FANDOM

Sözlükte "kötülük, fenalık ve kötü iş" anlamına gelen şer, dinî literatürde Allah'ın hoşnut olmadığı, sevmediği, meşru olmayan, işlenmesi durumunda kişinin ceza ve kınamaya müstehak olacağı davranışlar demektir. Kur'ân, şer kapsamına giren davranışlar için fesad, münker, seyyie, Habis habis ve haram kavramlarını da kullanır. Ehli sünnete göre âlemlerin yaratıcısı olan Allah, hayrı yarattığı gibi şerri de yaratır. Çünkü âlemde herşey onun irâde, takdir ve kudreti altındadır. Âlemde ondan başka gerçek mülk, kudret ve tasarruf sahibi başka varlık yoktur. Şerrin Allah'tan olması fiilin meydana gelmesine ilişkin iradesini ifade eder, yoksa Allah kulların kötü fiilleri yapmalarından hoşnut olmaz. (F.K.)

Habis Bağışlanan şey. Mukabilinde bir ücret istenmeyen şey. Parasız olarak verilen nesne.

Habîs (Hubs. dan) Fesadcı. Hilekâr. Alçak tabiatlı. Kötü. Pis.

Habis Hapseden. Tutan. Hapishâneye atan.

HABÎS

Sözlükte "kirli, pis, murdar, iğrenç, zararlı, şerli, bozuk, kötü, hileci, entrikacı" anlamlarına gelir. Kur'ân'da; habîs, habîse ve çoğul şekli olan habâis, habîsât ve habîsûn şeklinde 15 defa kullanılmış ve bu kelimelerle pis, kötü, çirkin, zararlı, şerli, bozuk, haram, âdî, düşük, değersiz ve kerih olan varlıklar, mallar, insanlar, söz, fiil, amel ve davranışlar (Mâide, 5/100) kastedilmiştir. Yenecek, içecek, giyilecek, kullanılacak, sadaka olarak verilecek şeylerin kötüsü, değersizi ve haramı (Bakara, 2/267; Nisâ, 4/2); sözlerin, çirkin, kötü ve yalan olanı (İbrâhim, 14/26), erkekle erkeğin cinsel ilişkisi (Enbiyâ, 21/74); İnsanların münafık (Âl-i İmrân, 3/179), kâfir (Enfâl, 8/37), kötü, terbiyesiz, ahlâksız, kirli, hâin, küfürbâz ve pis (Nûr, 24/26) olanları; toprağın verimsiz ve çorak olanı (A'râf, 7/58); ölü eti, kan, domuz eti, alkollü içkiler, uyuşturucu vb. zararlı olan maddeler; kumar, riba, rüşvet, gasb, hırsızlık, hile zulüm vb. fiiller (A'râf, 7/157) "habîs" kavramı ile ifade edilmiştir. Bu kavram ile nitelenen her şey yerilmektedir (A'râf, 7/157). (İ.K.)

Edit

Edit

Ico libri Anlamlar

[1] Şer

Books-aj.svg aj ashton 01f Kaynaklar

Edit

Edit

Ico libri Anlamlar

[1] Şiir
Disambig Bakınız: şer’, ser, SER, şêr

Edit

Edit

Ico libri Anlamlar

[1] Kötülük, fenalık

Nuvola apps bookcase Köken

[1] Nuvola apps bookcase Köken

Şer işi uzat hayra dönsün, hayır işi uzatma şerre dönmesin

Nuvola Turkish flag Türk Dilleri

|} | width=1% | |bgcolor="#FFFFE0" valign=top width=48%|

|} |}</div></div>

Edit

Edit

Ico libri Anlamlar

[1] kötülük.

Write Yazılışlar

شر

Nuvola apps bookcase Köken

[1] Nuvola apps bookcase Köken

Edit

Edit

Ico libri Anlamlar

[1] savaş

Nuvola apps bookcase Köken "Şer" Kelimesi Kürtçeye Sümerceden gelmekdedir, çünkü Sümerce "şer-da" 'cinayet' veya 'ceza' demekdir. <p style="margin-bottom: 0.5em;" title="Maddenin düzenlenmesinde yararlanılan kaynaklar">Books-aj.svg aj ashton 01f Kaynaklar

Sumerce-Ingizlizce sözlüke'den: šerda [CRIME] http://psd.museum.upenn.edu/epsd/nepsd-frame.html