinde bazı devlet dairelerine verilen isim. Şehr emâneti, Rusumat emâneti gibi...(Dinimiz, emaneti ehline bırakmamızı emreder. İdare makamları da birer emanettir. Hz. Ömer (R.A.) halifelik makamına getirilince şöyle demiştir: "Ey insanlar! Ben Allah ve Peygamberimize itaat ettiğim sürece, siz de bana uyun ve itaat edin. Doğru yoldan saparsam, kılıçlarınızla beni doğrultun." Demek ki müslüman hata ve haksızlık karşısında pasif kalamaz.)

EMANETDAR f. Kendisine birşey emanet edilen kimse, emanetçi.

EMANETDARÎ f. Emanetçilik.

EMANETEN Emanet yoluyla, emanet olarak. * Bir resmî daire tarafından bizzat, ihale şeklinde ve iltizam suretiyle olmayarak.

EMAN-HAH f. Eman isteyen, eman diliyen, aman diyen.

EMANİ Emniyetler. Niyetler, gayeler, istekler. Arzular, dilekler. * f. Eminlik, korkusuzluk.

EMANİ-İ MAHSUSA Hususi arzular, özel maksatlar.

2/283- Eğer yolculukta olur da bir yazıcı bulamazsanız, o zaman alınmış rehinler yeterlidir. Eğer birbirinize güvenirseniz kendisine güvenilen kimse emanetini (borcunu) ödesin ve Rabbi Allah’tan sakınsın. Bir de şahitliği gizlemeyin. Kim şahitliği gizlerse şüphesiz onun kalbi günahkârdır. Allah yaptıklarınızı hakkıyla bilendir.

23/8- Yine onlar ki, emanetlerine ve verdikleri sözlere riâyet ederler. 33/72- Şüphesiz biz emaneti göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar onu yüklenmek istemediler, ondan çekindiler. Onu insan yüklendi. Çünkü o çok zalimdir, çok cahildir.10 10 33/73- Allah, münafık erkeklere ve münafık kadınlara, Allah’a ortak koşan erkeklere ve Allah’a ortak koşan kadınlara azap etmek; mümin erkeklerin ve mümin kadınların da tövbelerini kabul etmek için insana emaneti yüklemiştir. Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. 4/58- Allah size, emanetleri mutlaka ehline vermenizi ve insanlar arasında hükmettiğiniz zaman adaletle hükmetmenizi emrediyor. Doğrusu Allah, bununla size ne güzel öğüt veriyor! Şüphesiz ki Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir. 70/32- Onlar, emanetlerini ve verdikleri sözü gözeten kimselerdir.

Edit

Lupa Sıfat Edit

Ico libri Anlamlar

[1] güvenilir.
[2] emniyetli.

Write Yazılışlar

امين

Nuvola apps bookcase Köken

[1] Nuvola apps bookcase Kökenku:emîn

Edit

Lupa Fiil (çekilmiş) Edit

Ico libri Anlamlar

[1] güvenilmek fiilinin bildirme kipi geniş zaman 3. teklik şahıs olumlu çekimi

Nuvola Turkish flag Türk Dilleri

|} |}</div></div>

ky:güvenilir