FANDOM

Hüseyin Öğütçen (d. 18 Nisan 1923, Sarıcaali, İpsala , Edirne, Türkiye) - (ö. 23 Ağustos 2012), Türk bürokrat.

1947 yılında devlet hizmetine giren Hüseyin Öğütçen'in ilk memuriyeti İçişleri Bakanlığında stajyer memurluğu ile başladı. Ankara Vilayet Maiyet memurluğu yaptı.

Meriç kaymakamlığıEdit

20 Kasım 1951'de Meriç Kaymakamı olarak atanır. Askerlik görevinden sonra da sırasıyla Bigadiç, Burhaniye Kaymakamlığı, 1960-1964 yıllarında Gönen Kaymakamlığı ve Belediye Başkanlığı, 1964-1967 yılları arasında Pasinler kaymakamlığı yapmıştır.

26 Mayıs 1967 tarihinde Hakkari'de valilik görevine başlayan Öğütçen'in karşılaştığı ilk problem öğretim olmuştur. İl'de öğretmen ihtiyacının tümünü karşılamış, okulların yanına öğretmen lojmanları inşa ettirmiş, Türkçe öğrenme kursları açtırmış, her köye en az iki öğretmen vererek, eğitimi normal düzeye ulaştırmıştır. Hakkari Valiliği döneminde 6 ilçeye ortaokul, her ilçeye sekizer daireli öğretmen lojmanı, ilçelere hükümet konakları inşa ettiren Öğütçen, Beytüşşebap'a yatılı bir bölge okulu kazandırmıştır.

Antalya'daki valiliği sırasında 16 katlı Özel İdare Çarşı ve İşhanı inşaatını organize edip temelini atan Öğütçen, 618 rakımlı Tümektepe'de 50 bin m2 lik bir araziye döner gazino, gece kulübü ve teras gazinolar yapımını başlatmış, 2 milyon m2 lik bir alana yayılmakta olan Saklıkent Yayla ve Kış Sporları Merkezi'ni Antalya'ya kazandırmıştır.

8 Ocak 1981 tarihinde İzmir Valiliği'ne getirilen Hüseyin Öğütçen, İzmir Körfezi'ni kurtarma projesini gündeme getiren ilk validir. Bu önemli konuyu titizlikle takip etmiş, Cumhurbaşkanı Kenan Evren'in desteğini sağlamış, konuyu Bakanlar Kurulu'nda izah etmiş ve sonunda projenin tahakkuku için 13 milyar lira tutarındaki ilk ihalenin yapılmasını başarmıştır.

Günümüzde İzmirlilerin iftihar ettikleri Balçova Özel İdare Tesisleri Öğütçen'in eseridir. Burada açılan 9 işletme kuyusundan elde edilen Jeotermal Enerji ile hem tesisler, hem de 9 Eylül Üniversitesi Hastanesi ve çevresi ısıtılmaktadır. Hüseyin Öğütçen, 1983 yılında Üçkuyulardan Ordu Merkezine kadar uzanan yedi kilometrelik yol için güzergahı kamulaştırmış ve bu yolun açılmasını temin etmiştir.

Hüseyin Öğütçen, 10 Şubat 1984 tarihinde İzmir'den Kocaeli Valiliğine tayin edilmiş ve 1985 yılı Eylül'ünde kendi isteği ile emekliye ayrılmıştır.

İlerlemiş yaşına rağmen toplu ulaşım araçlarını kullanan Öğütçen 14 Nisan tarihinde 90'ıncı yaş gününü kutlamıştı. Türk Eğitim Vakfı'nda bir dönem genel müdür olarak görev yapan ve uzun yıllardır da Onursal Başkan olarak çalışmalara devam eden Öğütçen 23 Ağustos 2012'de hayatını kaybetmiştir.

Efsanenin Ölümü - Yavuz DonatEdit

Ağustos'un son haftasında, gazetelerin iç sayfalarında "vesikalık bir resim" ve"tek sütun bir haber" yayınlandı:

"İzmir'in efsane valisi Hüseyin Öğütcen öldü."

Haberi okuyunca... Dudaklarımızda "acı bir tebessüm" belirdi.

Rahmetli dostumuz Osman Bölükbaşı'nın sözü aklımıza geldi:

- Biz adamı kafir diye asar, sonra şehit diye namazını kılarız.

Gerçekten efsaneydi.

Meriç, Bigadiç, Burhaniye, Gönen, Pasinler'de kaymakamlık yaptı.

Hakkari, Niğde, Antalya, İzmir ve Kocaeli'de valilik.

Gittiği her yerde "unutulmaz eserler" bıraktı.

Bugün adı ilçelerde illerde meydanlarda, caddelerde... Hatta tepelerde (Hakkari) yaşıyor.

Boşuna dememişler "hiçbir hizmet cezasız kalmaz" diye. İzmir'in "efsane valisiydi" ama...

İzmir-Malkaca içmelerinin ihalesinde "usulsüzlük yapmakla, devletin çıkarlarını gözetmemekle" suçlandı.

Hakkında "soruşturma" açıldı.

Mülkiye Müfettişleri "ifadesini aldı."

Sonunda aklandı ama... Kendi ifadesiyle:

"Çok incindi... Tarifsiz kederler içinde kaldı."

Valiliği döneminde Kocaeli'ni "kayak merkezine" kavuşturdu.

Ama "yine bir soruşturma."

"İhalede usulsüzlük var" diye.

Sonuç... Aklandı elbet... Ama "bir kez daha kalbi kırılmıştı."

Mekanı cennet olsun... O bir efsaneydi.

Sağlığında "heykeli bile" yapılmıştı.

Biz böyleyiz işte... Bölükbaşı'nın dediği gibi...

"Kafir diye asar, şehit diye namazını kılarız."

Güle güle Hüseyin Abi Milletvekilliği teklif edilmişti... Reddetti. İzmir Belediye Başkanlığı'na aday gösterilmek istenmişti... "Hayır" dedi. 89 yaşında vefat etti. Cenazesine gidemedik... En kısa zamanda mezarını ziyaret edeceğiz. Güle güle Hüseyin Abi... Seni hiç unutmayacağız.

Kaynakça Edit

}}

Şablon:Türk-bürokrat-taslak